Advertenties


[Megane Coup?] Michel Veltman

Gestart door Michel Veltman, 14 september 2004, 21:34:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michel Veltman

15 oktober 2003; een memorable dag uit mijn leven. Reden zal je je wellicht afvragen, nou het antwoord daarop is vrij simpel edoch voor de hand liggend:
Michel was in het bezit gekomen van een prachtige metallic blauwe Renault Megane Coup? Phase 1 uit 1997  :o  8) een droom die waarheid werd


alles erop en eraan, en vergeleken met de vorige auto die ik reed (VW Golf II uit 92) was dit ongekend luxe en vanaf dat moment zat ik nog maar met 1 uitdrukking in de auto achter het stuur >>  ;D <<

het 1e wat gekocht werd betrof een setje sportpedalen die na enig creatief knutselwerk gemonteerd werden door ondergetekende


begin 2004 na al tijdje meegelezen te hebben op het forum toch besloten om lid te worden  :D uiteraard werden de clubstickers zsm op de auto geplakt  ;)
Zo blij als ik was met de auto was er ook totaal geen reden om de auto te gaan tunen want de auto was al perfect in mijn ogen op dat moment. Ook kon ik nog niet weten dat het ''tunings-virus'' mijzelf zag als ''slachtoffer'' en na de meeting in Ermelo 2004 was ik definitief het haasje...het tuningsvirus had me te pakken!! (en tot heden ook nog niet losgelaten.....)

project 1 was dan ook het laten inbouwen van een King Dragon openlucht filter systeem om de Megane een wat sportiever geluid te laten geven wat bij het beestje past  ;)

omdat ik wel had gemerkt dat de Megane nogal hoog op de slofjes stond werd er meteen besloten om gebruik te maken van een clubaanbieding bij MCC om de auto te laten verlagen dmv de Intrax verlagingsset 35mm.

zaterdag 29mei 2004 was het dan zover om de 1e stappen in tuningsland te zetten  :D
Op naar MCC  voor zowel de verlaging rondom van 35mm alswel het King Dragon open luchtfilter

King Dragon open luchtfilter


Auto na de Intrax verlaging (voor is ie zelfs nog iets meer ingezakt dan foto laat zien)


Hierna zag en klonk de Megane alweer een stuk sportiever wat precies de bedoeling was van dit project

and the story continues...
Op moment dat ik de Megane kocht in 2003 zat er op de originele einddemper een dubbele eindpijp wat een sierstuk was zoals onderstaande foto laat zien:


Helaas kwam ik na een lange werkdag erachter dat 1 pijp nogal scheef hing, toen bleek dat de dubbele pijp besloten had een eigen leven te gaan leiden, kortom de eindpijp was bij Mozef op bezoek gegaan  :-\

Met veel geluk wilde het toeval dat een oud clublid buiten zijn fout een ongeluk kreeg waarbij zijn Megane totallos verklaard werd. Enorm balen voor hem natuurlijk maar gaf mij de kans om voor een leuke prijs wat goede onderdelen over te nemen. En zo geschiedde het...

Zo werden de volgende dingen overgenomen en waar mogelijk gelijk gemonteerd op mijn eigen Megane  8)

- achterlichtunits reeds in kleur gespoten


- lage dakspoiler (zie foto hierboven)

- 101mm einddemper van volledig RVS

Helaas kon deze nog niet gemonteerd worden, hiervoor moet ik eerst nog even een verlengstuk zien te shoppen wat helemaal goed gaat komen  :D Qua geluidsproductie is het even afwachten, mocht het met te erg zijn dan word de silencer gemonteerd ;)

- achterskirts waarvan de linker overgespoten moet worden binnenkort en de montage laat dus nog even op zich wachten
foto: rechter achterskirt (verkeerd om gefotografeerd  :-[)


Samen met Berry, Erik en Martijn hebben we een prachtige set sideskirts weten aan te schaffen welke binnenkort opgehaald worden bij de MCC meeting  8)
(even foto van Erik geleend ;))

En als laatste werden de spiegelkappen in kleur gemonteerd (geen foto van ;D)

Ook staat er nog 1set mooie booskijkers in backorder die hopelijk ook binnenkort bezorgt worden.

Wanneer deze onderdelen allemaal in mijn bezit zijn word een lokale spuiter met een bezoekje vereerd om het volgende te laten spuiten en gelijk te monteren:

-sideskirts
-achterskirts
-onderlip van de voorbumper
-deurgrepen
- misschien de gehele spiegels inclusief het bevestigingsgedeelte aan raam) dit is nog niet zeker

als laatste staat alleen dan nog op het  TO-DO lijstje nog 16 of 17inch velgen om het geheel helemaal compleet te maken  8)  :D dit is nog even toekomstmuziek maar gaat er wel komen in 2005 vermoedelijk

and the driving dream continues to keep the road unsafe....so if u see me , be sure to wave at me  ;D  :)

PS> helaas zijn sommigen foto's niet bepaald scherp, bij gebrek aan een goede digitale camera ben ik veroordeeld tot maken van de foto met de E700 telefoon....hopelijk tzt x betere foto's  :D
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

hier dan nog zoals beloofd een aantal pics zoals de Megane er tot heden uitziet :D

achterkant:


zijkant voor


zijkant achter


:D
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

zo weer een kleine update:

-vandaag is de Renault Laguna lip gemonteerd :D




tevens afspraak gemaakt bij de spuiter op maandag 9 augustus

hetvolgende word gespoten:

- booskijkers
- spiegelunits geheel (dus ook raamgedeelte)
- Laguna onderlip voorbumper
- Achterskirts
- Achterlichtunits worden overgespoten kostenloos :D
- handgrepen
- achterwisser

- tevens zal t.z.t. ook de Elia Meran sideskirt set meegespoten worden
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

zo vandaag (12 augustus 2004) de auto terug van de spuiter
alles is prima gespoten en gemonteerd

foto's volgen zaterdagmiddag hopelijk nadat de achterskirts, booskijkers en sportstuur gemonteerd zijn :D

word vervolgd....
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

gisteren dan eindelijk in staat geweest om foto's te maken van hoe de auto er tot heden bijstaat :D

de auto per 16 aug 2004


de voorkant in ''close-up''

de lagunalip en booskijkers in kleur gespoten en gemonteerd

de achterwisser in kleur


de spiegels+adapterplaten en de deurgrepen in kleur


Mugello GT stuur


booskijkers ''close-up''


rest voor dit moment nog de achterskirts en de Elia Meran skirts die in bestelling staan  :D
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

vandaag autoalarm opgehaald van Camco Security :D

wat tech specs van alarm voor de liefhebbers ;D
CiteerDe krachtige 2-weg FM zender zorgt dat u altijd op de hoogte bent over staat van de auto en maakt het mogelijk alle gebruiks opties tot een zeer grote afstand te bedienen.

Zo kun je met de afstand bediening:

- Bij een carjack de motor van het voertuig blokkeren en het alarm activeren
- Bij inbraak het voertuig blokkeren
- Eventueel het voertuig lokaliseren / opsporen
- Met een simpele handeling het gehele voertuig afsluiten en het alarm activeren
(een cabrio met electronisch dak kan ook aan deze functie gekoppeld worden)
- Het voertuig op afstand starten om bijv. de motor warm te laten draaien
(de portieren blijven vergrendeld)
- De portieren openen / sluiten
- Verlichting aan uit

De On-Board computer zend o.a. de volgende informatie naar u:

- Het voertuig word gestolen / beschadigd
- De motor word gestart
- Het voertuig rijd
- Inbraak in het voertuig
- Portieren wel/niet afgesloten
- Lichten aan/uit
- Remote Engine Control
- Mute Mode
- Keyless Entry
- On-Board Flashing Light Relay
- Remote Panic
- Anti-Hijacking
- Car Finding
- Auto Re-alert
- Auto Arming
- Auto Rearming
- User Selectable Silent Arm/Disarm
- Running Protection
- Alarm Pre-Warning Signal
- Trigger Memory Backtracking Previous Activities
- High Power Siren
- Extended Range Antenna
- Engine-Disable Protection (Relay Included)
- LED Status Indicator
- Dual Stage Electronic Shock Sensor (Plug-in)
- Remote Auxiliary Channel for Trunk Release, etc.
- Instantly Alert when Vehicle is Violated
- Monitor Doors Status, Trunk Status, & Hard Impacts
- Monitor if Vehicle's Engine has been Started

Ook als u het voertuig vergeet af te sluiten activeert het alarm zichzelf na 30sec.

Een set bestaat uit:
- 2x handzender (kleur zwart )
- Hoofdmodule
- Zender/ontvanger
- Shock sensor
- Start module
- Start blokkering
- Sirene (120db + 7 verschillende tonen)
- Kabelboom + zekeringen
- Handleiding + inbouwschema
- Raamstickers 3x
Afm. handzenders RS-680:  68x38x20mm (kleur zwart)

aangezien foto's meer zeggen dan woorden nog even paar plaatjes:

het pakket:


de inhoud:


de handzender opengeklapt:

- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

21-10-2004
alarm ingebouwd :D

moet alleen nog ff nakijken of de centrale vergrendeling van mn IR startsleutel gehaald kan worden.....(waarschijnlijk vergeten los te koppelen..)
de CV werkt nu op zowel de handzender van alarm als op originele sleutel..
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

3-11-2004

Elia Meran sideskirts bezorgt :D
worden vrijdag bij spuiter afgeleverd en binnen 1week gespoten, datum voor montage moet nog gergeld worden ;)

Voor degenen die aantal post terug de sideskirts zien en denken van ??? alweer? > dat waren elia meran look-a-like skirts die totaal niet pastten, na hoop heen en weer gebel en gewacht geld terug gehad :D (vandaar dus de originele Elia's besteld)

- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

#8
4-11-2004
Achterskirts gemonteerd :D









5-11-2004
Elia Meran sideskirts vandaag bezorgt bij de spuiter :D
kan ze volgende week donderdag ophalen welke als alles meezit deze avond nog gemonteerd gaan worden  8)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

16-11-2004
na een week uitstel dan vandaag eindelijk de sideskirts opgehaald van de spuiter  8)

(als alles doorgaat) worden ze donderdag 17-11-2004 gemonteerd :D
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

17-11-2004: een memorable dag want de Elia Meran sideskirts zijn eindelijk (!) gemonteerd *)
op 18-11-2004 zal auto nachtje doorbrengen bij de spuiter alwaar hij de barst die ontstaan is tijdens montage achterskirt boven de einddemper netjes opvullen zodat dat ook weer netjes is

zaterdag zal de tape van de sideskirts gehaald worden en is het even alles netjes bijwerken zodat er zo min mogelijk meer zichtbaar is van eventuele kit-restanten

* Michel Veltman kan weer lekker dromen ;D

pics volgen tzt
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

zo net even auto netjes laten wassen in wasstraat (handwas) en bij thuiskomst even snel met mn foon wat pics gemaakt waarvan er eigenlijk maar 1 goed genoeg is ...

hopelijk tzt betere high res pics ;)


:D

nu even een winterstop inlassen tot begin van de lente, dan op zoek naar mooie 5spaaks 17inch velgen
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

hier dan zoals beloofd high-res pics van afgelopen zaterdag (origineel is ruim 5mb per pic dus go figure ;))





Zo gaan we de winter doorkomen waarna op de planning staat bij de 1e zonnestralen in 2005 om te gaan zoeken naar 17inches velgen 8)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

volgende bestelling reeds in order staan..hopelijk volgende week geleverd :D



chromen ring rondom versnellingsbakhuis (of hoe je dat ook mag noemen ;))
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

21 jan 2005:

chromen ring geleverd :D
als alles meezit word deze zondag de 23e gemonteerd door dhr Postma :D
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev