Advertenties


Yellow rmc

Gestart door peterachterop, 15 september 2004, 00:52:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peterachterop

Na drie kwart jaar rond te hebben gereden in een zwaar getunde VW Polo RS was het op 9 maart 2004 dan zover.


Ik zou op zoek gaan naar een Megane Coup?. Op dat moment was de vriend van mijn nicht ook op zoek naar een andere auto wegens een auto vd zaak.
Het toeval wil dat hij een Coup? reed, na wat heen en weer getelefoneer heb ik de knoop door gehakt en heb ik zijn auto overgenomen en hij de mijne.

De wagen was zo goed als standaard op de Alesio velgen na.



Ik had me voorgenomen niet te veel aan de auto te doen maar na een aantal bezoekjes aan de site van de MCC begonnen mijn handen wel erg te kriebelen.
Mijn vader en ik zijn begonnen met de audio.
Ik heb bij Car Creations in Assen alle benodigde info gewonnen over de diverse manieren van een goed uitziende audio inbouw.
Op de manier zoals wij het gedaan hebben ziet het er superstrak uit en het neemt niet te veel ruimte in beslag.
De Sony X-Plod versterkers zijn achter een 20mm dikke MDF plaat bevestigd zodat ze mooi worden verlicht door de rode neons die er achter zitten. De subwoofer is in het midden geplaatst.
De plaat is vervolgens met leer afgekleed voorzien van het typeplaatje en gemonteerd.
Zo heb je ook niet erg veel werk om de kabels netjes weg te werken.






Headunit sony X-plod? ? ? ? ?? ? ? ? ? ?? ??? X-plod versterker? ?? ? Pioneer sub?? ? ? ? ? ? ?? ? ? X-plod boxen
CDX-CA900 4x52W? ? ? ? ? ?? ? ? ?? ?? ?? ? XM-250X? ? ? ? ? ?? ? ? ?TSW253C? ? ? ?? ?? ? ?? ?? ? ?XSF 1720
? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ??? ? min 400W? ? ? ? ?? ? ?? ? ? ? 16.5 cm 140W


Alle audio onderdelen komen van Car Creations Assen.
www.carcreations.nl


:D ;)



Nadat de audio netjes is weggewerkt ben ik met de buitenkant begonnen.
Ik ben begonnen om alles in dezelfde kleur te krijgen en de auto te ontdoen van al het onnodige.
Zo werden de lichtmaskers en de handvaten in dezelfde kleur gespoten en werden de stootstrips en het typeplaatje verwijderd.
Nadat dit achter de rug was heb ik bij de plaatselijke Seat dealer twee bumperlippen gehaald welke eigenlijk bedoeld zijn voor een Ibiza Cupra. Deze werden ook in kleur gespoten van gaas voorzien en gemonteerd.
Met een beetje aanpassen passen deze ook op de bumpers van een Coup?.




achterlicht maskers in kleur en de Cupralip.




De lip aan de voorkant is ook voorzien van zwart gaas.
Ik heb gelijk de bumper en de roostertjes naast de koplampen voorzien van hetzelfde gaas.



Hierna zijn de spiegels ook in kleur gespoten.




Als laatste (tot nu toe) heb ik via Tuning-world een Evo spoiler gekocht. Deze is inmiddels ook in kleur gespoten en bevestigd. Tevens is de achterwisser gelijk in kleur mee gepoten.




18 juni 2004
Het projectje is weer wat uitgebreid.



De ramen zijn rondom met 30% verduisterd.
Dit is gebeurd met folie van Carpoint (dit is een duurdere folie maar werkt veel beter dan een goedkopere).
Het is een hels karwei maar bij het verduisteren van de ramen geld: HAASTIGE SPOED IS ZELDEN GOED!
Heb dus geduld dan lukt het wel.
De voorste zijramen heb ik gedemonteerd zodat het makkelijker werkt.
Op de twee achterzijraampjes en de achterruit is de URL sticker van de club gekomen.









Nu de binnenkant zo goed als af is (voor dit moment dan ;) ), heb ik alleen nog de tellerunit vervangen door witte wijzers van eigen ontwerp.

Deze zijn gemaakt van hetzelfde lettertype als de URL stickers.
Ik heb de oranje plexiglazen plaatjes vervangen door heldere. Verder heb ik blauwe bright ledjes geplaatst.
Nu geeft het een mooi effect en ziet het er strak uit.



's avonds? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?overdag


6 juli 2004

Ik heb vandaag een K&N-57i kit gemonteerd welk een lekker aanzuiggeluid geeft en na 3000 toeren lekker zwaar begint te grommen.



17 juli 2004
Vandaag maar eens nagedacht hoe het projectje moet gaan heten.
Na een poosje over het net rondgeneusd te hebben kwam ik op het idee om het de X-tuned Coup? te noemen.
De raam streamer op de achterruit is zelf ontworpen en daar ben je een paar uur mee bezig om dit strak uit te snijden.
Het is gemaakt van het zelfde materiaal als de URL stickers en is uitgevoerd in een lichte kleur grijsmetalic.




DIt was tot zover het project waar ik mee bezig ben.
Als er veranderingen plaatsvinden plaats ik ze gelijk

Mijn wensen voor alsnog zijn:

17 inch aez olymp vegen
Eia Meran sideskirts
Lederen interrieur
Kofferbak helemaal met zwart leer bekleden
Witte zij knippers
Dakspoiler
Dvd speler met los scherm welke in t dashboard wordt geintegreerd
RS-650 King Dragon alarm van Camco-security



Als laatste nog een foto hoe de auto er nu uitziet.



dankwoord:
Harry voor de vele uren hulp, Ilja, Martijn, Dregema (Emmen), T. Bischoff-autolakken (Groningen), A&H Lukken (Groningen).

Ik hoop dat jullie met plezier mijn project zullen volgen.

Met vriendelijke groet
Peter Achterop

peterachterop

#1
Nou vandaag dan de nieuwste lekuslampen gemonteerd. :D
Na wat kleine aanpassingen aan de carroserie zaten ze er mooi strak in.

We hebben een heel klein stukje uit de opening waar de lamp moet komen uit de megane moeten slijpen omdat de nieuwe achterlichten de plaatsen van de lamp op een andere plek hebben zitten als het origineel.
En omdat de Lekus lampen kortere schroeven hebben moesten we de binnen schermen ook aanpassen zodat deze er weer op konden worden geplaatst.

De nieuwe lampen.


En gemonteerd.


Morgen nog even 2 extra? fittingen halen zodat de buitenste rode lampen ook kunnen worden gebruikt als stadslicht.

:D :D Alex bedankt? :D :D (een geluk bij een ongeluk zo'n dubbele bestelling). ;)

peterachterop

#2
Vandaag op Full Speed nog een kleinigheidje gekocht.
Silverbulbs van philips.

Dit zijn lampen welk een zilveren coating hebben, maar wel oranje knipperen en beter staan in lekuslampen.


peterachterop

#3
Vandaag wordt er een externe kabel gelegd waardoor ik mijn portable mp3 speler via de headunit kan laten spelen.

peterachterop

#4
Vandaag naar apeldoorn geweest om bij Jeroen weijn een links rechts systeem te halen.
De uitlaat is van simons en heeft laser einddempers.

De dempers worden gemonteerd als de nieuwe bumperset binnen is.


peterachterop

#5
Vandaag samen met Danny de nieuwe RB achterbumper besteld.

Verder heb ik via een clublid witte knippers overgenomen en sideskirts type samurai.



De bumper kwam 3 weken later al binnen. Samen met een zonneband van RB-Cartuning.nl


De bumper stond zo onder spanning dat deze nog 20 dagen onder spanning heeft gestaan zodat hij zou passen.







Na veel meetwerk is het eindelijk gelukt.
De ophangpunten zijn verstevigd met metalen plaatjes en glasvezel.

De skirts moesten ook iets worden aangepast en zijn dmv glasvezel strak gemaakt.

peterachterop

#6
De plannen voor de nieuwe audio worden werkelijkheid.

Het wordt een opstelling met 2 subwoofers en een strakke kofferbak.
Zodra alles binnen is wordt er met de verbouwing begonnen.



Hier moet het allemaal in gaan gebeuren

Het verschil in maat. De oude pioneer en de nieuwe x-plods.



De opbouw van de constructie.





Het eindresultaat.

peterachterop

#7
3april05
Op t forum stonden mooie 17 inch velgen te koop. na wat heen en weer gesn kwam kawing langs om ze te brengen.

Een dag later gelijk gemonteerd en uit laten lijnen.
Staat een stuk beter al zeg ik zelf.






20april05

Een zwarte dag in de geschiedenis van de coupe.
De 2 week oude velgen zijn er vannacht onder weg gejat.
(uiteindelijk heeft de verzekering alles uit betaald maar toch je schrikt behoorlijk.)



25april05

Van een medeclublid heb ik een gespoten voorbumper overgekocht.
Het gaat om de schreiter voorbumper type fox.


2juni05

Alles vorigge week naar de spuiter gebracht en vandaag opgehaald.
Ziet er heel erg strak uit.
Het deel wat ik had aangepast aan de skirts zijn heel mooi afgewerkt door de spuiters.


voor


na





Hier is ook het uitlaat systeem te zien.
Deze is opgehangen aan de originele punten en op de plek van het oude sleepoog.

peterachterop

#8
10juni05

Vandaag bij de plaatselijke tuner ff nieuwe automatten gehaald.


Zwart velours, gelijk ook een 16v antenne een middenarm steun en een blauwe neon bulb.



De neon komt achter bij de kofferruimte in.
De 2 rode neons die er nu al zitten geven niet genoeg licht in het donker.


Vanmiddag in de kofferruimte ff een plaatje bevestigd met het RB Cartuning logo. En de luchtroosters in het dashboard zwart metallic gespoten.

peterachterop

#9
12juni05

Ik heb de voorste deuren voorzien van zwart leer en de rest vd deurunit is zwart gespoten.


Daarna de handvaten in grijsmetallic gespoten.


Ondertussen is de streamer op de achterruit verwijderd en de tellerunits vervangen door de originele.


peterachterop

#10
19juni05

Hier wat foto's zoals de wagen er nu bijstaat.





:D ;)

peterachterop

#11
Ondertussen heb ik ook maar eens een profiel aangemaakt op het showyoursound forum.

http://www.showyoursound.nl/Public/Showcase/Showcase.asp?id=2705

peterachterop

#12
25juni2005

Vandaag heb ik de kofferruimte voorzien van het Sony log.
Dit onder een pleksiglazen plaat.
De plaat zit verzonken in de bodem.



30juni2005

Vandaag ben ik de uitdaging aangegaan met mezelf om de audio iets mooier te laten lijken.
Ik heb op het forum van de TWA uit Belgie het idee opgedaan om de hoedenplank van polyester te gaan maken.
Deze zal later in hoogglans zwart worden gespoten.



Vannochtend vroeg ben ik op pad gegaan om de benodigde spullen te gaan halen.
Op de markt een stuk stretchdoek gehaald (soort stof als van een panty).

Daarna op naar de schilderzaak van de stad.
Daar de benodigde hars en verharder gehaald. (ze hadden daar ook echte carbon en teflon matten alleen deze waren behoorlijk prijzig.)

Bij de scheepsbouwer een stuk glasvezel mat gekocht.
Ik heb niet de grove genomen maar de mat van 100gr.
Dit zegt wat over de dichtheid en de struktuur van de mat.
100gr is een fijne struktuur en niet zo'n stor mat als de gewone. Dit scheelt straks heel wat werk met het schuren.



Als eerste heb ik de hoedenplank verwijderd en ontdaan van de boxen.


Hierna nieuwe ringen gezaagd welke op klosjes zijn komen te staan en daardoor de unit mooi hoog laten staan.


Nadat deze gemonteerd waren aan de hoedenplank ben ik met het stretchdoek begonnen.
Dit doek zorgt ervoor dat de glooing mooi loopt en de glasvezel goed gaat hechten.


Nadat het doek op zn plaats was gezet kon het moeilijkste beginnen.
Het mengen van de hars met de verharder.
Dat komt behoorlijk nauw, als je verkeerd mengt is het of te snel hard of het blijft te lang zacht.

Het doek is er mee ingestreken en ik heb daarna de eerste laag glasvezel erop gelegd. dit plakt er gelijk aan vast maar doordat je er daarna weer met een harslaag over gaat wordt de mat geheel opgenomen met de hars.

Vannacht mag deze laag uitharden en morgen vroeg komt de 2e laag.

peterachterop

#13
Het ziet er nu nog raar uit maar dit is pas het begin.
Na een 2e laag, schuren, plamuren, weer schuren, topcoat en de lak moet het zo uit koemn te zien.


peterachterop

#14
Vannochtend vroeg uit de veren en kijken hoe de hardheid was geworden.
Nog 1 laag erover en de polyester kan weer de kast in.

Terwijl de 2e laag aan het uitharden was heb ik nog wat materiaal gehaald.


Polyester plamuur voor de grove oppervlakken, spuitplamuur voor de afwerking en de kleine oppervlaktes en acceton. (heb gisteren namelijk een dure kwast ####. Dat spul is keihard voor je het door hebt.)

Na de eerste kop koffie kon het schuren beginnen.


Dit is het resultaat na de eerste schuurbeurt van de polyester.


Na nog 2 keer schuren met fijner papier ben ik begonnen met plamuren. Het ziet er nu heel slordig uit maar dat komt helemaal goed als de plamuur is uitgehard.

Nu komt het leukste deel van het hele proces.
HET SCHUREN, schuren en nog eens schuren.



Heb nu nog een lamme arm. ;)


Na 3x schuren.


Even passen.


Dit is het resultaat na een dagje schuren. Morgen de spuitplamuur en het volgende schuurstadium.

Daarna de topcoating erover en het kan gespoten worden. :D


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev