Advertenties


Deurpanelen

Gestart door joey, 17 mei 2005, 19:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joey

Ik ben van plan om van MDF nieuwe deurpanelen te gaan maken. De bedoeling is dat er straks 2 composets geplaatst kunnen worden, zoals bijvoorbeeld bij het project van ppveenstra.  8)  8)  8)

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken??

Timo Zuiderduin

misschien dat je hier iets aan hebt voor de afwerking,.
http://web.njit.edu/~cas1383/proj/main/

ppveenstra

Je neemt de bestaande kaarten bakken als mal..

Vervolgens aftekenen op MDF, deze netjes uitzagen, afhankelijk van de conusdiepte een gat maken, mijn panelen bestaan uit 3 lagen MDF (18mm)..

Het geheel lijmen, schroeven verzinken en bevestigen aan de deur..

De boel nog even bekleden en klaar is kees..

Kost veel tijd, maar je kan er wel wat moois van maken, ik ga het deze week proberen met Poly, nog meer werk maar het resultaat is dan ook erg gaaf.. (zie project Dave)? :D

joey

Bedankt voor de tips.  :D

@ ppveenstra: Zal je project nauwlettend in de gaten houden want deurpanelen van poly is natuurlijk ook erg vet. Maar zal eerst proberen met MDF.

ppveenstra

Citaat van: joey op 20 mei 2005, 19:48:50
Bedankt voor de tips. :D

@ ppveenstra: Zal je project nauwlettend in de gaten houden want deurpanelen van poly is natuurlijk ook erg vet. Maar zal eerst proberen met MDF.

Dat is al lastig genoeg, ben nog steeds niet tevreden over het bekleden, en had mijn raambediening erin moeten integreren.. Maar ja, deze zomer lekker aan de slag met poly, blijft niet alleen bij deurpanelen dusse zeker de moeite waard om bij te gaan houden :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev