Ik ben nieuwsgierig of er hier mensen aanwezig zijn die er over denken hun auto te laten "opvoeren"?
Verder zou ik graag een foto van de onderkant willen hebben zodat ik kan kijken of er een dubbele uitlaat onder kan. Vind bij de GT de achterzijde mooi maar een uitlaat voor twee gaten 8)7 :?
De vraag is hoeveel rek er nog zit in de 1.6, die tenslotte al 205 pk moet leveren. Vind je het te weinig?
Meer nm geven een auto altijd meer souplesse. Ik wil graag in de buurt komen van wat mijn alfa en opel hadden.
De opel had 300+ pk en een koppel van 430 nm. Dat zal de GT net als de alfa niet halen. Als ik zoek op de motor is er wel wat mogelijk. (clio rs) 245 pk en 340 nm zou moeten kunnen.
Hoeveel nm heeft dit blok nu dan?
Maximaal koppel (Nm) 280
Vermogen (pk) 200
Vermogen (kw) 147
Die van mij 180 pk en 300 Nm. Maar dat is een 2.0 met meer marge,
Ik verwacht dat de RS versie nog wel gaat komen maar dan met de bekende 2 liter turbo motor geschat met 280pk. Dan kan je nog een performance pack bestellen zodat er 295pk geleverd wordt. Is zomaar mijn idee he!
Zijn er nog mensen die op hun GT beide ¨gaten¨ willen laten roken in de winter? Nu ziet het er maar raar uit op de auto. Ik overweeg dit aan te schaffen. Aanpassen bestaande uitlaat is ook best prijzig en dan blijft van roestig ijzer.
https://www.fox-sportauspuff.de/store-products.php?pName=renault-megane-iv-gt-endschalldaempfer-1x50-typ-10-nicht-sichtbar-rechtslinks-p-19473
https://www.youtube.com/watch?v=gx5X6l-ScG8
Wellicht iets organiseren als veel gegadigden zijn?
Ik heb ook al zitten denken aan een dubbele (links - rechts) uitlaat op mijn GT grandtour, maar dan moet er meer aangepast worden.
Id dat zo? De achter onderzijde is toch gelijk aan de mijne cq die van het filmpje?
De grandtour heeft standaard alleen links achteraan een ovalen uitlaat, rechts zit er niks (ook geen "gat" waar geen uitlaat achter zit).
Jep, ik zie het nu ook. Jij moet dan ook de diffuser van de gt aanschaffen. Maar dan past het wel. Das balen van die extra kosten.
Wellicht via een schade verzoek een tweedehands diffuser aanschaffen en laten monteren.
De diffuser van de 5-deurs GT past niet op de grandtour GT he, die vorm van de achterbumper verschilt.
Ik weet niet of er in aftermarket onderdelen al een gepaste diffuser voor de grandtour GT bestaat.
Tien minuten werk...
(https://i.imgur.com/X8TeJ89.jpg)
Oh wacht, dit deed ik met Photoshop. Heb er ook uberhaupt voor ik de auto kreeg over na zitten denken.
Het kán wel, maar dan moet je aan de rechterzijde in de diffuser een mooi rond gat maken, ook iets naar binnen toe lopend. En dan kom je ook al snel aan opnieuw spuiten toe.
Een uitlaatspecialist als EPS kan prima een buis van links naar rechts maken. Daar is (minimale) ruimte voor.
Je gaat dat altijd blijven zien als je in de diffuser gewoon een gat gaat maken voor de uitlaat.
De enige makkelijke oplossing is dat er een aftermarket onderdeel zou bestaan, maar daar vrees ik dus voor.
Een andere oplossing is zelf van de diffuser een mal maken en volledig zelf de aanpassingen doen.
Snap sowieso niet dat ze de Gt hatch wel een dubbele uitlaat geven en de estate niet.
Liever de enkele van de estate dan dat fake gat bij de hatch.
Het is daardoor natuurlijl wel iets moeilijker om bij de estate aan te passen naar een echte dubbele uitlaat.
Die is niet lang meer fake _o_ :D. Ben in onderhandeling voor een goedkopere aanschaf. Zijn er niet meer GT rijders die beide gaten willen laten roken?
Hier is ie al 61,- goedkoper
https://store.east-racing.de/abgastechnik/sportauspuff/renault/megane/iv/renault-megane-iv-gt-endschalldaempfer-1x50-typ-10-nicht-sichtbar-rechts/links.html
Als het er enkel om te doen is dat die fake uitlaat ook gaat gebruikt worden lijkt het mij dat een buis bij laten lassen op de bestaande uitlaat de simpelste en goedkoopste oplossing is.
Ik heb enkele tuningvraagjes aangaande de Megane GT
1. Wat is er allemaal mogelijk wat betreft motortuning? En wat is de pk en koppelwinst die we daarbij kunnen krijgen?
2. Hoe zit het met de uitlaatsystemen, wat word er tegenwoordig aangeboden? Uitlaat met wat extra geluid en mogelijk een dubbele (links - rechts) uitlaat.
Ik zit er ook met een schuin oog naar te kijken. Wat ik zo hoor kun je van 205 naar 225 pk en kan het koppel van 280 Nm naar 330 tot 350 Nm. Vraag is even wel wanneer de 7DCT300 is aangepast.
De eerste serie kon tot 320 Nm, de update-versie naar 350 Nm aldus enkele buitenlandse fora.
M.b.t. de dubbele uitlaat, ik vind mijn photoshop nog altijd geweldig, maar heb nog niet het onderzoek / lef gehad om het ook in de praktijk te brengen met een uitlaatspecialist. Wat me ook tegenhoudt: het is een leaseauto, dus moet als het even kan ook weer origineel gemaakt kunnen worden.
(https://i.imgur.com/X8TeJ89.jpg)
.
Ha, ben nieuw hier, ook een Megane GT Hatchback iron Blue en erg geïnteresseerd in de uitlaat.
Hier een filmpje van de fox uitlaat en dan is volgens mij de voorste demper weggehaald en de achterste op beide uitlaatstukken aangesloten.
Vind het persoonlijk wel aardig klinken.
https://www.youtube.com/watch?v=NUub-wMmv00
In de comments word er doorgelinkt naar deze uilaat, is gewoon dezelfde zo te zien.
https://www.fox-echappements.fr/constructeurs/3771-silencieux-arriere-duplex-inox-pour-renault-megane-iv-gt.html
Kost 495 euro op de Franse site
Zit ook nog over de chiptuning na te denken. De hoeveelheid aan nm koppel zal een merkbaar verschil moeten zijn, die 20 pk voel je denk niet heel veel van.
Bij een hatchback is die dubbele uitlaat een stuk gemakkelijker en er zijn vele voorbeelden van te vinden. Makkelijker vooral om dat de bumper rechts natuurlijk al een 'fake'-uitgang heeft. Bij de Estate zoals ik heb, en zoals op de photoshop van me, zit rechts in de bumper geen 'voorbereiding'. Sterker, je zal als je het netjes wil doen de inkeping moeten bijwerken om het mooi te maken ipv een afgezaagd randje.
Ja, dat wordt een veel kostbaarder project als je het echt netjes gedaan wilt hebben.
Het ziet er wel erg gaaf uit op de Photoshop!
Als er nu eens een tuner begon met aftermarket aangepaste diffusers te maken, dan zou het al een stuk makkelijker zijn.