Advertenties


[Megane Coup?] Michel Veltman

Gestart door Michel Veltman, 14 september 2004, 21:34:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michel Veltman

#15
zoo volgende update ;) ;D

23e januari chromen ring gemonteerd (zoals afgesproken)
>pic volgt nog tzt<

Maar belangrijkste nieuws is toch wel dat de keuze voor 17inch velgen gemaakt zijn!

de keuze is uiteindelijk gevallen op de volgende velg:

Merk: OZ Racing
Type: Hydra (Classic)



aangezien ik van huidige 15inch naar 17inch ga dient er ook nieuw schoeisel onder gelegd te worden en de keuze daarin is geworden:

Merk: Toyo
Type: Proxes T1-R

Om feest gelijk compleet te maken ook een nieuwe pookknop besteld: ;)

Merk: MOMO
Type: F16 'S' CARBON



Planning is dat wanneer de auto op 18e februari richting garage gaat voor APK inc kleine beurt alles meteen gemonteerd gaat worden :D ;D

word vervolgt.......... ;D
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

10 februari 2005:
Montage OZ Hydra velgen ;D :D

hier lagen de velgen+banden al met smart op me te wachten ;)


Foto van de Toyo Proxes T1-R profiel


en toen auto op de brug en velgen monteren ;)


en voor de deur


wederom excusus voor slechte kwaliteit, pics worden zsm veranderd door high res pics :D
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

#17
15 februari:
nou dan hier zoals beloofd de high resolution pics (na verkleining :))

van de zijkant


schuin achter


velg ''close-up''


en de chromen ring waar helaas de nieuwe pookknop nog ontbreekt, deze zal vrijdag 18februari gemonteerd worden :D
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

geen update maar wel paar mooie pics genomen op de snelweg (met dank aan Stefan en Eveline :D)



- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

gisteren gemaakt tijdens het Club Specials Dag op het Circuit Park Zandvoort nog even 2 mooie foto's gemaakt in de pitstraat (met dank aan Dennis Postma :D)





Ook is tijdens de clubdag in Zandvoort ook de volgende stap in project gedeelte besloten namelijk het tinten van de ramen rondom 35% is het geworden

word vervolgt....
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

24 mei 2005:

volgende stap is gemaakt> op 31 mei 2005 zal bij Restyle de ramen geblindeerd worden :D
word vervolgt.....
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

#21
31 mei 2005: ramen geblindeerd bij Restyle :D

rondom 35% en zonneband is op 50% gedaan...





:D

- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

18 juni 2005:

Nog redelijk onverwachts een nieuwe radio head-unit geshopt :D



Citeer
Specificaties:

Uitgangsvermogen: 4 x 50 W max.
? MOS-FET eindversterker
? Ingebouwde 3-inch monitor
? GIGA MP3
? 96 kHz/24-bits audio DAC (Advanced Multi-bit DAC)
? 7-bands iEQ
? DAB Full Control
? MP3/WMA compatibel met ID3/WMA-tags
? DVD-R/-RW/VCD compatibel
? CD/CD-R/CD-RW compatibel
? DTS/Dolby Digital/MPEG audio
? 5 V lijnuitgang
? Vergulde lijnuitgangen (2 paar)
? Vergulde video-uitgang
? Vergulde Subwoofer uitgang
? Tweede vergulde lijnuitgang
? Vergulde AV ingang
? Optische digitale uitgang
? Gemotoriseerd uitschuifbaar front
? Multifunctionele draadloze afstandsbediening
? Dual-Zone functie
? Geschikt voor afstandsbediening op het stuur

:D
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

2 juli 2005:

weliswaar geen vernieuwing aan auto maar even mooie pic van Automaxx :D
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

#24
donderdag 4 augustus 2005:

nieuwe onverwachte wending in het tunen van de Megane ;)
zoals een aantal binnen de club weten wilde ik graag de voorkant nog wat omlaag hebben en al zat te denken aan een schroefset ware het niet de de (forse) prijs me toch nog tegenhield...nou dat was niet meer nodig door een mooi ''toeval''!

Na PM en telefonisch contact met Niels Nederhof was het op richting Eindhoven om de FK schroefset en Koni sportdempers (in hardheid verstelbaar) over te nemen. :D

na het nodige kluswerk en tegenslagen stond de bolide een stuk lager en in 1x naar mijn smaak!. Zoals auto er nu voorstaat is maximaal nu omdat anders de veren tegen de band aanlopen..als ik spacers zou monteren zou auto nog stuk naar beneden kunnen dus wie weet.....
Op de gok is auto nu een kleine 15mm lager dan ervoor...totaal zou dat een kleine 50/55mm betekenen...

Na deze actie kon ik gelijk door naar Nijmegen waar het toeval geschiedde dat op dezelfde dag ik bij Berry Peelen de SK achterbumper kon gaan ophalen...dus hop in de auto met verbeterde wegligging (;) ondanks dat uitlijnen wel erg nodig was!) na een uurtje rijden was ik ter plaatse en gingen we door met volgende klusje..namelijk het monteren van racegaas in de voorbumper/grilltjes...

dit bleek een stuk lastiger dan in de FAQ staat en zowel Berry als Niels hebben met eigen ogen (weer) kunnen zien dat een Megane niet een Megane is qua onderdelen...
het verwijderen van de grilletjes gaf de nodige kopzorgen maar gelukkig kregen we het toch voor elkaar! (dank je wel Renault voor het simpele klik systeem..*zucht*)



De tijd vloog voorbij en na het monteren van gaas in de onderkant ben ik als een speer naar Alkmaar terug geraced omdat ik avonds afgesproken had met mn neef om in de garage gelijk de SK bumper te monteren! :D

Vooraf was me al duidelijk dat mn 101mm einddemper niet in de SK bumper paste en na overleg met verschillende clubleden en mijn neef bleek de simpelste oplossing te zijn om de 101mm eindring eraf te slijpen en er een RVS sierstuk op te lassen...

zo gezegt..zo gedaan..


Helaas kon ik voor deze dag geen net RVS sierstuk regelen dus word in de tussentijd maar een simpele pijp gemonteerd. Als alles meezit zal volgende week donderdag de einddemper naar achteren geplaatst worden en er een RVS sierstuk op gemonteerd worden. Om het geheel af te werken zal ook nieuw racegaas erbij gemonteerd worden...

Vervolgens de dag erop gelijk door naar andere garage om de auto uit te laten lijnen wat wel nodig was...:)
na uurtje alles geregeld en de auto rijd niet alleen rechtdoor maar ook een heel stuk betere wegligging en ongelooflijk veel grip in de bochten 8)

al met al staat de auto er nu zo bij.







Wat moet er nog gedaan worden?
- Lagunalip voorzien van racegaas
- RVS sierstuk op de einddemper lassen en de einddemper loshalen, naar achteren plaatsen en meer richting het midden van de bumper)
- SK achterbumper voorzien van nieuw racegaas

Niels en Berry (en pa niet te vergeten): Bedankt voor de hulp met de montage :D :D supers!
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

Woensdag 17 augustus 2005:

de nodige werkzaamheden verricht :D

- sleepoog voorkant zilver geverft
- remklauwen en trommels achter zilver geverft
- racegaas in achterbumper vervangen door nieuw gaas
- velgen grondig schoon gemaakt
misschien word tzt nog een keer het racegaas bij de einddemper voorzien van 1 geheel wat nu niet mogelijk was...maargoed opzich is dit ook wel vrij oke naar mijn id...(kan altijd beter he ;))

tevens gelijk maar even de gehele auto voorzien van een wasbeurtje en wat fotos van gemaakt :D











zoals auto er nu bijstaat zal deze hoogstwaarschijnlijk ook op zondag 25 september te zien zijn op FULL SPEED Zwolle ;)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

20 september 2005:

middendemper vervangen door een rechte pijp met als gevolg een beter geluidje ;D :D
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

#27
Dinsdag 19 oktober 2005

Vandaag een bezoek gebracht aan MCC waar Frank de gehele dag heeft ingepland om naar de uitlaatlijn te kijken.
Zoals een aantal al weten had ik heel veel last van klapperende uitlaat en weet ik het al niet ....behoorlijk frusterend dus ;D

Aangekomen bij MCC werd al snel duidelijk dat er niet snel iets te verhelpen viel met de huidige uitlaatlijn en vervolgens onder het motto van ''uithuilen en opnieuw beginnen (en verbeteren dan gelijk ;D) te gaan voor een volledig custom RVS Laser systeem L+R :D

keuze werd gemaakt voor ovalen dempers met een prachtig resultaat na ruim 7u hard werken :D











Tot heden totaal 0 rammeltjes meer een een heerlijk geluidje ;D Even wachten of alles zo blijft zitten of dat het RVS toch nog iets kromtrekt, zoja dan word het nog even een kort bezoekje aan Frank om het wederom perfect af te stellen!

Frank bedankt voor je vakwerk!! 8)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

#28
dinsdag 21 februari 2006

Eindelijk de tijd (en zin) om te doen wat al langer in het hoofd rondspeelde, namelijk het bijwerken van de orange knipperlichten aan de achterkant.
na het halen van een busje motip achterlichtenverf vol goede moed aan de slag gegaan met het afplakken van de unit.

Na een uurtje prutsen vervolgens het te spuiten deel goed ontvet en de spuitbus erop losgelaten ;D



Vervolgens mooi een tijdje laten drogen in de tuin wat goed ging met een stevig koud windje. Toen de units eenmaal droog waren kon ik als een kind die een pakje gekregen had van Sinterklaas/Kerstman de boel uitpakken ;)



En toen natuurlijk de winterjas aan en de auto weer verblijden met een naar mijn idee goed gelukte actie ;D



het zijn de details die het hem doen 8)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

5 april 2006

en zoals gebruikelijk weer een vernieuwing welke zich spontaan aanbood :)

Een custom ingebouwd tft scherm in de originele passagierszonneklep (met dank aan dhr. Cijs)

overal view:


close upje:


en omdat ik natuurlijk niet hele tijd gluur naar zonneklep scherm maar eerder naar mn HU daar maar gelijk ook ff een actie-pic van gemaakt ;)

- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev