Advertenties


Clubweekend 2008

Gestart door Reinier Goorden, 10 april 2008, 22:58:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reinier Goorden

Beste leden,

Het weekend van 20-21-22 Juni staat dit jaar het clubweekend gepland. Na het succes van vorig jaar gaan we ook dit keer weer naar de Eifel. Een weekend lang benzinedampen en rokend rubber snuiven is natuurlijk een perfecte manier om samen onze "clubvakantie" te vieren.

Op camping Victoria station is het goed toeven is vorig jaar wel gebleken. Hier kan men vrijdag of zaterdag aankomen. Ontbijten is hier ook geen probleem, er wordt voor ons in het restaurant een frühstuck geserveerd en voor de zaterdag zal er een heerlijke bbq-maaltijd zijn. Het is de bedoeling er weer een heerlijk clubweekend van te maken met als motto, alles mag niets moet!

Op zaterdag kunnen er o.a. tourtochten gemaakt worden, het is fantastisch rijden daar in de Eifel. Misschien dat de Hohe Acht een bezoekje waard is.
De Hohe Acht is met zijn 747 m de hoogste top van de Eifel en is gelegen op de grens tussen de districten Ahrweiler en Mayen-Koblenz in de Duitse deelstaat Rijnland-Palts. Er is natuurlijk ook rond "de ring" genoeg te zien.
De zondag wordt "racedag". Voor iedereen die wil kan een rondje doen op de Nordschleife. Let wel, dit wordt de groene hel genoemd, dat zal heus niet voor niets zijn.

Zo ziet onze planning eruit voor het weekend maar zoals ik al zei, niets moet. Ga je liever de zaterdag al op het circuit een kijkje nemen kan dat natuurlijk. Het is wel aan te raden om voor 12.00 uur al aanwezig te zijn op het circuit, met name zondag wil het wel eens druk zijn. De zaterdag kan men alleen vanaf 18.00 uur vrij rijden, voor die tijd is de BF Goodrich-Langstreckenmeisterschaft - Lauf 5 aan de gang. (Misschien ook wel het bekijken waard??)

Nürburgring-Nordschleife

Het wordt ook wel het mooiste circuit ter wereld genoemd: de Nordschleife van de Nürburgring. Niet alleen het mooiste, maar wellicht ook het gevaarlijkste. De Nordschleife is een voormalig circuit waar Formule 1 gereden werd totdat Niki Lauda bijna levend verbrandde in zijn auto. Vanaf dat moment was het over met de F1-races op de Nordschleife. De Nordschleife is thans op vele tijden beschikbaar voor publiek. Een ieder kan er met zijn motor of auto na betaling van 19 Euro een ronde rijden. Volgens de wet is het een éénrichtings tolweg zonder snelheidslimiet. Met zijn tientallen bochten, hoogteverschillen en zeer beperkte uitloopstroken is een ongeluk echter zo gebeurd. Helaas zijn daar uit het verleden vele bewijzen van. Motoren en auto's rijden door elkaar heen. Op een gemiddelde Ringdag in het weekend worden er zo'n vijf tot tien auto's of motoren van het circuit gesleept.....



Indien je jezelf echter beheerst en voldoende het achteropkomend verkeer in de gaten houdt dan kun je zonder noemenswaardig gevaar een ronde met je eigen auto of motor over dit meer dan 20 km lange circuit rijden. Ga echter niet forceren aangezien je toch echt zo'n 30 tot 40 rondes nodig hebt om het circuit een beetje te leren kennen. (tips: www.8200rpm.com)

Toelatingseisen.
Je voertuig moet road-legal zijn. Dat is alles. Er wordt op Db gecontroleerd dus let op met uitlaten.

Veiligheid.
Je bent er voor je plezier, maar het is geen videospelletje. Bijgevoegd is het Safety Leaflet voor tips over wat je wel en niet moet doen.

De tijden

Om jullie een beetje een ontvangst te kunnen geven verwachten we jullie op de camping ongeveer op de volgende tijden.

Aankomst vrijdag vanaf ongeveer 17.00uur
Aankomst zaterdag vanaf ongeveer 10.00uur

Vrijdagavond kun je natuurlijk heel de avond aankomen, er zijn voor die avond nog geen verdere plannen. Kom je de zaterdag wil ik vragen even aan te geven hoe laat ongeveer, dan kunnen we voor het ontvangst zorgen. Zondag zullen we op tijd weer richting Nürburgring gaan zodat diegene die willen rijden op tijd daar zijn. Rond de ring zijn ook een aantal plaatsen waar je goed zicht hebt op het racegeweld. Dus wil je zelf niet rijden kun je je hier prima vermaken voor heel wat uurtjes.



De kosten

Helaas heb ik bij de eerste mailing een fout gemaakt voor wat betreft de prijzen. De kosten voor de bbq bedragen € 10 per persoon. Bij iedere optie had ik dus 10 euro geteld ten opzichte van de prijs van vorig jaar i.p.v. 10 euro maal het aantal personen per optie. Mijn fout en excuses hiervoor. De prijzen zijn nu aangepast, ook in het aanmeldformulier. (welke meteen is aangepast naar een ouder bestandstype)

Camping

Aankomst vrijdag
: € 65,-       bij 1 persoon (1 tent 1 auto )
: € 90,-       bij 2 personen ( 1 tent 1 auto )
: € 155,-    bij 3 personen ( 1 tent 1 auto )

Aankomst zaterdag       
: € 37,50    bij 1 persoon ( 1 tent 1 auto )
: € 55,-       bij 2 personen ( 1 tent 1 auto )
: € 92,50    bij 3 personen ( 1 tent 1 auto )

Dit zijn de kosten voor de staanplaats op de camping, het ontbijt en de bbq op zaterdag. Stroom is ook aanwezig dus je kunt je wekker meenemen.

Nordschleife
1 rondekaart per auto € 21,-
4 rondekaart per auto € 70,-
8 rondekaart per auto €135,-

Dit is ook ieder voor zich dus kan je dat zelf ter plaatse voldoen.
Inschrijven is mogelijk t/m vrijdag 23 Mei, vóór zondag 8 juni verzoeken wij jullie om het verschuldigde bedrag over te maken naar de clubrekening: Rabobank Rotterdam 3963.62.605 t.n.v. RMC. Vermeld hierbij svp even je NAAM, LIDNUMMER en dat het een betaling voor het CLUBWEEKEND betreft!
Bij aanmelding graag bijgevoegde aanmeldformulier ingevuld sturen naar reiniergoorden@meganeclub.nl

De route

Voor de TomTom, Routenet etc.

Camping
Victoria Station-camping
D-53505 Kreuzberg/Ahr

Nürbürgring en Erlebniswelt
D-53520 Nurburg


Rest ons nog iedereen van harte uit te nodigen zich aan te melden. We gaan er met z'n allen weer prachtig weekend van maken en hopen natuurlijk op een fraaie opkomst op dit toch wel unieke RMC-evenement!

Groet,

Reinier Goorden
Meeting coördinator
Renault Mégane Club


matthew

Floor en ik zijn van de partij vanaf vrijdag

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Michel Veltman

zal er vermoedelijk ook vanaf de vrijdag bijzijn
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Stefan

Citaat van: Remko de W. op 11 april 2008, 00:13:17
dat had Veronique ook niet, dat lost zich vanzelf op... :D

Is dat zo....
Ik ga namelijk geen tent kopen alleen voor dit weekend helaas... :neen: ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dennis Postma

Ik weet helaas nog niet of ik dat weekend vrij ben MAAR het is natuurlijk al wel aangevraagd  8)

Reinier Goorden

Kan je geen tent lenen van iemand Stefan?  :q

Niels Nederlof

ach, onze belgische vrienden hebben vast nog wel een plekje vrij in de tent  :D
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

Stefan

haha...

jaja :q
Ik heb geen idee van wie ik een tent kan lenen.. :neen:
ik moet m ook nog op zien te zetten dan.. :D
Ik ga er iig niet 1 kopen :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

rs50jochem

Wij hebben momenteel nog een 3 persoonstent liggen Stefan.. Met die tent zijn wij vorig jaar namelijk gegaan.. Van mij mag je hem wel lenen/kopen.. Wij gaan onze nieuwe tent uitproberen dat weekend.. Met andere woorden, wij zijn erbij..  :)

Michel Veltman

- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Stefan

Citaat van: RS50Jochem op 12 april 2008, 10:47:56
Wij hebben momenteel nog een 3 persoonstent liggen Stefan.. Met die tent zijn wij vorig jaar namelijk gegaan.. Van mij mag je hem wel lenen/kopen.. Wij gaan onze nieuwe tent uitproberen dat weekend.. Met andere woorden, wij zijn erbij..  :)

Dat word dan lenen.. ;)
Ik kijk wel ff, we hebben het er nog wel over Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Michel Veltman

gewoon komen en desnoods onder ''das blauwe himmel'' blijven maffen ;) :D
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Dennis Postma

Als het weer daar dit jaar net zo mooi is als dat het vorig jaar was dan kan dat prima  8) Kan me nog goed herrineren dat het heerlijk wandelweer was  ;)

sebastiaan

vanuit Guangzhou kan ik melden dat wij er heul, heul, heul zeker er bij zijn !-! !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev