Advertenties


Plaatsen van versterker

Gestart door Me, myself and I, 7 maart 2006, 11:54:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Me, myself and I

Hoi allemaal,

Ik rij een Renault Megane Coupe uit 2000 en nu heb ik een versterker en subwoofer (beide JBL) gekocht 8) De subwoofer komt gewoon achterin maar de versterker wil ik niet op de leuning van de bank plaatsen. Als ik dat namelijk doe hou ik vrij weinig ruimte over wanneer ik de leuningen naar voren klap. Nu liijkt het mij wel een oplossing om de versterker onder de hoedenplank te monteren. Deze is helemaal van staal dus stevig genoeg.

Zijn er meer mensen met deze oplossing of hebben jullie een andere, wellicht betere, plaats voor de versterker.

Ciao :)

Stefan

Goed idee van je :D
ik had m ook mooi opgehangen onder de hoedenplank.
ZIt ie idd niet in de weg en het is stevig genoeg.
Ligt natuurlijk wel aan het formaat van je versterker  ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Timo Zuiderduin

hang hem dan wel stevig vast!!
bij mij was hij in eerste instantie gewoon met schroeven erin gezet maar door de trillingen is hij toen los gevallen en lag ie los in de kofferbak, daardoor waren alle kabels losgetrokken etc.

zet hem dus goed vast met boutjes/moertjes en niet gewoon met schroefjes!

Me, Myself and I

Hey hoi,

Bedankt voor jullie reactie's. Ik ben dus niet de enigste straks met deze oplossing. Uiteraard is het vanzelfsprekend dat de versterker goed vastgezet moet worden. Eventueel plaats ik nog wat rubbertjes ertussen.

Ik heb zelf de JBL GTO 75.4 versterker. Dus dat moet wel gaan passen. Maar waar hebben jullie hem geplaatst? In het midden of toch ergens aan de zijkant. Alvast bedankt weer voor de reacties.

Me, Myself and I

Niemand die mij een antwoordt kan geven op de vraag waar ik de versterker het beste kan plaatsen? Er zijn vast wel mensen die dit al uitgezocht hebben.

renault

ik had mijn versterker ook aan de hoedenplank gehangen maar kreeg te horen via de audio zaak waar ik hem gehaald had dat hij zo zijn warmte niet kwijt kon ??? omdat hij de warmte naar beneden afstoot en gelijk weer terugkaatst.

Timo Zuiderduin

ik denk dat dat wel mee zal vallen wat betreft de warmte!
dit zal alleen gebeuren wanneer je hem lange tijd op vol vermogen laat draaien.

en de meeste versterkers hebben ook een beveiliging ingebouwd voor wanneer hij te warm wordt, dan zet ie zichzelf tijdelijk uit!

ik denk dat je hem zonder al teveel problemen onder je hoedenplank kan hangen.

en wat betreft de plek van montage, hang hem gewoon op een plek dat ie voor jou het minste in de weg hangt! trek overigens eerst de kabels, voor je het weet heb je de versterker al vastgehangen en blijken de kabels niet helemaal toereikend te zijn!! ik gok trouwens dat ie in het midden het beste uit zal komen maar ik weet niet precies hoe de koffer van een coupe er van binnen uitziet.

peterachterop

@ me myself and i, heb geduld mn fotos komen eind vd dag.
aan de hoedenplank kan wel alleen haal dan eerst de bovenkant (stof) eraf zodat je 4 gaten kunt boren waar je een mdf plaat aan hangt.

bekleed deze met stof en je ziet er niets van, zo hangt de boel lekker stevig.

Me, Myself and I

Thnx voor de reacties  :D Ik wacht de foto's effe af, ben heel, heel benieuwd O0

Edgar

Of maak de versterker vast aan de kist van de woofer... Ruimte moet je altijd inleveren als je een versterker en een sub plaatst. Het is maar net waar jij vindt dat je de ruimte kunt missen. Bij mij komt alles op de plek van de achterbank en behoudt ik mijn kofferbak gewoon voor boodschappen.

Er zijn oplossingen genoeg, neem anders eens een kijkje bij de verschillende projecten hoe anderen het hebben gedaan....

pinodekip

Of je maakt gewoon meteen een hele dikke inbouw ;D ;D ;D

Erix

kzou een versterker persoonlijk niet op de kist schroeven die direct contact heeft met het chassis van de subwoofer. Dit trilt enorm waardoor je kans hebt dat er wat contactjes kapot trillen van je versterker.
ZX-Audio · the finest audio products around

Greencabrio

Of maak een dubbele bodem! Ben ik nu mee bezig!!  ;D

Me, Myself and I

Ik kom er net achter dat het niet helemaal wil passen op de onderkant. Maar ik kijk morgen nog wel even met de jongens die mij gaan meehelpen. Toch ben ik te bang dat mijn JBL versterker te groot is  >:(

En een dubbele bodem is ook weer zo wat. Ben je meteen heel veel ruimte kwijt. Waarschijnlijk wordt het gewoon de achterkant van de bank.

ForeverYoung

#14
ik heb 'm tegen de achterbank.

nu is dat wel bij een hatchback, en het zou kunnen dat dat bij een coep? coup? :D niet kan, dat weet ik niet.

wil ik iets verstellen aan de versterker, haal ik de bank naar voren en kijk ik van bovenaf op de stelschroefjes en knopjes.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev