Advertenties


Geruis Mégane 1.2 Tce Station

Gestart door Duon1912, 18 februari 2018, 09:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Duon1912

Goedendag,

Ik heb sinds een paar weken een Renault Mégane  1.2 Tce Station.(2013)

Bij een snelheid van 120 en hoger, hoor ik een geruis en hoor het geluid van de banden ook goed.

Kan het te maken hebben met afdichting van raamrubbers?

Iemand ook hier ervaring mee, of mee gehad

Groet
Joost

mark29

Kan.
Vaak zit er hoogteslag in de banden, vervangen is de enige optie om van dat geluid af te komen.

Die deurrubbers, controleer die eens, zijn die netjes, zitten ze goed aan, niet gescheurd, smeer ze eens in met vaseline of siliconenspray. En anders nieuwe erop.
Is de voorruit al eens vervangen? Misschien niet mooi erin gekit en kan die daarop gaan fluiten.

Duon1912

Ben afgelopen zaterdag bij de dealer geweest. En de monteur had het over beginnende slijtage van wiellagers achter. Auto heeft een km. stand van 42000. Wel wat snel?
Maar de wiellagers worden onder garantie vervangen.

Duon1912

Even een update.
Renault dealer heeft contact met me opgenomen en geeft aan dat ze eerst een goede inspectie willen uitvoeren voordat de wiellagers vervangen worden. Medewerker gaf aan, we gaan nog niks vervangen als er niks kapot is. Maar het zoemende geluid boven de 120 KM blijft bestaan.


A110

Wat voor merk banden zijn er gemonteerd??
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Duon1912

Continental 205/50 R17. Hoor het zoemende geluid vanaf 120 km

A110

Ik denk dus dat het cuppen van je banden is. Vooral Continental kan veel lawaai maken onder een Renault. Even een ander setje eronder zetten (misschien heeft de garage nog een winterset liggen) kan je luisteren of het over is.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Duon1912

Ook als het zoemend geluid pas begint  bij 120 km, moet je dat zoemend geluid al niet bij een snelheid lager dan 120 km. horen?

Sowieso morgen bij de garage langs, en met de dealer vandaag gesproken. Ze willen morgen kijken bij de wiellagers achter, en zien of het daar aan ligt.

hemi24

#9
Zoals Mark ook al aangaf: zoemende geluiden vanaf ca. 120 km/h zou ik eerder zoeken in zaken als raam- en deurrubbers, of wellicht een verkeerd vervangen voorruit...

Bandengeluid door bijvoorbeeld cuppen hoor je doorgaans al vanaf ca. 80 km/h heel duidelijk!

Duon1912

Vandaag bij de dealer geweest. Het is een wiellager linksvoor. Ze hadden het onderdeel helaas niet op voorraad. Maar de wiellager wordt onder garantie vervangen.

Duon1912

In het vorige bericht heb ik aangegeven dat de wiellager linksvoor wordt vervangen. Na het eenmaal loshalen van het wiel bij de dealer, blijkt ook deze wiellager nog goed te zijn. Ik heb zelf ondertussen 4 nieuwe banden erop laten zetten. Hoor het zoemend geluid niet meer boven de 120 KM. Hoor wel een zoemend/schurend geluid bij een snelheid lager dan 80 km. Wat kan dit zijn, aandrijfassen enz.. raamrubbers zijn nog goed. De dealer gaat a.s. maandag om het probleem op te sporen

Timeless

Klinkt mischien heel gek, maar komt het geluid bij je spiegels vandaan? Mijn megane maakt soms ook dat geluid, en dat komt door de wind die langs de spiegel gaat. Als ik de spiegel inklap is het verdwenen.
"The greatest good you can do for another, is not to share your own riches, but to reveal to him, his own."
- Benjamin Disraeli -

Duon1912

Hoi, de auto is technisch helemaal nagekeken en ze konden niks vinden, ook de  wiellagers zijn ok, aandrijfassen zijn ook ok. Ze zeiden dat het aan het rolgeluid van de band ligt. En ze hebben ook een check gedaan (bandenwissel) op een ander soort band (michelin). Toen was het geluid iets minder,. Heb er onlangs vier nieuwe banden (continental) onder laten zetten, voordat de auto werd gecontroleerd.


Maar spiegels denk ik niet als eerste aan. Ook een zoemend bij een bepaalde snelheid?

Maar geluid is wel een stuk minder, dat wel

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev