Advertenties


waar hebben jullie de massa kabel van de versterker op zitten?

Gestart door Ryk3rs, 4 januari 2006, 20:00:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ryk3rs

hallo allemaal,
ik heb vandaag een subje en versterkertje gekocht, een paar uur zitten kloten om de kabels op de plek te krijgen,
krijg ik geen 12 volt op de contacten...
ik heb al eventjes met de meter rondgewandeld, en krijg nergens 12 V
de "plus" kabel is goed, of er moet een breukje in zitten... (lijkt me sterk bij een 16 ? )

Robin

En wat heb je allemaal gedaan ?
Hoe lopen de kabels , wat voor ogen ?  hoe aangesloten ? en waar gemeten en hoe gemeten?

M.V.G

Ryk3rs

nou, ik heb een kabelsetje er bij gekregen, met 2 haken voor op de versterker, en 2 ogen voor de accu, en voor de massa
ik had hem voor nood even de massa op de massa van de lampen gezet maar toen deed hij het niet
ik heb toen tussen alle blanke delen (voor de massa) en de "plus" gemeten die ik al op de versterker had zitten, met een multimeter... geen 12v
toen heb ik bij de accu gemeten na de zekering van de pluskabel natuurlijk, en de minpool van de accu, toen kreeg ik wel 12v
dus toen dacht ik, als dat het doet, dan moet het aan de massa liggen...

Robin

en als je even de massa buiten om legt naar de min pool van de accu ...


Robin

Ik ben benieuwd ...
Anders even meten tussen massa punt dat je in de kofferbak wilt gebruiken en net na de zekering in het motorruim.

succes

MB82

Bij mij zat de massakabel eerst op de verkeerde plek volgens het bedrijf waar ik de audio heb aangeschaft. Ze hebben daar de kabel op een andere plek gemonteerd aan de carosserie. Ik weet niet hoe het bij de anderen zit maar bij mij zit het zo:



Succes ermee.

bennie

Ik heb onder de mat in de koffer een stukje lak weg geschuurd bij zo'n oog die er aan bijde kanten van het reservewiel zit en daar de massa op werkt ook prima.

mvg

Ryk3rs

probleem opgelost, ben terug geweest naar de shop, ik had de massa van de lampen gepakt, dat schijnt niet goed te zijn..
ze hebben hem nu op een klem onder de hoedenplank gezete, en nu werkt het prima...
(heb er trouwens niks voor hoeven te betalen  bij car systems zevenaar)  8) 8) 8)
heb nu een mac 8000mp 1000watt versterker met infinity 1020w (1000w) woofer...
klinkt uitstekend, en dat voor 200?

iig bedankt voor de reacties

Greencabrio

Nou ik heb hem ook bij mijn achterlicht zitten en dat werkt gewoon...

Stefan

ik had m idd ook onder mijn hoedenplank aangesloten,
Werkte prima :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

peterachterop

als je de achterbank omhood oet en daar de bodemstof omhoog rolt dan zie je vanzelf wel een schroef waar ie bij op kan.
die van mij zit aan de bevestiging vd achterbank. :D

bas1984

op de bout waar gordels aan vastzitten onder de achterbank

Rmc_Jelluh


Meganez

Citaat van: Ryk3rs op  5 januari 2006, 11:27:07
probleem opgelost, ben terug geweest naar de shop, ik had de massa van de lampen gepakt, dat schijnt niet goed te zijn..

Dat kan kloppen want lampen worden vaak via de massa geschakeld.. (ofterwijl, als de lamp niet aan staat heb je geen massa)

Het is trouwens belangrijk dat je de massa kabel zo kort mogelijk houdt. De mijne zit met een ring, om de bout voor de bevesteging van de kofferklep. Onder de ring van deze bout zit namelijk ook geen lak..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev