Advertenties


Nicole's Coupé!

Gestart door Nicole, 17 januari 2011, 21:50:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nicole

#30
Ook de spoiler zit er weer op, deze keer extra goed vast gezet, gezien bij de vorige kofferklep er 2 personen zo leuk waren om de kofferklep open te trekken aan de spoiler.. o-) :





Hier nog een foto van 2 blaasjes op het linker achter paneel die er weer zijn gekomen na het spuiten (zoals je ziet zit ook de bumper niet netjes gemonteerd)..
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Van de week eindelijk mijn dakstrip weer vast gekregen.
Na vele soorten/merken kit te hebben geprobeerd, heb ik bij de maxx (simpele winkel) een soort lijm gehaald, waarmee hij nu super goed vast zit.

Verder geen update's alleen wat nieuwe foto's;








Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Van de week heb ik besloten om m'n 17 inch te gaan verkopen.
De gele megane reed perfect op de velgen, maar mijn megane wil maar niet fijn gaan rijden.
Hij blijft constant wat trillen, en opzij trekken.
We wouden eerst de spacers er voor tussenuit halen, maar dat wou niet, omdat de velgen dan tegen de remklauwen aanliepen (omdat de 16v klauwen groter zijn).
Uiteindelijk heb ik vrijdag maar besloten om de velgen te verkopen, en er orginele 16 inch speedline's onder te zetten.
Ik heb een setje gevonden, alleen nog even kijken wanneer ik ze kan ophalen! :)
Nu hebben we hem eerst op stalen velgen gezet, en hij rijd nu super. !-!

Zo moet hij eerst maar even rondrijden, het lijkt alleen voor geen meter haha!


Zulke velgen komen er onder;


Verder kan ik waarschijnlijk een schroefsetje kopen, dus als dat door gaat, komt die er binnenkort ook onder. !-!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Vandaag m'n nieuwe velgen opgehaald.
We hadden ze net meteen gemonteerd;


2 banden waren vrij leeg, dus Roy had er wat lucht in gedaan, blijkt bij een dat er een flinke rups op de hiel van de band zit..
Dus net het setje er eerst maar weer onderweg gehaald.
Binnenkort dan maar gelijk 4 nieuwe banden, want deze banden zijn te smal, dus er moeten zowiezo andere banden om. :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Dit weekend eindelijk de angel eyes gemonteerd!
Ik ben er erg tevreden over!
Ik heb er lang over moeten twijfelen, maar uiteindelijk ben ik toch voor angel eyes gegaan! !-!




Verder vanochtend een dakspoiler "gekocht", deze zal eind deze week binnen komen.
Dan moet hij alleen nog gespoten worden, en dan kan die ook gemonteerd worden. :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Hier nog een paar foto's:





Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Hier weer een update (zal morgen nog een kleine bij komen).
Bij ons in de buurt (Winschoten) stond een Megane in onderdelen te koop, met een aantal dingen die ik erg graag wou hebben.
Een van die dingen is een logovrije motorkap!
Deze hebben we bij een kennis meteen even gemonteerd!

Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

En hier de andere kleine update!
We hadden ook meteen grilletjes met racegaas mee genomen.
Zo staat m'n megane er nu bij:
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

#38
Vandaag nog even wat foto's gemaakt van z'n nieuwe "look".
Helaas wel (weer) wat vocht in de koplampen, maar dit is er meestal snel weer uit als ik ff 10km gereden heb met de lampen aan. :)





De plannen voor na de winter zijn;
- Schroefset
- Terug op LM velgen (eerst wel op orginele 16 " speedline velgen)
- Dakspoiler spuiten en monteren (is al aanwezig)
- Lagunalip eronder ipv de espacelip (gezien hij verder naar beneden gaat, kan ik anders niet meer rijden met de espacelip)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Vandaag de booskijkers eerst maar even "verwijderd".
We kunnen het geheel maar niet netjes krijgen.
Als de booskijkers netjes zitten, komen de grilletjes naar voren, en als de grilletjes netjes zitten, steken de booskijkers naar voren.
Dus maar even bekijken hoe ik dat netjes ga krijgen. :)
(Motorkap staat nog open, en had groot licht ff aan :q , maar iig ff een foto haha :) )


P.s., de blauwe erachter is niet van ons! :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Hier nog even een duidelijkere foto van hoe hij er op het moment bij staat. :)


De booskijkers komen er binnenkort wel weer op. Zodra ik tijd heb ga ik ze aanpassen, zodat ze wel netjes aansluiten, en dat de grilletjes ook netjes aansluiten. :)

Verder heb ik besloten met een Impreza. Ik wil eerst de megane volledig naar wens hebben, want dat blijft toch voor mij de nummer 1 van de auto's.
Een Impreza kan aankomende zomer ook nog wel. :)

Ik heb het volgende nog in de planning (hiermee wil ik na de winter gaan beginnen).
- Dakspoiler spuiten en monteren
- Achterruitjes (proberen) blinderen
- V-Maxx schroefset monteren
- Sierstukje op de uitlaat monteren, óf een andere einddemper zoeken (l/r).

En ik ben tevens weer op zoek naar een setje 17", wat waarschijnlijk een nieuwe set gaat worden, zodat ik zeker weet dat ze goed zijn. :)
Mijn voorkeur gaat wel weer uit naar gouden velgen, dus ik ben momenteel druk aan het zoeken naar iets wat me echt aanspreekt. :)

Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Vandaag nog ff een kleine update aangebracht. (Wat de een wél leuk vind, en de ander maar niks vindt haha!)

Op een plek aangebracht waar je ze niet veel ziet volgens mij.


(op de onderstaande foto moet je goed kijken, maar dan krijg je een beetje een idee waar hij zit :) )


Eind deze week gaan er ook ff LM velgen onder, de 16" speedline velgen.
Even speciaal voor de meeting, gezien ze voor volgende week flinke vorst voorspellen gaan de winterbandjes er wel weer onder. :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Gister de remmerij van de megane vervangen;
- Nieuwe schijven (280mm schijven)
- Remblokken
- Remzadels


Tijdens montage bleek dat ik hiervoor de 262mm schijven had, en dit de 280 mm schijven zijn, en toen moesten we dus nog nieuwe remzadels regelen.
Eenmaal alles gemonteerd, pasten mijn 14 " stalen velgen er niet meer onder, dus maar meteen weer op z'n zomervelgen gezet!

Meteen weer even wat foto's gemaakt vandaag:



Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

#43
Vandaag hebben we m'n nieuwe velgen eronder gezet:






Ze gaan nog een ander kleurtje krijgen. :)

Verder morgen een andere voorbumper ophalen, omdat m'n huidige bumper erg lelijk is.

Binnenkort wordt m'n dakspoiler nog gespoten, en gaan we op zoek naar een schroefset. :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Weer wat kleine update's. :)

Vorige week hebben we chrome deurklinken gemonteerd:


Ik had al een hele tijd in de planning om de mistlampen geel te maken, en gezien ze niet netjes meer waren door steenslag hebben we die ook aangepakt. :)


Vanavond hebben we hem achter een klein stukje verlaagd. Hoofdzakelijk om te kijken of het allemaal een beetje soepel gaat, maar natuurlijk ook voor de "looks".
Voor staat hij nog "veel" te hoog , maar hopelijk komt daar binnenkort ook verandering in. :)




Voor én na:


Zodra er een schroefset onder zit, zal hij achter nog wat gaan zakken. :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev