Advertenties


Nicole's Coupé!

Gestart door Nicole, 17 januari 2011, 21:50:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nicole

Weer een kleine update:

Sinds vandaag is m'n megane weer "rolbaar". De linkerkant is volledig klaar!
Rechts wil die spie (zo heet zo'n ding toch? :P ) er niet uit, dus we brengen hem deze week naar een kennis waar we hem even op een brug kunnen zetten.

Verder krijg ik zoals het er nu uit ziet een setje angel eyes, als dat door gaat komen die er binnenkort ook in !-!
Dat is komend weekend zeker of het door gaat :) .

Deze worden het dan (maar dan is het randje zwart).
(even een foto via google gezocht o-) )
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Vandaag nog even een paar foto's gemaakt.
Staat voor nog wel op 14 " , maar hij staat eindelijk weer op 4 wielen waarvan alle bouten weer vast kunnen haha !-!



En nog 2 foto's van de onderlip, en de ruimte met de grond :)
Zal zodra hij rijd weer even wat goede, nieuwe foto's maken.



Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Alvast weer een kleine update erbij (anders vergeet ik straks de helft  8)7 ):

Voor heeft m'n meg nu camber (of hoe ik het ook moet verwoorden :P ), Roy heeft zelf de veerpoten aangepast waardoor de wielen wat schuin zijn komen te staan :)
Op deze foto redelijk te zien:


Verder m'n kentekenplaat er maar weer eens opgezet, en alle zwarte plastic delen even weer mooi zwart gemaakt:


M'n voorste velgen zijn hopelijk dit weekend klaar, dan zal binnenkort even nieuwe foto's maken !-!
Vanavond komt zoals het er nu uit ziet mijn rechter aandrijfas er ook weer onder, zodat ik eindelijk weer kan rijden !-!

De aandrijfas heeft een "kleine" aanpassing gehad.
Gezien we nu de naven, remmerij etc. van een 2.0 16v erop hadden gezet, moest de aandrijfas aangepast worden gezien de aandrijfas van een 1.6e te dun was voor het gat in de naaf van de 16v, maar de tripod van de 16v past niet in de bak van een 1.6e.
Dus nu hebben we van 2 assen één as laten maken, zodat hij zowel in de naaf past, als in mijn huidige bak.
Alleen moest Roy nog zelf de tripod monteren :)


Ook mijn interieur heb ik nog even behandeld met speciaal lederwas, dus ook het interieur is weer netjes :)

Verder hebben we de teller weer op de orginele kmstand gezet.


De komende tijd heb ik besloten eerst weinig te veranderen aan mijn meg.
Gezien we erachter zijn dat hij de laatste 8 jaar eigenlijk geen onderhoud heeft gehad leg ik mijn geld liever aan de kant voor dingen die nog gaan komen :)
De angel eyes komen er ook niet meer in.
Het enige wat er dit jaar nog gaat gebeuren:
- Roest weg werken en delen spuiten.
- Andere kofferklep monteren als deze opnieuw gespoten is in de goede kleur.
- Bestuurdersstoel laten maken (skyleer is gescheurd)
- Nieuw raammechaniek monteren aan de bijrijderskant
- Sub aansluiten
- En natuurlijk de 2 voorste velgen klaar maken :)

Verdere update's zullen snel volgen !-!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

En weer een update:
Zoals vele weten bleek mijn aangepaste as 2,5cm te kort te zijn gemaakt.
Deze heb ik maandag 02-05 weer naar het bedrijf gebracht, en moest even duidelijk laten merken van hoe het zat, en we erover dachten.
Vandaag kreeg ik een telefoontje dat de as klaar was.
Roy heeft hem dus meteen opgehaald na zijn werk.

Na het eten meteen aan de slag gegaan.
En hebben we m'n megane weer getest.

Het begin, ff van de oprit af:



En hier het eerst stukje:


En toen hij terug kwam:


(geluid klinkt wat raar door telefoonkwaliteit, z'n geluid is normaal niet zo dramatisch hoor :D )

Maar, hij rijd gelukkig weer, en is goed !-! .
Roy neemt hem donderdag eerst een dagje mee, en dan mag ik weer elke dag lekker in m'n meg rijden! !-!
Verder zodra de 17 " er voor onder zitten moet hij natuurlijk nog even uitgelijnd worden.

Vanmiddag heb ik ook nog even een foto gemaakt, waar de kleur van de velgen beter uit komt. Y
Maar voor het echte resultaat wachten tot de meeting van 26 juni, en als het lukt zijn we misschien op een eerdere meeting ook nog te vinden met mijn megane !-! .
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

#19
M'n megane doet het erg goed.
Zodra voor de 17 " eronder zitten moet hij alleen nog even uitgelijnd worden, en dan is het weer perfect !-! .
We hebben er nu zo'n 130/140km weer op zitten sinds donderdag :) .

Verder vandaag nog even een paar foto's gemaakt van de 3 meg's samen.
Wel jammer dat mijn meg nog op staal staat voor, maar zodra ze er voor onder zitten komen er nog een paar nieuwe foto's bij !-! .







Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Weer een kleine update. Deze keer zonder foto's.

Voordat er weer echte veranderingen gaan komen, moeten er eerst wat andere, belangrijke dingen gedaan worden.
Maandag haal ik een nieuwe kleppendekselpakking op, bij mijn huidige zweet hij aardig.

Verder heeft Roy hem vandaag op de brug gehad, en wat mindere punten ontdekt.
- Links en rechts drempels onder flink aan het roesten, waardoor hij ook niet meer door een APK zou komen.
- Uitlaat vanaf de kat tot einddemper aan het rotten, daar zitten nog net geen gaten in.
- Achterpaneel moet zoals het nu lijkt een nieuw stuk in, want m'n spatbord rand is echt einde, en 2 stukken boven de bumper zijn ook al ver heen.

Eerst laat ik het roest/rotterij aanpakken en spuiten.
Als ik dan nog genoeg te besteden heb komt er een RVS uitlaat vanaf de kat. onder.
En anders eerst een orginele uitlaat. :)

Hij moet zowiezo voor de winter aangepakt worden, want anders "overleefd" hij de komende winter niet met al het roest.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Bij deze wat foto's van het roest..
Moet in ieder geval snel wat aan gebeuren.
Als Roy hem binnenkort mee neemt naar z'n werk maakt hij nog foto's van de drempels, dat wou voor het huis hier niet lukken.









Dit zijn de enige roestplekken echt aan de auto (op de drempels na), en gelukkig allemaal bij elkaar in de buurt, wat het aanpakken makkelijker maakt, dan als het over de hele auto verdeeld zat.

Verder wil ik hem net zo laag hebben als de groene megane.
Dan moet hij voor nog 1,5 cm omlaag, en achter 4,5cm :)
Zo moet het worden:



Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

#22
Zoals een aantal waarschijnlijk hadden gelezen, waren we bezig met wat nieuws te monteren!
Hier dan, zoals beloofd, de foto's (duidelijke foto's maak ik vanavond nog wel even!)!








We hebben een compleet grijs lederen interieur gemonteerd!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Donderdag de kleppendekselpakking nog even vervangen. :)
Verder ligt voor deze maand of juli nog in de planning om d-riem, waterpomp en spanrol te vervangen. :)

Verder deze week even bandjes op m'n 17 " zetten, en dan kunnen die er voor ook onder.

In juli gaat hij naar de spuiter, en zo moet z'n kontje worden (daarna achter nog even verlagen zoals op de foto, en ramen achter blinderen en een demper zoeken met dubbele eindpijp):


Vandaag nog wat foto's gemaakt:





Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Weer een kleine update. :)
Vandaag de katalysator binnen gekregen die ik van Laurens heb over kunnen nemen, straks eindelijk van het gerinkel af haha!
En ook heb ik 2 motorsteunen binnen gekregen van Nico (testit).
De steun bij de bak, en de achterste zijn beide ruim, waardoor ik hem soms ook niet goed in de versnelling krijg.
Dus deze hoop ik dit weekend, of volgende week zaterdag te kunnen laten vervangen.
Verder heb ik van Nico ook de kabel gekregen voor de mistlampen, dus die hebben we net meteen even aangesloten. :)

Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

#25
Net hebben we de voorste 17 " er ook onder gezet, eindelijk maar toch!  





En nog even een filmpje! :)


Vanavond hebben we ook alvast 1 motorsteun vervangen.
De andere was erg ruim, waardoor hij soms niet goed in de versnelling wou.
Dus dat is nu ook weer goed!

Woensdag word hij nog uitgelijnt, en dan is hij eerst even klaar voor de puzzeltochtmeeting van a.s. zondag!  !-!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Bij deze nog 2 foto's met de nieuwe velgen. (Met dank aan Dennis!)



Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Vandaag ben ik even bij m'n megane wezen kijken.
Hier wat foto's wat er nu gebeurd is! :)
Als het mee zit is hij er vrijdag weer.
1 deel bleek wat meer "verrot" dan we in eerste instantie dachten, dus daar is het even van afhankelijk. :)







Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Vanmiddag heb ik m'n megane weer opgehaald.
Hij is nog niet helemaal klaar, dit komt door de gigantische drukte bij hem, en gezien een paar plekken toch erger waren dan we in eerste instantie dachten.
Die dingen werkt hij binnen nu en een maand in een weekend af.
Nog een raar "waggeltje" moet nog van het linkerspatbord, en dan word die nog gespoten.
Verder moest ging hij mijn stoel nog netjes maken (kleine instapschade), en hij moet hem nog polijsten, maar dat wou hij nog niet doen omdat hij gister gespoten is, en alles nog te "vers" was. :)

Het lijkt nu eindelijk eens goed zonder het roest achter, en de deuken in de drempels en deur, en de hageldeuken op het dak.
Ook "Renault" en "Megane" is er achter nu af. :)
Nu nog even mijn ph. 2 kofferklep, en achter verlagen, dan is het kontje klaar!

Ik heb (nog) geen goede duidelijke foto's, maar die komen binnenkort nog wel! :)




(^ Spatbord weer goed vast gezet, deur gespoten (daar was vooraan een stuk lak af) en uitgedeukt).
Booskijkers gaan er weer af.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Bij mij ook weer een update(je).

Ongeveer 1,5 week geleden is Stan (huidige eigenaar van de gele coupe) even bij ons geweest om bij mijn megane alle speakers goed aan te sluiten, en mijn subwoofer goed aan te sluiten.
Er was door een eerdere eigenaar flink geknoeid met alle draden, waardoor maar 2 speakers het deden, dus eigenlijk geen optie om het zelf weer "in orde" te maken.

Alle speakers werken nu weer, en ook de sub kon nu eindelijk aangesloten worden. :)

Ik heb de de Pioneer ts-wx205a sub erin.
(helaas nog geen foto van mijn eigen).


Niet groot, maar wel met een goed geluid! !-!

Verder hebben we vorige week eindelijk mijn ph.2 kofferklep gemonteerd. :)
Alleen de spoiler moet nog gemonteerd worden (die ligt al klaar).


Ook heb ik nog wat foto's gemaakt eergister.



Helaas moet m'n megane wel weer terug naar de spuiter.
Er zijn een aantal dingen waar ik totaal niet tevreden over ben.
In de zon zie je de volledige spuitlijnen zitten, bij de krassen is er gewoon overheen gespoten, deze zie je dus nog gewoon, er zit spuitnevel van een andere auto (zilvergrijs) op mijn achterbumper, en de drempels zijn gewoon niet netjes geworden, er zijn nog heel wat deuken zichtbaar.
Verder zijn de deukjes van de hagelschade nu meerendeels "bobbels" geworden, en zitten er op mijn achterpaneel alweer "blaasjes"..



Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev