Advertenties


Exotic Green Rally 2008

Gestart door Marc Brouwer, 14 juli 2008, 14:43:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc Brouwer

Afgelopen weekend stond de Exotic Green Rally weer op het programma in en rond Etten-Leur. Gelukkig was het dit weekend droog, dus konden we eens mooi de nieuwe combi (camera en lens) aan de tand voelen. Met een weekendkaart op zak ben ik zowel op zaterdag als op zondag proeven gaan bezoeken. Uiteindelijk na het weekend ruim 600 foto's rijker, hieronder alvast een aantal foto's van de zaterdag. De beste foto's zullen later dit jaar verschijnen op de website. De foto's van zondag volgen nog.



















"We Shall Not Be Moved"

wouter arnouts

heey ja ik ben ook een weekend geweest mooie pics hoor grtz

Erik van der Velde


Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Benjamin Renon

Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Marc Brouwer

En nog een toevoeging op de zondag  !-!















"We Shall Not Be Moved"

Michel Veltman

- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Remko LvB

Erg mooie foto's hoor.. alleen heb ik het idee dat die van jou (Marc) wat fletser overkomen dan die van Erik. En op 1 of andere manier spreken die van Erik me iets meer aan, wat vooral komt door standpunt. Zijn imo iets dynamischer.

Marc Brouwer

Kan kloppen....

Ik heb gemerkt dat mijn camera soms iets te kort komt met deze snelheden. Daarnaast stond mijn sluitertijd iets hoger, dan van Erik.

Ik heb de foto's in raw geschoten en onbewerkt op het net geplaatst. Ik denk dat Erik in jpg heeft geschoten, dus misschien zit daar nog wat verschil in. Daarnaast had ik een UV filter op de lens en Erik een Skyline filter. Ook dit kan voor wat verschillen gezorgd hebben. Onze standpunten lagen daarnaast zo'n 1 tot 2 meter uit elkaar.

Verder zijn de eerste foto's van de zondag geschoten met een extender tussen de lens. Ik had op deze duur dus een bereik van ruim 100mm meer, wat weer ten koste gaat van het diafragma.

Ik zal eens kijken of ik nog wat nabewerkingen kan doen.

"We Shall Not Be Moved"

Erik van der Velde

Mijn sluitertijd was 1/125 of 1/160. Foto's zijn geschoten in jpeg en in photoshop verkleind naar 800 pixels breed. Daarna een keer verscherpt met de standaard verscherp functie.

Nick Mattheus

endan? who cares...

in mijn oge blijve dit echt wel lekkere foto's hoor !-! Y
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Marc Brouwer

@Nick

Natuurlijk ben ik tevreden over de foto's, maar het kan altijd beter. Daarom is het ook goed om te weten welke instellingen zijn gebruikt. Bij fotografie blijf je leren. Wat Remko bijvoorbeeld constateert, is terecht en had ik zelf ook al gezien. Ik heb in ieder geval in twee dagen weer enorm veel geleerd.  Y
"We Shall Not Be Moved"

Remko LvB

Inderdaad daar gaat het toch om. Marc zet ze neer om natuurlijk te laten zien, maar aangezien ik Marc al tijdje ken, zit er ook een bedoeling achter.Graag weten wat mensen er van vinden zal maar zeggen foto-technisch gezien. Niet dat ik zelf nu een expert ben op dat gebied, maar omdat ik zelf ook met fotografie bezig ben (helaas atm laag pitje) kijk ik er waarschijnlijk net iets anders tegen aan dan andere.

Dit soort dingen zijn super om met een klein groepje (2 á 3 man) heen te gaan en van elkaar te leren. Zelf lijkt me het ook prachtig, maar weet dat ik met mijn huidige gear gewoonweg te kort ga komen.

Marc Brouwer

@ Remko....

Jammer dat de fotografie op een laag pitje staat, maar als je een keertje tijd hebt om mee te gaan naar een rally of bijvoorbeeld naar Zandvoort dan hoor ik dat graag. Ook al heb je de gear niet in huis, misschien is het een optie om deze dan voor een weekend te huren. Kan je meteen zien of het iets voor je is en of je daarin wil en kan investeren. Huren van een lens zijn de kosten niet.  :neen:
"We Shall Not Be Moved"

jivecar

De foto's van Erik ogen mij lekkerder.
Zelf schiet ik altijd in RAW maar bewerk ik ook na. De foto's van Marco ogen fletser, zijn donkerder en minder scherp. Verscherping achteraf doet altijd wonderen.
Ik ben wel benieuwd naar de door jou gebruikte lens Marco.
Zelf was dit een thuiswedstrijd waar ik helaas niet bij kon zijn. Vrijdag avond nog wel de city race meegemaakt, ik zal daarvan nog wel iets posten hier maar ik was niet onder de indruk van mijn eigen foto's. Veel beton en veel publiek bemoeilijkte het om goed foto's te maken.

@Marco
Als ik jou was zou ik eens één raw bewerken. De witbalans op bewolkt zetten, belichting +0,33-0,5 en achteraf in photoshop het contrast verhogen en unscharp mask (onscherp masker) toepassen op 70/1/1 tot 120/2/1 net wat het lekkerste kijkt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev