Advertenties


Nicole's Coupé!

Gestart door Nicole, 17 januari 2011, 21:50:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nicole

Na een paar maanden alleen lid te zijn geweest van het forum, ben ik sinds deze maand ook RMC lid!
En heb ook besloten om een projectpagina te gaan openen! :)

Voor degene die nog niet weten wie ik ben, zal ik mij nog even voorstellen! Ik ben Nicole, 20 jaar uit Midwolda (Oost-Groningen).
Ik ben nu ongeveer 2,5 jaar in het bezit van mijn Mégane Coupé 1.6 8v, die eerst een tijdje op mams haar naam heeft gestaan omdat ik nog 17 was toen ik hem kocht, en geen rijbewijs had.

Zo zag mijn Mégane eruit toen ik hem net gekocht had:




Na 2 maandjes kwamen de eerste veranderingen, we hebben de spiegels, achterlichten, en onderlip in kleur van de auto gespoten.



Daarna heeft het een tijd geduurd voordat we weer wat aan de megane konden doen, gezien hij er ineens mee op hield, en we lang naar het probleem gezocht hebben.
Uiteindelijk bleek het de brandstofpomp te zijn. Door een van de vorige eigenaren is er een flinke schroef doorheen geboord. En de pomp was deels gesmolten.
We hadden dus erg veel mazzel gehad!

De eerste verandering daarna was een spoiler:


Daarna zijn we een tijdje op zoek geweest naar leuke velgen, die ik uiteindelijk gevonden had voor een mooi prijsje, alleen moesten ze wel aangepakt worden.
Gezien ik wel eens wat anders wou onder de megane's, heb ik besloten dat de velgen goud moesten worden.
Toen deze klaar waren, is mijn megane op de 17 " gouden velgen komen te staan!


Ook was ik al een tijdje op zoek naar een leren interieur, en deze vond ik in november 2009.
Helaas zaten hier alleen geen achterpanelen bij, (waar ik nog steeds naar op zoek ben..  o-) )
De dag nadat we het interieur opgehaald hadden, hebben we het erin gezet!


Diezelfde week heb ik ook maar meteen verlagingsveren besteld, en die zijn er de week erna ook onder gekomen, en ligt hij voor wat lager!


Daarna hebben we weer een tijdje niets gedaan.
Tot vorige week, toen hebben we een Espace onderlip en mistlampen gemonteerd!



Tevens worden op het moment mijn gouden velgen opnieuw gespoten.
Ze waren grotendeels afgebladderd, omdat tijden het banden de-monteren het apparaat niet goed was, en flinke krassen over mijn velgen getrokken heeft, deze zijn in de vorige winter helemaal aangetast door het zout, en steeds meer gaan afbladderen.
Daar komt als het mee zit morgen de laag goud weer over.

Zodra ze er weer onderkomen ben ik van plan om er achter spoorverbreders onder te zetten.

Verder heb ik nog een aantal dingen in de planning zoals o.a. kofferklep en achterlichten phase II, onderlip weer in kleur, leren achterpanelen vinden en deze ook monteren.

Verder ben ik aan het denken de megane volgend jaar volledig opnieuw te laten spuiten, gezien hij heel wat plekjes heeft, en gezien er door een jaloers, bekend persoon een flinke kras opgetrokken is van 1m.

Ook ben ik nog op zoek naar sideskirts!

Dus... het wordt vervolgd! !-!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Weer een update, heb weer wat in de planning! !-!
Nu begonnen met sparen voor een setje 17 " velgen; Dotz Shuriken Gold edt.

Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

#2
Gistermiddag een leren stuur gemonteerd, en de m'n huidige 17 " gouden velgen weer gemonteerd.
De voorste velgen waren volledig afgebladderd, door een banden de-monteerapparaat die flinke krassen over de spaken had getrokken, ze begonnen toen al wat af te bladderen, maar vorige winter met het zout ging het erg snel, en waren ze vrij kaal geworden.

Dus we hebben meteen alle 4 weer aangepakt, en ze zijn weer netjes! !-!



En het leren stuur:


Verder hebben we nog een nieuwe Espace onderlip gekocht, gezien mijn huidige niet mooi aansluit, dit waarschijnlijk omdat de Espace waar hij af komt een flinke voorschade had.
Nu hebben we een nieuwe (nog in verpakking) gevonden, en die gaat er binnenkort ook onder! !-!

Verder heb ik een bekende naar mijn bestuurders stoel laten kijken, gezien er een scheur in het skyleer zit, deze gaat hij ook aanpakken! Y
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

#3
Van de week hadden we de phase II kofferklep gemonteerd, alleen bleek de kleur niet overeen te komen met de kleur van de auto.
Helaas blijkt dat de zaak waar het gemengt wordt, momenteel geen een kleur goed mengt.
Een aantal mensen die we gesproken hebben, zeiden dat ook bij hun de kleur niet overeen kwam met de kleur van de auto, dus waarschijnlijk gaat er iets niet helemaal goed met het mengen van de kleuren.

Dus het zal nog even gaan duren voordat de kofferklep erop kan. Ik ga even kijken wat het bij een spuiter in de buurt kost om hem eventueel opnieuw te laten spuiten, en dan in de goede kleur haha!

Dit was het kleur verschil (ook zagen we nu dat de achterlichten (die we 1,5 week geleden opnieuw gespoten hebben) ook de ''verkeerde'' kleur hebben).



(kofferklep zat nog niet helemaal dicht, vandaar dat het een beetje raar lijkt haha!)

Vandaag nog even wat foto's gemaakt van de m'n megane!







Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

#4
Vandaag eerst m'n laatste ritje in m'n megane gehad, tenzij de gele er ineens mee op houd haha.
Hij gaat nu aan de kant om aangepakt te worden.

Moet aardig wat gebeuren:
* Roest links achter weg werken, flink stukje wat moet gebeuren.
* Aantal krassen op het spatbord wegwerken en spuiten, kras op de bijrijderskant (de kras die m'n schoonpa erop getrokken heeft) weg werken en spuiten
* Nieuwe Espace lip eronder
* Drempels bijwerken, zitten wat deukjes in, als dat niet wil komen er side skirts op
* Mistlampen aansluiten en de andere schakelaar erin zetten

* Raammechaniek vervangen van bijrijderskant
* Nieuwe kofferklep opnieuw spuiten en monteren
* Stuurkogels vervangen (1 zit veel speling op)
* Homokineet vervangen
* Kabels radio opnieuw aansluiten en boxen voorin weer aansluiten
* Sub aansluiten

* Bestuurdersstoel aanpakken (zit een scheur in het leer, al toen ik hem kocht) (ander compleet interieur ingekomen)
* Andere tellerbak plaatsen met witte tellers
* Antenne achter op het dak verwijderen
* Nieuw uitlaatspruitstuk erop

Volgens mij was dit het ongeveer wel haha, moet genoeg gebeuren in ieder geval haha!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Vandaag hebben we het uitlaatspruitstuk vervangen.
Hij rijd alweer een stuk fijner.
Vanaf morgen neem ik hem toch weer mee, rijd toch het liefste in mijn eigen megane haha!

Hier foto's van het oude uitlaatspruitstuk, zoals jullie zien is dat ding echt aan z'n einde.
Zowel voor als achter een aantal flinke scheuren.





Foto dat het nieuwe uitlaatspruitstuk erop zat heb ik niet, want de batterijen waren alweer leeg haha!

Hier nog een deel roest wat aangepakt moet worden.. Het eind vorig jaar snel gegaan toen er zoveel gestrooid werd.
Verder zit er nog wat bij de spatbordrand links achter.





Zoals het er nu uit ziet wordt het roest in mei aangepakt.
Dus ik rij nog even een tijdje door in m'n megane! !-!

Verder vandaag nog even flink aan het poetsen geweest, morgen ga ik als het mee zit nog een paar foto's maken. Y
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

#6
Gister eerst nog een paar leuke foto's gemaakt voordat het gebeurde:




Nou hier dan de update van wat er gister gebeurd is:

Ik was op weg naar huis, hij begon harder te ''tokken'', zelfde geluid als de homokineet die nu lawaai maakt, maar dan harder.
Ik was gelukkig bijna thuis.
Ineens begon hij heel raar te sturen, het idee dat ik geen controle meer had over het stuur, maar dat stukje kon ik niet aan de kant om te stoppen, dus ik met 15 km/h door gereden tot ik kon stoppen.
Dat was ongeveer nog 500m.
Op het moment dat ik wou gaan remmen, knalt ineens de voorkant naar beneden.
Dus ik uitstappen, en ja hoor, velg eronder weg gelopen... =(
Vast in de spatbord rand, velg kapot, spatbord kapot, remmerij, naaf kapot..
Gelukkig op de velg en spatbord na heb ik alles alweer gevonden voor beide kanten meteen, dus dat scheeld weer.
Maar toch, als je zo gek bent met je auto verschrikkelijk k#t om mee te maken.
Velgen koop ik waarschijnlijk meteen een nieuwe set velgen, ik heb nog 4 nieuwe bandjes liggen, dus dat scheeld weer.
Alle bouten lagen 50m terug, dus die ook weer gevonden..
Gelukkig was er ook snel hulp, die met een flinke krik m'n auto omhoog gekregen hebben.















Edit: Foto's toegevoegd
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Update:

Vandaag een spatbord bekeken, die halen we morgen op (had geen gereedschap mee  8)7 ).
De andere onderdelen konden we van het weekend pas ophalen, dus dat wordt zaterdag. Y

Verder ga ik mijn setje gouden velgen verkopen, ik wil toch graag de Dotz Shuriken Gold velgen, dus vindt het niet meer waard om die ene nog te laten maken. :)

Dus eerst komen deze velgen eronder:


Dus hopelijk van het weekend aan de slag.
Verder laat ik hem achter nog een stukje verlagen! !-!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Vandaag het spatbord gemonteerd.
Alleen de onderste bout is afgebroken, daar moeten we nog even een oplossing voor verzinnen  8)7 ..



We rijden er niet mee hoor (gezien de 2 bouten :P )

De andere onderdelen gaan we zaterdagmiddag ophalen! Y

Verder komt hij straks hierop te staan.



De andere velg is niet meer te repareren. Dus dit gaat hem nu worden.
Foto zelf even bewerkt om een idee te krijgen! Y

Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Nog een update:

Van de week meteen mijn nieuwe Espace onderlip gemonteerd, de andere was niet echt netjes, dus een tijdje terug een nieuwe gekocht.
Het resultaat:



Verder heeft Roy vandaag de onderdelen gehaald voor de mégane, want de naaf is kapot, remmerij is kapot, homokineet moet vervangen worden..
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

#10
Deze week krijg ik m'n andere tellerbak binnen met witte tellerplaten, en de spiegel voor de rechterkant! !-!
Ik kon erg goedkoop een tellerbak krijg met boordcomputer, en de hendel waarmee je de boordcomputer kan bedienen.

Dus we gaan eens kijken of het gaat lukken om de boordcomputer ook werkend te krijgen.

Verder had ik vorige week de linker spiegel binnen gekregen, deze die dag meteen even gemonteerd.
Had niet verwacht dat het zo'n simpele klus was, maar het lijkt wel meteen stukken beter! !-!

Ik had geen foto gemaakt van de linker spiegel hoe het er eerst uit zag, dus ik heb de rechter er even op gezet voor het verschil.




Verder gaan we hem achter nog verlagen, waarschijnlijk gebeurd dit meteen als we voor de homokineet, aandrijfas, naaf aan beide kanten, en remmerij aan beide kanten gaan vervangen.

Zodra mijn huidige veren voor op zijn gaan we hem daar ook nog 60mm verlagen, hij is nu 40mm verlaagd voor.

We hebben dus nog wat te doen. :)

Verder schiet het ook op met mijn nieuwe velgen :)
3 zijn bijna zover dat het goud erop kan.
1 velg is momenteel nog weg voor reparatie, daar zat een vlak stuk op.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Gister heb ik m'n andere spiegel ook gemonteerd.
Het lijkt een stuk beter dan de vorige spiegels.
Ook mijn buiten temp. is nu weer goed, de vorige was kapot, en gaf 53/54 graden aan, deze geeft gelukkig weer de normale temp. aan.



Ook zijn 2 velgen klaar, zelf vind ik ze erg leuk geworden.
Op de foto's lijken ze minder mooi dan ze zijn, maar zodra ze eronder zitten komen er nieuwe foto's.
Het gene wat aan de binnenkant druipers lijken, komt doordat we ze schoon hadden gemaakt, alleen de binnenkant nog niet, dus dat komt van het water. o-)

Gisteravond gemaakt:


Vanochtend gemaakt:
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Een vrij snelle update, achter hebben we de 2 velgen al gemonteerd.

Hij komt net van de krik af, dus staat nog erg hoog op z'n pootjes.
Hij wordt zowiezo nog wel verlaagd achter.

Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

#13
Een kleine update:
Vandaag nieuwe knipperlichten gemonteerd, ik was flauw van de witte knipperlichtjes, dus nu de smoke knipperlichten.

Voor:


Na:


Van Laurens heb ik nu een homokineet + aandrijfas over kunnen nemen, dus hopelijk kunnen we als het binnen is meteen de brug op, en kan het vervangen worden.

Ook krijg ik deze week een nieuwe (werkende) tellerbak met witte platen en boordcomputer binnen.

Dus kan ik die ook weer inbouwen !-!


Edit: Nog even een foto van de velgen toegevoegd. :)
Kleur komt nog niet helemaal overeen met de kleur hoe het echt is.
Maar voor het idee:

Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Vandaag dankzij Rogier mijn nieuwe tellerbak binnengekregen (nogmaals bedankt !-! ).
En vanochtend meteen maar gemonteerd !-! ..



Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev