Advertenties


Hard blazen uit olievuldop en motor reageert op verwijderen peilstok (2.0 16V)

Gestart door MaKo, 25 november 2015, 20:39:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MaKo

Hallo,

Zojuist heb ik me aangemeld op het forum. Mijn naam is Marcel en kom uit Drachten. Momenteel ben ik druk zoekende naar een Megane II facelift model. Idealiter 1 met een 2.0 motor op gas.

Vanmiddag ben ik bij 1 wezen kijken uit 2007. Alles er op en eraan en zag er nog goed uit. Heeft een 2.0 16V motor met een Eurogas installatie. Kilometerstand 196000.

Met de proefrit heb ik geen vreemde dingen kunnen ontdekken. Ook kijk ik altijd even onder de motorkap en ook hier zag het er allemaal fris uit. Ik draai ook altijd de olievuldop er even af om te kijken of er sludge oid te vinden is. Dit was niet het geval, echter blaasde de motor behoorlijk veel lucht uit het gat! Ook ging de motor minder lopen. Hetzelfde gebeurde met het verwijderen van de peilstok. De motor ging merkbaar slechter lopen.

Zouden jullie mij kunnen vertellen of dit normaal is voor dit type motor? Ik ben al aan het zoeken geweest, echter vind ik allemaal verschillende antwoorden en interpretaties. Ik hoop dan ook dat jullie ervaringsdeskundigen iets meer weten  ;)

Felix

Het is dan wel geen antwoord op je vraag, maar wel een Megane op LPG en een 2.0 liter motor ;)
Alleen geen Phase 2

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=280809681

MaKo

Citaat van: Felix op 26 november 2015, 08:26:43
Het is dan wel geen antwoord op je vraag, maar wel een Megane op LPG en een 2.0 liter motor ;)
Alleen geen Phase 2

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=280809681

Bedankt voor de tip! Ik wil echter graag een facelift model....

Niemand met dezelfde motor die even wil testen of zijn motor dit ook heeft?

Willem

Misschien dat het iets met de carterdruk te maken heeft of met de carterventilatie, maar dat weet ik niet zeker.

Tedo

Ik had tot voor een halfjaar terug dit blok, maar de door jou omschreven eigenschappen ben ik niet tegengekomen (al was het maar omdat ik de peilstok er nooit met draaiende motor uitgetrokken heb, noch de olievuldop verwijderd heb).

A110

Dit komt inderdaad door de carterdruk en carterventilatie.

Dit is normaal en daar moet je je maar niet druk over maken.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

MaKo

Citaat van: A110 op 26 november 2015, 20:18:02
Dit komt inderdaad door de carterdruk en carterventilatie.

Dit is normaal en daar moet je je maar niet druk over maken.

Bedankt! Door jouw antwoord plus meer info die ik vond inmiddels besloten de auto te kopen. Hoop dat het een goede keus is geweest en dat we veel plezier mogen beleven aan de auto!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev