Advertenties


Yellow rmc

Gestart door peterachterop, 15 september 2004, 00:52:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peterachterop

#15
4juli2005

Hehe eindelijk ben ik uitgeschuurd.
Wat een werk is dat zeg om een polyester plaat geheel glad te krijgen.

Na de tweede laag fijne plamuur heb ik me weer het schompes lopen schuren.
In de volgende stadia. 240/120/80/35.

Hierna heb ik met een speciaal blokje waar polyester mee geschuurd mag worden het geheel afgeschuurd.
Dit gebeurde met een nat blok. Door dit blok in water te dompelen krijg je een soort polyst blokje.
Het water en de stof van het schuren vormen een soort pasta wat er voor zorgt dat het geheel super glad wordt.

Na het laatste schuurproces is het geheel afgewassen en heeft het een dag en nacht staan drogen en uit te harden.


Het papier en de pads.


Na de eerste laag spuitplamuur de laatste kleine gaatjes opgevuld en glad gechuurd.


Zo ziet het eruit na t schuren met de fijnste korrel. Je krijgt dan een soepele overgang tussen de verschillen in hoogtes in de oppervlakte.


Hierna met het blokje en water de boel op "gepolijst". Daarna de boel van een topcoat voorzien.

Vannochtend heb ik het geheel gespoten in zwart metallic.
Het ziet er heel hobbelig uit maar dat komt door de bomen in de schaduw.


Close up


Gehele hoedenplank.

Morgen monteer ik het geheel achterin en dan komen er duidelijker foto's te staan.

peterachterop

#16
Vandaag snel van bed af en kijken hoe het eindresultaat geworden is na een nachtje in een verwarmde garage.

Erg strak.
Ik heb het geheel gelijk geplaatst alleen toen ik de radio aanzette kwam ik erachter dat de units nu harder spelen. Dit komt denk ik door dat het geheel nu hard is en niet zoals eerst een zachtere bodem.
Komend weekend wordt de audio opnieuw afgesteld.

Door de schaduw van de bomen lijkt het nog heel hobbelig maar ik kan je verzekeren dat het smooth is. :D


close up.


Het geheel.

Ben nu wel uitgeschuurd.? :P
Ben nog wel van plan om de deurbakken te gaan veranderen en ook van epoxie te maken.
In een later stadium wil ik ook een tft scherm in t dashboard weggewerkt hebben.

Dat zijn de toekomst plannen, eerst andere velgen.? ;)

peterachterop

#17
zondag 10 juli 2005

Vandaag ben ik naar het pitoreske Wirdum afgereisd om de velgen van Popke over te nemen.

Slotbouten liggen thuis al te wachten.

Thuis aangekomen met velgenreinger en een sopje de velgen eerst helemaal strak gemaakt.






Afgelopen week is de APK ook eindelijk gebeurd. Hehe...
Moesten nieuwe banden onder (wat bij mij al bekend was) en de remdrukverdeler achter moest worden bijgesteld. De druk was op t ene wiel veel lager als de andere.

Geld is nu eerst op.
Maar de planning voor de toekomst.
*strakke klep.
*verlagen.
*sideskirts afwerken. ;-)
*mooie motorkap.
*achter spoorverbredes.

peterachterop

#18
18 juli 2005

Vandaag vroeg uit de veren.
Op een parkeerplaats in de buurt staat een verlaten loods waar veel met gravitti wordt geexperimenteerd door zowel ammateurs als profs.

Dit is een mooie plek om eindelijk eens wat foto's te gaan maken van de wagen nu deze aan de buitenkant zo goed als af is.














peterachterop

#19
afgelopen week met photoshop aan de gang geweest en van 1 foto een tekening gemaakt.



Zoals aan de foto te zien is zijn de showplaten ook aanwezig.

peterachterop

#20
Ben afgelopen week een beetje op de spaanse tour gegaan en heb in de voorbumper spijltjes verwerkt.




Helaas heeft mijn uitlaat het begeven en zal er een nieuwe onder moeten.
Als deze is gemonteerd volgen de foto's.

peterachterop

#21
Ik heb me laatst aangemeld bij carbabes en heb binnenkort mn eerst fotoshoot.



Waarschijnlijk zal deze plaatsvinden samen met michel veltman :D

peterachterop

#22
Vandaag mn nieuwe headunit gemonteerd.



De Sony MEX_R1 uit de x-plod serie.

Deze week komt het tft schem binnen.


Ook vandaag mn nieuwe pookknop gemonteerd.


peterachterop

#23
Bij deze ook nog een foto van de spijlen in de bumper op de auto gemonteerd.


peterachterop

#24
14 oktober 2005

Vandaag mn schermpje opgehaald.
Het complete dashboard ligt er nu uit en ik zit tussen 2 schetsen te twijfelen om de inbouwplek van het scherm te maken.

Waar dat wordt voor jullie allen een verrassing maar ik kan wel zeggen dat t glasvezel zn werk zal doen. ^-^

Het scherm is een 7 inch geworden.

peterachterop

#25
afgelopen weekend ben ik druk bezig geweest met het plaatsen van het scherm.
Ik wou t eerst in een zonneklep wegwerken meer dat werd iets te groot voor een 7 inch scherm.

In de toekomst (volgende zomer) zal het scherm in het dashboard worden gewerkt zoals bij de demo jaguar van pioneer.

Ik heb het scherm nu geplaatst op de plek voor de klokje/temperatuur unit.
Het inbouw frame is bekleed met zwart skay. waarschijnlijk wordt dit ook de plek waar het dan wordt ingebouwd.
Eerst meer eens een dashboard opzoeken om ermee te klussen.

Morgen zal het dashboard terug worden gezet in de auto.



peterachterop

#26
26 oktober

vandaag het dashboard terug gezet alleen moet t nog ff worden aangepast zodat het goed past.



peterachterop

#27
5 november 2005

Afgelopen week ben ik met mn dashboard bezig geweest om een systeem te maken waardoor t tft scherm in het dashboard zakt na uitschakeling.

Zo zit het scherm niet in het zicht an is het ook niet prompt aanwezig.

Als eerste heb ik een plek moeten zoeken waar genoeg ruimte onder het dashboard zat. Na lang meten en zoeken zag ik dat er achter de klok een diepe goot loopt.

Dit zou de plek worden.


Hier is de onderkant te zien waar het gat komt.


Nu de randjes nog netjes recht slijpen.


Bovenaanzicht.


Dit deel gaat vanmiddag onder de hamer, hier moet een klein stukje worden afgehaald omdat anders het scherm niet wil zakken.
(Dit zijn fotos van Danny 8))

De bovenkant van het dashboard zit nu weer netjes en is afgewerkt met een chromen randje.
Als het scherm weer naar beneden zakt gaat er een lapje zwart leer overheen zodat t scherm helemaal niet meer te zien is.
Het schuifmechanisme is gemaakt van 2 laderails met een stop zysteem zodat t scherm blijft hangen boven het dashboard.

In een later stadia wil ik het elektrisch maken zodat het scherm automatisch in en uit schuift.

Hier nog een klein filmpje van wat de bedoeling is.
http://www.youtube.com/index.php?v=sW96A0hknFE

peterachterop

#28
Nou eindelijk een foto van hoe mn dash er nu uitziet.


Het is gespoten in een sjieke creme kleur en met een chromen accent afgewerkt.
Het scherm zakt in het dashboard weg.


Sinds kort ben ik ook een member van het show off team eijgelaar (automaxx store in drachten).


De achterbumper is helemaal dicht nadat het links rechts systeem eraf is gegaan.


De kofferbak is afgelopen maand voorzien van een kleine aanpassing. De subs worden via een dunne spiegelstrip weergegeven in de bodem.


En als klap op de vuurpijl zitten de nieuwe lampen erin.


Angeleyes.


Morgen wordt het nieuwe stuur gemonteerd.


Deze komt op een nieuwe naaf met snap off systeem welke van stroeve motorsport uit hardenberg komen.

peterachterop

#29

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev