Advertenties


Radio vervangen door een met usb

Gestart door diego, 28 maart 2013, 22:07:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

diego

hallo mijn moeder heeft een renault megane 2002 cabrio
nu wilt ze dus graag een andere radio erin en dan eentje waarmee je usb en aux kan aansluiten om muziek te luisteren.

om een lang verhaal kort te maken.
Een renault megane cabrio uit 2002 en de radio vervangen door een nieuwe. Hoe moet dat?
ik had al wat onderzoek gedaan en bleek dat ik een inbouw frame moest hebben, maar ik heb dus geen verstand welke ik moet hebben en wat een normale prijs is het liefst zo goedkoop mogelijk.
nu zie ik op deze website dus een boel maar geen idee welke ik moet hebben : http://www.myhandsfree.nl/contents/nl/d3150_Autoradio_Accessoires_inbouwbracket_Inbouwraam_Renault.html

aangezien er bij megane meerdere zijn en de een is heel dun en ander is een stuk breder, als het nodig is kan ik ook een foto maken van de binnenkant

zou iemand mij kunnen helpen met waar ik een goedkoop en juist inbouwframe kan krijgen en misschien ook een goede autoradio met usb en Aux aansluiting.

bij voorbaat dank.

Rohald

Dan moet je het model van €16,80 hebben. Er staan er een hoop op van dat model, maar dat heeft meer te maken met de kleur.
Let wel op dat je hem veel goedkoper kan krijgen. Volgens mij heeft Brezan ze een stuk goedkoper (+/- € 5,-).

Een goede autoradio met usb en aux? Ligt er denk ik toch aan wat ze ervoor wilt uitgeven. Maar ik denk dat je voor elke prijsklasse wel goede hebt.
Kijk anders eens op kieskeurig. Kan je alles invullen waaraan hij moet voldoen.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Dante

Mijn autoradio heeft SD/USB/MP3/CD, bleutooth & microfoon voor handsfree voor nog geen 90,-, bijna 2 jaar terug bij de Conrad gekocht. Uiteraard 1 of ander obscuur "knakenmerk", maar daar is de werking niet minder goed om !-! Je moet alleen geen Bose of B&O kwaliteit geluid verwachten, maar met originele speakers erin maakt dat dan ook niet echt uit :D
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Karin

Je zal ook moeten bedenken of je moeder de stuurbediening wil houden of dat dat niet uitmaakt. Met een minder bekend is dat namelijk niet mogelijk. En je zal, als je wel een bekender merk koopt, een kabel erbij moeten kopen om de stuurbediening intact te houden.

Lennart

Als het alleen om USB en aux gaat kan je ook eens kijken naar een Audio connection box.
Je behoudt de originele radio (persoonlijk vind ik dat er mooier uitzien) en stuurbediening.

Deze oplossing schijnt gewoon te werken, zie:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=8108.msg151636#msg151636

voor +/- 70 euro ben je dan geholpen:
http://www.motrade.nl

Of je de USB stick met de stuurbediening kan doorbladeren, weet ik niet. Zelf namelijk geen ervaring met deze oplossing.

Wat ook een oplossing kan zijn (is wel wat duurder) is een parrot systeem.
De MKi9200 vind je op marktplaats voor +/- 150 euro
Daarmee heb je USB, Aux en Ipod.
En dan krijg je er gratis handfree bellen bij  8)7
assumption is the mother of all f*ck ups

Timelord

Helaas,

die connexionbox was niet geschikt voor onze Megane Estate van 2010.
Toen op aanraden van de garage die Parrot laten plaatsen.
Spijt als haren op mijn hoofd.

Ik zit nu meer aan zoiets te denken:
http://www.caraudioexpert.nl/a-101549/megane-iii-/-fluence-radio-navigatie-multimedia-7-inch-touchscreen-caxr1/
http://www.driveav.com/product/RENAULT_Series/2012/0524/212.html

De vraag is alleen of mijn bestaande navigatieset en radio hierdoor te vervangen zijn.

Lennart

niet tevreden over een parrot?? hoezo?
Ben zelf namelijk een zeer tevreden gebruiker van Parrot. Is zo ongeveer het eerste wat ik in mijn auto zet.  :)
(maar is natuurlijk persoonlijke voorkeur)

De set die jij aangeeft is absoluut een mooiere oplossing. Alleen is het wel een andere price range. (en aan de radio te zien voor een meg III)

//On-topic.
Ben benieuwd of je al een oplossing hebt gevonden Diego?

assumption is the mother of all f*ck ups

Timelord

Sorry sorry sorry, niet gezien dat dit de Megane I topic is.

Ik heb inderdaad een Megane III.

Waarom niet tevreden ?
Ik heb het kastje niet op het dashboard laten plaatsen, maar onder achter de versnellingspook, waar normaal de tulpstekkers zaten.
Ik heb er een afstandsbediening bijgekregen, maar die doet het vaker niet als wel.
Het apparaat is niet te bedienen vanaf het stuur, alleen met de ab.

Misschien m'n eigen schuld ivm de plaats van het apparaat, maar als ik nu iets wil, moet ik steeds naar beneden kijken. Niet echt handig onder het rijden.

Verder heeft het ding nu kuren, want als ik de auto start en het apparaat gaat aan en begint met spelen, dan valt steeds 2 keer het geluid weg, alsof de sdkaart overslaat.

Lennart

inderdaad niet de meest logische plek, maar altijd mogelijk om nog te veranderen.

Qua afstandsbediening heb je een goed punt. Heb hier zelf ook af en toe mee te maken.
Mijn ervaring is dat het voornamelijk bij koud of vochtig weer is.

Nieuwe batterij en wat contactspray heeft mijn vorige parrot goed gedaan en had sinds dien niet meer die problemen.
Bij mijn huidige parrot moet ik het inderdaad nog een keer doen :-)

assumption is the mother of all f*ck ups

Timelord

Nieuwe ab kost  30 euro, valt nog mee. Ik heb er ook al aan zitten denken om het apparaatje los te halen en gewoon wat draadjes met drukknoppen er aan vast te solderen.
Is misschien niet mooi, maar als dat wel 100% werkt, waarom niet ?

Eerst maar eens nieuwe batterijen proberen.  Y

L0we

Heeft iemand ervaring met de MoTrade connectionbox? Hij geeft aan dat hij geen titels kan laten zien, dat is geen probleem, maar ik zou het jammer vinden als hij de mapnamen niet laat zien.

Sorteert hij de mappen ook automatisch?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev