Advertenties


RMC clubweekend Nürbürgring 13-14-15 Juli 2007

Gestart door Michel Cijs, 10 mei 2007, 22:40:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michel Cijs

Beste Leden,

Het weekend van 13-14 en 15 juli staat dit jaar het clubweekend gepland. Aangezien verandering van spijs doet eten hebben we er dit jaar voor gekozen eens ons buurland te bezoeken. Een weekend lang benzinedampen en rokend rubber snuiven leek ons een perfecte manier om samen onze "clubvakantie" te vieren.



We hebben een mooie camping gevonden die vlakbij de Nürbürgring gelegen is. Hier kan men vrijdag of zaterdag aankomen. Ontbijten is hier ook geen probleem, er wordt voor ons in het restaurant een frühstuck geserveerd. Het is de bedoeling er weer een heerlijk clubweekend van te maken met als motto, alles mag niets moet!

Zo willen we op zaterdag een bezoek brengen aan Erlebniswelt. Dit is een soort van museum wat bij de Nürbürgring te vinden is. Hier kan de autosportliefhebber zijn hart ophalen. De zondag wordt "racedag". Voor iedereen die wil kan een rondje doen op de Nordschleife. Let wel, dit wordt de groene hel genoemd, dat zal heus niet voor niets zijn.

Zo ziet onze planning eruit voor het weekend maar zoals ik al zei, niets moet. Ga je liever de zaterdag al op het circuit een kijkje nemen kan dat natuurlijk. Het is wel aan te raden om voor 12.00 uur al aanwezig te zijn op het circuit, met name zondag wil het wel eens druk zijn.


Nürburgring-Nordschleife

Het wordt ook wel het mooiste circuit ter wereld genoemd: de Nordschleife van de Nürbürgring. Niet alleen het mooiste, maar wellicht ook het gevaarlijkste. De Nordschleife is een voormalig circuit waar Formule 1 gereden werd totdat Niki Lauda bijna levend verbrandde in zijn auto. Vanaf dat moment was het over met de F1-races op de Nordschleife. De Nordschleife is thans op vele tijden beschikbaar voor publiek. Een ieder kan er met zijn motor of auto na betaling van 19 Euro een ronde rijden. Volgens de wet is het een éénrichtings tolweg zonder snelheidslimiet. Met zijn tientallen bochten, hoogteverschillen en zeer beperkte uitloopstroken is een ongeluk echter zo gebeurd. Helaas zijn daar uit het verleden vele bewijzen van. Motoren en auto's rijden door elkaar heen. Op een gemiddelde Ringdag in het weekend worden er zo'n vijf tot tien auto's of motoren van het circuit gesleept.....



Indien je jezelf echter beheerst en voldoende het achteropkomend verkeer in de gaten houdt dan kun je zonder noemenswaardig gevaar een ronde met je eigen auto of motor over dit meer dan 20 km lange circuit rijden. Ga echter niet forceren aangezien je toch echt zo'n 30 tot 40 rondes nodig hebt om het circuit een beetje te leren kennen. (tips: www.8200rpm.com)

Toelatingseisen.
Je voertuig moet road-legal zijn. Dat is alles. Er wordt op Db gecontroleerd dus let op met uitlaten.

Veiligheid.
Je bent er voor je plezier, maar het is geen videospelletje. Bijgevoegd is het Safety Leaflet voor tips over wat je wel en niet moet doen.


De tijden

Om jullie een beetje een ontvangst te kunnen geven verwachten we jullie op de camping ongeveer op de volgende tijden.

Aankomst vrijdag vanaf ongeveer 17.00uur
Aankomst zaterdag vanaf ongeveer 11.00uur


Vrijdagavond kun je natuurlijk heel de avond aankomen, er zijn voor die avond nog geen verdere plannen. Zaterdag willen we rond 14.00uur vertrekken richting Erlebniswelt, hebben we tijd genoeg om al het autosportmoois te bekijken. Zondag zullen we op tijd weer richting Nürbürgring gaan zodat diegene die willen rijden op tijd daar zijn. Rond de ring zijn ook een aantal plaatsen waar je goed zicht hebt op het racegeweld. Dus wil je zelf niet rijden kun je je hier prima vermaken voor heel wat uurtjes.


De kosten

Camping
Aankomst vrijdag   
: € 55,-    bij 1 persoon (1 tent 1 auto )
: € 70,-    bij 2 personen ( 1 tent 1 auto )
: € 125,-    bij 3 personen ( 1 tent 1 auto )

Aankomst zaterdag   
: € 27,50    bij 1 persoon ( 1 tent 1 auto )
: € 35,-    bij 2 personen ( 1 tent 1 auto )
: € 62,50    bij 3 personen ( 1 tent 1 auto )


Dit zijn de kosten voor de staanplaats op de camping en het ontbijt. Stroom is ook aanwezig dus je kunt je wekker meenemen.



Erlebniswelt
De entree voor Erlebniswelt bedraagt €12,- p.p. Omdat dit vrijblijvend is kan een ieder dit ter plaatse voldoen.

Nordschleife
1 rondekaart per auto € 19,-
4 rondekaart per auto € 64,-
8 rondekaart per auto €124,-

Dit is ook ieder voor zich dus kan je dat zelf ter plaatse voldoen.
Inschrijven is mogelijk t/m zondag 10 juni, vóór zondag 17 juni verzoeken wij jullie om het verschuldigde bedrag over te maken naar de clubrekening: Rabobank Rotterdam 3963.62.605 t.n.v. RMC. Vermeld hierbij svp even je NAAM, LIDNUMMER en dat het een betaling voor het CLUBWEEKEND betreft.



De route

Voor de TomTom, Routenet etc.

Camping
Victoria Station-camping
D-53505 Kreuzberg/Ahr

Nürbürgring en Erlebniswelt
D-53520 Nurburg

Om jullie een klein beetje van de prachtige omgeving van de Eifel te laten zien hebben we een kleine tourtocht uitgezocht. Deze leidt jullie de laatste 30km voor de camping van de snelweg A61 af. De route krijgen jullie tijdig aangeleverd.


Rest ons nog iedereen van harte uit te nodigen zich aan te melden. We gaan er met z'n allen weer prachtig weekend van maken en hopen natuurlijk op een fraaie opkomst op dit toch wel unieke RMC-evenement!

Namens de activiteitencommissie allemaal tot dan!!

Groet,


Michel Cijs
Meeting coördinator
Renault Mégane Club




PS: aanmelden kan alleen via het online meetingsysteem (zie ook de FAQ hiervoor: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=2284.0), met aanmeldingen op het forum wordt niets gedaan! Op het forum wordt er wel een topic aangemaakt waarin wordt bijgehouden wie er komen en waarin je afspraken kunt maken om samen te rijden naar de meetinglocatie.  



Voor een verslag van 2002: http://www.megane-2.nl/2002/extern/nurburg2002/nurburg.html

Opkomstlijst: http://www.meganeclub.nl/meeting/









Michel Cijs

@ Reinier, hulde voor de input  _o_ !-!

@de rest, aanvragen de verlofdagen en inschrijven maar!!

matthew

Ik en Floor zullen er zijn ik weet alleen nog niet of ik vrijdag of zaterdag aankom ligt eraan of er al meer mensen vrijdag naar toe gaan.



Ik had al vrij gevragen van de week dus dat zit al goed


Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Stefan

haha

koop jij ff een zo'n aerobed via Tellsell voor ons dan..... ;)

Het is werkelijk AMAZING!  mike... :D

Eens zien of we tijd (en zin) hebben.. ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Michel Veltman

niet miepen..gewoon komen Stefan ;)
enige keus die je heb is of vrijdag of zaterdag te arriveren  :q
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Benjamin Renon

Mijn vrije dagen had ik al geplant. Dit komt voor mij dus goed uit zo... Moet alleen nog even kijken of ik de vrijdag of zaterdag aan kom.

Heb d'r wel al zin in! !-!
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Michel Cijs

de meeste mensen van het bestuur zullen er vanaf vrijdag zijn  !-!

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Michel Veltman

- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Stefan

dat zegt nog niks..... ;)

Die term gebruik ik hier op de zaak ook regelmatig hoor........ :q
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dennis Postma

Zal eens zien of ik er bij kan zijn, ik denk dat als ik kom dat het dan op Zaterdag gaat worden  !-!

Patrick

Ik ben zeker aanwezig, ik denk vanaf vrijdag !-!

sebastiaan

vet ik ga de beemer hopelijk ook een welkom thuis gevoel geven _o_ !-! _o_

Kenny Mattheus

Denk dat ik dit kansje ook niet ga laten voorbij gaan  :D
Alleen hier thuis nog even bespreken of ik vrijdag of zaterdag kom  !-!
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev