Advertenties


verdorieH Photography

Gestart door Yayo, 3 november 2008, 22:55:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yayo

Begin dit jaar heb ik de overstap gemaakt naar DSLR camera. Na lang zoeken en lezen op internet ben ik bij Olympus
E-510 uitgekomen. Omdat deze een leuke startes set had met een groothoeklens en zoomlens voor een leuke prijs was de keuze snel gemaakt.

In de tussentijd heb ik er flink op los geschoten en komen er naar mijn idee steeds betere foto's uit m'n camera.

Ik kijk graag de foto's die sommige hier maken en ook op vele forums lees, leer en geniet ik van de vele mooie foto's. Dit geeft mij ook een drive om me zelf steeds te blijven verbeteren. Met comments die geplaatst worden door andere probeer ik zoveel mogelijk mee te doen.

Voor meer foto's http://gallery.zoom.nl/user/40705/gvandenhoek.html

Daarom wil ik die mooie plaatjes met jullie delen  en ontvang ik graag tips en commentaar zodat ik er alleen maar beter van wordt

In mei heb ik drie weken lang door Thailand heen gereist. Dit land is zo ontzettend mooi, je blijft plaatjes schieten. In totaal 1300 foto's geschoten . Heel veel dubbele foto's met andere instellingen om uit te vinden wat de beste stand is voor zo'n foto. Hieronder wat inpressies.

Faces Of Thailand
1.

2.

3.

4.

De prachtige zons ondergangen op het eiland Koh Tao
5.

6.

Een Tuk Tuk in Changmai
7.
==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

Jeroen

Het is handiger als je de foto nummert.

Foto 1 en 3 daar mis ik scherpte, als je personen fotografeert altijd de ogen scherp, of je moet een fashion shoot doen en het accent op een sieraad willen leggen.
Foto 5 en 6 zijn geweldig, prachtige kleuren en bij foto 5 is het meisje goed gezien  !-!

Yayo

Dankje Jeroen  !-!
Betreft de personen, de licht omstandigheden waren niet al te best waardoor ik een iets te lage sluitertijd moest gebruiken. Achteraf had ik misschien moet stoeien met de ISO waarden... laten we zeggen beginners foutjes   :q
==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

Yayo

Nog maar twee van de zonsondergangen op Koh Tao
01.

02.
==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

Yayo

Stil leven. Al een tijdje geleden gemaakt.

1.

2.
==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

Yayo

==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

Jeroen

De stillevens vind ik gaaf, mooie kleuren maar wel veel ruis voor ISO 800.
Waren de originele te donker en heb je ze lichter gemaakt?
De 2e zou ik wel wat rechter zetten.

De architectuur foto's doen me niet zoveel, vind vooral de 2e erg overbelicht.

Yayo

Ze waren indd vrij donker, heb de foto's wat meer kleur en licht gegeven en wat gecropt.

Verder is er iets verschrikkelijks gebeurd  ;(. Al mijn foto's zijn van mijn pc verdwenen  l-. Recovery programma's hebben helaas niet geholpen. Gelukkig hier en daar nog een aantal foto's kunnen terug vinden op andere pc's. in totaal meer dan 3.500 foto's weg  :?

Leer moment voor de volgende keer dat ik ze op meerdere bronnen opsla.
==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

Yayo

#8
Hier nog 3 Z/W foto's
Gemaakt tijdens een weekend Parijs.

La vie a Paris
1.

2.

En een portret foto
3.
==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev