Advertenties


Instalatie vraagje

Gestart door Coupe Apeldoorn, 15 augustus 2007, 15:16:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coupe Apeldoorn

Hallo dan,

eventjes een vraag

momenteel heb ik

-1x audison lrx1.400
-1x audison lrx2.250
-1x audison lrx4.5
-Boston acoustics compo
-Micro precision kickbas   --nieuw en nog in te bouwen
-Boston subwoofer

mijn vraag

ik ga mijn deurpanelen aanpassen zodat ik mijn kickbas speakers kan inbouwen. wordt een poly werkstukje.

Moet ik nu een crossover tussen mijn radio en versterkers knuppen of is het beter om alles met de radio en de versterkers te regelen.
de radio is helaas een pioneer avic x1bt


graag hoor ik hoe en wat

Erix

Het kan allemaal...

Je kunt een ultra-high-end actieve crossover kopen maar je kunt ook gewoon de filters in je versterkers/radio gebruiken. Het enige wat je niet moet gaan doen is een combinatie van opties maken. Elk filter geeft namelijk een fase verschuiving van het signaal. Als bijvoorbeeld het signaal van je compo en kickbassen door meer filters gaat dan het signaal je subwoofer ontstaat hier een fase verschil en dat is iets wat je niet graag hebt.

Al je versterkers hebben eigen ingebouwde filters. Ik raad je dan ook aan om simpelweg deze filters te gebruiken (wel het passieve filter van je compo-set blijven gebruiken!).
ZX-Audio · the finest audio products around

Coupe Apeldoorn

dus geen crossover...

dat wordt dan weer leuk klooien met de laptop en rta meter....


pff

Nick Mattheus

Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Coupe Apeldoorn

een laptop met een meetmicrofoon


Zo kan ik mijn installatie proberen goed in te stellen qua frequenties etc..


bateleonus

Dag mensen van het goede leven...ik heb een new setje speakers voor voor in de auto en heb de maximale afmetingen maar de afdekkapjes trillen erg veel. Hoe kan ik dit het beste voorkomen...?

Erix

as ge het nie meer wit, dan pakt ge kit :q

Als je een beetje netjes wat zwarte kit op wat tactische plaatsen spuit dan zal dat gerammel bijna geheel weg zijn....
ZX-Audio · the finest audio products around

bateleonus

ik zal er eens wa kit tegen aan kwakken ;)

R

zelf heb ik een zelfklevende isolatiestrip aan de binnenkant van het rooster geplakt van de gamma (dan gaat je rooster er ook weer makkelijk vanaf).

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev