Advertenties


Yellow rmc

Gestart door peterachterop, 15 september 2004, 00:52:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peterachterop

#30
Zo vandaag eindelijk de knoop doorgehakt met badboyke.
Hat heeft heel wat tijd gekost totdat we op een mooie prijs kwamen maar nu is de koop doorgegaan.

waarschijnlijk komend weekend al in huis.

Het is een one of a kind bumper welke helemaal is strak gemaakt.

-de siergootjes zijn verwijderd.
-de nummerbord uitsparing is verwijderd.
-mistlampen en verstralers (welke op t grootlicht komen).
-en t belangrijkste is dat deze bumper de lijn van de sideskirts en achterbumper doorvoert, de schreiter voorkant die erop zat was een stukje hoger dan de skirts.






peterachterop

#31
En bij deze ook de fotos van het nieuwe stuur met de naaf en snap off systeem van stroeve motorsport.


Snap onn.


Snap off. :D

peterachterop

#32
Zoals de meesten van jullie wel weten ben ik al een hele tijd aan t bedenken hoe ik mn tft scherm elektrisch omhoog kan laten gaan.

Ik zet dat idee nu uit mn hoofd en ga het anders aanpakken.
Na het zien van de fotos van de carputer kreeg ik een ander idee.

Het scherm wordt geheel geintegreerd in t dash board.
De middenconsole zal dus verwijderd worden en daar wordt t scherm terug ingeplaatst.

Het idee had ik al langer maar had toen niet zon zin in heel veel werk eraan.
Maar na het zien van de demo jaguar van pioneer (www.johnfreriks.nl) zag het er wel heel strak uit.

Vandaag gaat iig het scherm uit de stelling onder het dashboard.

peterachterop

#33
Vannochten het scherm uit de auto gehaald en de perfecte plek gezocht om het scherm in te werken.
Waarschijnlijk komt het scherm boven de radio op de plek van de 2 roosters.




Het scherm is ook al gedemonteerd zodat ik het frame in het dash kan werken en dan strak maken.

peterachterop

#34
Vannochtend vroeg opgestaan.
Het dashboard wordt onder handen genomen.
Het scherm wordt erin geintegreerd zodat t lijkt of het af fabriek geinstalleerd is.
Dit omdat het elektrische systeem wat ik eerst wou hebben niet helemaal van de grond is gekomen.
Naar aanleiding van de volgende fotos ben ik maar weer eens met de plyester en plamuur aan de slag gegaan.




Als eerste is het dashboard uit elkaar gehaald en heb ik het deel wat bewerkt gaat worden mee genomen.


Daarna heb ik het scherm afgetekend.


De luchtroosters verwijderd.


En het ergste om te doen (nu kan ik niet meer terug) de Dremel in de unit zetten.


Dit moet de bedoeling worden.
Het ziet er nu nog raar uit omdat de kleine dingetjes nog niet zijn weggeslepen en het scherm nog te hoog staat.
Het scherm wordt vanmiddag in de eerste laag poly gezet en dan zullen we langzaam aan beginnen met plamuren en mn favo bezigheid...
...schuren.

Vanmiddag zal ik up to date fotos plaatsen.

peterachterop

#35


De niet te beplakken delen zijn afgeplakt.



de eerste laag polyester.

peterachterop

#36
De polysester is verstevigd met een stuk gaas (was nog over vd bumpers).
Na het uitharden ben ik met de plamuur begonnen.
Na 2 lagen begonnen met schuren.
Straks een 3e laag plamuur en beginnen met strak zetten van het geheel.



De eerste keer nat geschuurd (vandaar de glans).

peterachterop

#37
Vandaag begonnen met het verder behandelen van het dashboard.
De 2e dunne laag plamuur is gisteravond nog aangebracht.
Vannochtend eerst flink lopen schuren en een uur geleden de eerste laag spuitplamuur aangebracht.

Fotos zullen in de loop vd dag wel volgen.

peterachterop

#38
En daar zijn we weer met de fotos.
Vandaag heb ik de plamuur voor een 2e keer opgezet en daarna begonnen met de spuitplamuur.

Hierna ben ik verder gegaan met t schuren, zucht, dat is gedaan met korrel 220.
Het geheel is nu zo strak geschuurd dat het vannavond al in de grondlak gaat.



Straks eerst het scherm en de knopjes terug plaatsen om te kijken of alles past.
(het scherm is gedemonteerd en dat werkt een stuk makkelijker dan wanneer je met zon systeem werkt waar je t scherm in kunt klikken.)



Ik heb ook het deel waar de radio in hoort aan de rest van de middenconsole geplaatst.

Als het middendeel af is zal ik ook de bovenkant van het dashboard dicht plamuren.
Eerst maar eens de zolder zuigen, dat plamuur schuren stuift als de tering de buurvrouw kwam al langs wat er aan de hand was aangezien er volgens haar rook uit het zolder raam kwam. ;D

peterachterop

#39
Weer een stap verder.



Na het schuren met korrel 220 is het geheel nu super glad en heb ik t als laatste gespoten met een afdeklaag spuitplamuur.





Daarna is het geheel gespoten met grondlak/primer en zal vannavond laat nog gespoten worden in de uiteindelijke kleur.
Dan kan het geheel rustig de hele nacht uitdrogen in de keuken.

Om eerlijk te zijn loop ik hier nu met een dikke smile op mn kop. had eigenlijk niet durven hopen dat t er zo strak in was gekomen.

peterachterop

#40


Na 2 laklagen met tussen stops van 20 min.
Het scherm lijkt naar rechts te staan maar dat komt waarschijnlijk omdat de doos waar t oplicht naar beneden hangt.
Nu eerst maar eens douchen en t stof wegspoelen.
TOT MORGEN....

peterachterop

#41


Het scherm zit er ook weer in wat nog een heel karwei was aangezien normaal de achterkant van de behuizing het scherm op de plaats houdt.
Maar een beetje logisch nadenken doet geen kwaad.

Straks de boel weer inbouwen.

peterachterop

#42


Het schermdeel weer terugplaatsen was nog even moeilijk omdat de achterkant van de behuizing er niet op paste.



Het is gelukt met schuimrubber.





En de eerste spy pics.



detail.

Fotos van het geheel helemaal goed strak ingebouwd volgen waarschijnlijk morgen.
Nu eerst naar de poly zaak om de prijslijst te halen. :D



peterachterop

#43
Na weer een weekend druk aan t schuren zijn geweest vanmiddag dan toch maar even de nieuwe bumper geplaatst.



Hij zit hier nog niet vast maar het ziet er naar mijn idee erug strak uit.
Lampen worden van de week aangesloten.

peterachterop

#44
Aangezien ik nogal vaak op t car-babes forum te vinden ben en er komend voorjaar waarschijnlijk een shoot in de planning staat heb ik vandaag de banner van hun site binnen gehad.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev