Advertenties


connectie hoedenplankspeakers

Gestart door sebastiaan, 31 oktober 2005, 12:18:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sebastiaan

Sinds kort heb ik pioneer speakers in mijn bezit die ik graag met mijn hoedenplank wil verenigen.
Echter de kabel van de auto heeft een connector met twee smalle ingangen.
De pioneer heeft 1 smalle en een brede pinnen, daarnaast zijn de pinnen van de pioneer 2 a 3 cm van elkaar verwijdert.
De connector ingang 0.5 cm.. ???

De oplossing zal wellicht simpel zijn maar wie heeft er ervaring mee.
PS: als ik de connector er af zou knippen en twee losse connectors zou plaatsen heb ik te weinig draad.

ThE-BaKeR

Ik heb de connectors eraf geknipt, en de draden aan de speakers verbonden.

sebastiaan

#2
dank je voor je rappe reactie maar zie mijn laatste zin.
of had jij ook weinig draad over?

sebastiaan

#3
hmm kost dat ???

ThE-BaKeR

Citaat van: sebastiaan op 31 oktober 2005, 12:24:13
Citaat van: HenryB op 31 oktober 2005, 12:19:25
Ik heb de connectors eraf geknipt, en de draden aan de speakers verbonden.
dank je voor je rappe reactie maar zie mijn laatste zin.
of had jij ook weinig draad over?
Ik heb er een stukje draad bij aangezet. :D

Robin

ff kabeltje solderen , is 5 minutjes werk en zit als een huis.

M.V.G

erik161

Ik heb m'n hoedenplank speakers nu op zolder liggen. Maar als ik ze ooit weer aan sluit, dan kies ik zeker niet de standaard kabeltjes. Neem liever iets dikkere kabels. Aanleggen is even wat werk, maar dan heb je tenminste een goede verbinding.

John

#7
Ik wilde ook speakers in mijn hoedenplank aansluiten, maar kun je mij misschien vertellen waar die "standaard kabeltjes" lopen naar achter toe? In mijn ISO stekker zitten namelijk wel alle draadjes aangesloten, maar kun je mij zeggen waar deze naar achter lopen? Kon het zelf namelijk niet vinden...

Stefan

als het goed is komen ze achter bij je hoedenplank uit..... ???
Of ze zijn in de hoedenplank verdwenen of ergens in een ander hoekje verdwenen.
Er zitten dus wel draden bij je radio zegmaar...?
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

erik161

Het makkelijkste om ze te vinden is de stoffen hoedenplank weghalen.
Daarna zie je de kabels zo lopen.

John

@Stefan: Ja, bij mn radio zitten alle draden wel ja....
@Erik: Ik heb de stoffen hoedenplank al weggehaald, alleen het enige wat ik dan zie is het lampje van de kofferbak, en aan de andere kant nog een "stekker".... Zou dat betekenen dat er geen standaardkabels lopen?! Lijkt mij dat die voorbereiding er altijd wel is toch?!

erik161

De originele kabels zijn verpakt in een grijs schuimrubber. Volgens mij zitten er rechthoekige witte stekker aan.
Misschien moet je even de plastic speaker houders er eens uithalen, misschien zie je ze dan lopen.

John

Daar zie ik dus helemaal niets van, gister nog bij renault dealer gevraagd, maar zei dat deze draden er meestal standaard niet inzitten en je deze dus zelf moet trekken...
Het vreemde vind ik alleen dat er wel veel meer draden uit mijn ISO-stekker lopen. Heeft iemand van jullie geen 'electrisch schema' waar ik uit af kan leiden waar deze heen zullen lopen?! ???

erik161

Waarom leg je niet een paar fatsoenlijke kabels naar achteren? Dat komt de geluidskwaliteit alleen maar ten goede.
Je kunt ze vrij makkelijk achter de onderdorpels kwijt en dan onder de achterbank, richting hoedenplank.


Meganez

#14
1. Zonder versterker en met middelmatige speakers, is de kwaliteit, haalbaar door dat enkele kwadraad dikkere kabels, verwaarloosbaar.
2. Je kan je ISO-connector niet meer gebruiken dus het wordt een zooitje achter je radio
3. Waarom zou je moeilijk doen als het misschien ook makkelijk kan


Citaat van: John op 20 december 2005, 19:25:19
Daar zie ik dus helemaal niets van, gister nog bij renault dealer gevraagd, maar zei dat deze draden er meestal standaard niet inzitten en je deze dus zelf moet trekken...
Het vreemde vind ik alleen dat er wel veel meer draden uit mijn ISO-stekker lopen. Heeft iemand van jullie geen 'electrisch schema' waar ik uit af kan leiden waar deze heen zullen lopen?! ???

Je iso stekker is in 2 delen opgedeeld met 16 in- en uitgangen.

De ene 8 (boven of onder, ligt er aan hoe je hem houdt? ;)) zijn voor je speakers, 2 voor linksvoor, 2 voor rechtsvoor, 2 linksachter en 2 rechtsachter.

Op de andere helft zitten uit mijn hoofd de volgende stekkertjes
- Zwart - Massa ( - )
- Rood - Geschakelde ( + ) 12v (vanaf contact)
- Geel - Contineu + (ook wel de memory)
- Blauw - Geschakelde + (vanaf de radio, ook wel de remote voor o.a. electr. antenne of versterker)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev