Advertenties


[Megane coupe phase 1 2.0 16v rxe] Jan van Heteren

Gestart door Jan van Heteren, 13 september 2004, 21:10:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Heteren

Halverwege 2004 ben ik voor een klein projectje afgereisd naar Mcc in Veghel
voor een nieuw uitlaatsysteem.. :) ;)



Na het beoordelen van het oude systeem hebben we samen toch maar besloten om een nieuw rvs systeem eronder te maken... ;)



Zelf heb ik natuurlijk ook niet de gehele dag nix gedaan dus heb ik de bumper iets veruimd



Op deze foto kun je al goed zien wat ik bedoel met "japstyle" want de eerste carbon motordemper zit eronder



En de tweede.....




Hier het resultaat maar nog zonder gaas....



En kon natuurlijk niet wachten met het gaas erachter te maken dus heb ik dat vandaag ff gedaan..... ;D




Dit was dus mijn projectje:
Vanaf de kat een compleet Laser RVS uitlaatsysteem links + rechts met aan het eind 2 schitterende Laser Carbon motordempers
Het geluid is echt fantastisch en niet te luid zoals ik eerst had maar bij lage toeren lekker diep en bij hoge toeren begin ie lekker te "janken"...

Mcc wil ik hierbij heel erg bedanken voor het staaltje vakwerk en de lekkere koffie........? ;) :) ;D



Eind 2004 begon het weer te kriebelen bij mij, na de nodige veranderingen begon het gevoel te groeien om weer eens flink aan het werk te gaan.
Flink is: weer een nieuwe kleur, een complete revisie van het motorblok, het aanpakken van het interieur etc. etc.
In de winter van 2004 werd er al gestart met het interieur, begin 2005 volgde de rest!




Middenconsole aangepast voor oliedruk en temeratuurmeter.



Klokje verplaatst vanuit middenconsole naar kap boven schakelmechanisme.







Ook werd er gewerkt aan een aparte spiegel op basis vd M1-sportspiegel.








Meganomaniac

Jan van Heteren

Vervolgens ging het blok eruit, om volledig te worden gereviseerd bij Frank van MCC Sport.








http://jan.oehaha.nl/project/2005/jan2005.html
Meganomaniac

Jan van Heteren

De nieuwe stijl wielen is midden januari binnen gekomen, en het een en ander moest pas worden gemaakt onder de auto.



















Aan het eerste scheurwerk is ook begonnen, de achterbumper is direct even verfijnd. Aan alles wordt gedacht, overal worden de puntjes op de i gezet!!









Naast dat de achterklep en motorkap opnieuw worden strakgezet wordt er onder de kap ook het een en ander dichtgelast en strak gemaakt zodat alles een stuk 'cleaner' oogt!













Hier zit de 'eerste' laklaag erop........



Midden maart kon het gereviseerde blok ook bij MCC worden opgehaald, en deze hebben we binnen 1 zaterdag er weer ingehangen:





Daarna ging de auto weer 1 weekje uit 'logeren' bij MCC om de laatste handelingen aan het blok te verrichten.
Op zaterdag 2 april ging de auto weer mee terug op de wagen naar Dalfsen.





Het weekend erop was het dan zover, eerst werden de losse delen gespoten en vervolgens de 'body' op maandag:





En daar is 'ie' dan de nieuwe lak........







Deze lak is een Harlequin base coat van PPG Autocolor; Evening Sky. Na goede ervaringen met Jan zijn eerste lak en de lak op Michel zijn auto (beiden Nexa, onderdeel van PPG) is er gekozen voor deze wel hele exclusieve laklijn. De auto is dus eerst in een 'eenvoudige' blauwe kleur gespoten als grondlaag, nadat deze uitgehard was na enkele weken is de auto afgetopt en gespoten in deze super aparte lak. Hierna zijn er 2 blanke laklagen en vervolgens 2 'kras' vaste blanke laklagen over heen gespoten. Voor meer glans, effect en voor een sterkere laklaag. Vervolgens is de hele auto volledig gepolijst voor een echte 'spiegellook'.







Daarna is de auto weer opgebouwd, inclusief de Schmidts Space velgen in 8,5J * 17" met 205/40/17 Toyo T1-R banden, vooraan et25 en achteraan et5.........







Op zaterdag 23 april mocht ie dan voor het eerst 'echt' even buiten komen, wat afstelwerk en nog wat invulling van details (de bekende puntjes op de i) moest nog gebeuren maar voor het RMC clubweekend moest alles wijken. De Meggi mocht na bijna 5 maanden noeste arbeid weer eens zelf aan het werk!




Meganomaniac

Jan van Heteren

#3
Volgende project is aangebroken, namelijk een upgrade van de ICE

Headunit: AVH-P6600DVD



Versterker composets voor: PRS-A700



Versterker subwoofers: PRS-A500



En als laatste de subs: TS-W3004SPL


Meganomaniac

Jan van Heteren

#4
Onlangs weer begonnen met het volgende project
namelijk het interieur en verder met de motorruimte
alles was even een jaar tot stilstand gekomen vanwege de aanschaf van een eigen woning en een 2de coupe... ;)
maar kan het toch niet laten om weer met de auto aan de slag te gaan
natuurlijk komen er wel foto's maar die komen later...... :)
Meganomaniac

Jan van Heteren

De eerste foto's van mijn van binnen hele kale coupe



dahboard is vandaag verwijderd... :q





Vorige week zo goed als alles al verwijderd



De stapels met onderdelen... ;)







Kan nu verder met de voorbewerking en dus de volgende phase van het project binnenkort meer..... Y
Meganomaniac

Jan van Heteren

#6
Eerste stap van het polijsten van een van de delen in dit geval het spruitstuk is klaar:



Aan de linker kant van het spruitstuk zit normaal een beugel om de motor aan op te hangen (als de motor eruitgehaald moet worden) deze is geheel weggehaald en de felsnaden van het spruitstuk zijn ook helemaal weggehaald zodat het spruitstuk mooi glad en "clean"word
... !-!


naturlijk is het spruitstuk nu nog niet helemaal klaar maar daar komt snel verandering in, wat ik er nu nog aan moet doen is hier en daar een beetje  bijschuren en dan mag het spuitstuk echt gaan glimmen.... 8)
Meganomaniac

Jan van Heteren

Nog een kleine preview van het andere gedeelte van het project.... :) !-!

Meganomaniac

Jan van Heteren

Ik ben van de week weer een heel eind verder gekomen... !-!

Heb het dashboard aangepast:



Het gedeelte waar normaal de airbag zat is dichtgelast... ;)



Strakgemaakt..





en in de grondverf gespoten...  :q







Strak nog meer foto's.... !-!
Meganomaniac

Jan van Heteren

Nog wat foto's van een aantal delen die al in een kleur gespoten zijn... 8)







Meganomaniac

Jan van Heteren

En voor nu als laaste
mijn spuitstuk is helemaal klaar, hoogglans verdicht... :)









:)
Meganomaniac

Jan van Heteren

Meganomaniac

Jan van Heteren

een aantal foto's van onderdelen die al in de voorkleur gespoten zijn... !-!







helaas zijn ze wat aan de donkere kant... :?
Meganomaniac

Jan van Heteren

Weer tijd voor een foto van het carbon.... :q



Het is de b-stijl, deze is ook gecleaned dus in mijn auto komen geen gewone gordels meer in... :D
Meganomaniac

Jan van Heteren

De 2de fase van het project is nu afgerond,
alle structuur van het kunstof is eruit en alle delen zitten in de voorkleur.
Nu kan het echte werk beginnen...de echte kleur... ;)








Hier kun je mooi zien dat ik echt officieel afscheid heb genomen van de airbag.... :D
Meganomaniac

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev