Advertenties


Audiosysteem aanpakken

Gestart door Schaap, 9 februari 2012, 19:18:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Schaap

Beste mensen,

Binnenkort eindelijk tijd en geld om nieuwe speakers te halen. In mijn Megane zitten voorin nu slechts twee soms nogal krakende speakers (waarvan de rechter sinds kort af en toe geen zin meer lijkt te hebben). Die gaan dus sowieso snel de container in.

Zit nu dus voor een mooi setje te kijken, en zit me ook af te vragen of ik wel of geen tweeters moet plaatsen. Mijn broer had in zijn Volvo een 5.1 systeem zitten (zowel voor als achter tweeters in de deuren) en ik weet dat dat geluid super klonk! Ik wil alleen het liefst niet te veel gedoe met kabels trekken, isoleren of filters plaatsen. Alle kabels lopen er, dus neem aan dat het gewoon plug 'n play moet kunnen? (Hoop ik alleen dat het rechts aan de speaker of een los contactje ligt, en niet aan de bekabeling!)

Nu aan jullie de vraag of jullie wat tips hebben voor een mooi speakersetje?! Max kosten zijn ongeveer 200 à 250 euro. Wat hebben jullie er zelf bijvoorbeeld in hangen?

Alvast bedankt!
Trotse eigenaar van een Mégane II CC 2.0 16v 2004

Schaap

#1
Ohja, de speakers voor zijn nu zoals op de foto hieronder aangesloten. Nu weet ik helaas vrijwel niets van car audio (wel wat van home audio), maar dat derde draadje... Is dat iets voor de tweeter die op de speaker zit gemonteerd?!

Trotse eigenaar van een Mégane II CC 2.0 16v 2004

Roadkill (Michiel)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Schaap

Trotse eigenaar van een Mégane II CC 2.0 16v 2004

RobScénic

Ik zou zorgen dat ik hetzelfde merk terugkreeg in mijn auto! Nothing beats DLS..... Dat is zeer zeker niet origineel.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Roadkill (Michiel)

#5
Dat dacht ik ook al,zijn zeer zeker erg goede speakers! maar wil je kiezen uit de 2 die je zelf al gevonden hebt,dan zou ik voor de infinity gaan,heb ik zelf erg goede ervaringen mee. Verder zijn CDT's ook een aanrader,maar weer een pak duurder. Weet niet waar je vandaan komt,maar in Purmerend heb je Boyds die heeft er ook veel verstand van!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Stefan

Infinity heb ik destijds ook in mijn auto gehad.
Dat is toch wel zo'n lekker en goed merk zeg.
Ik zou zeker voor de Infinity's gaan.. Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Schaap

Ik gok dan dat de vorige eigenaar zijn speakers niet zo goed heeft behandeld :neen:

Dan ga ik kijken voor die Infinity's denk ik... Is dat gewoon plug n play, waar komen die crossovers dan, passen de tweeters altijd en moet ik de bestaande bedrading niet vervangen (aangezien er 2.5mm draad wordt aangeraden)?
Trotse eigenaar van een Mégane II CC 2.0 16v 2004

Roelk

Als je het aansluit op je radio zou ik de bekabeling gewoon zo laten.
Ga je Ze aan een versterker hangen zou ik inderdaad bekabeling trekken. ;)

RobScénic

Maar bij de tweeter moet je toch nieuwe kabels trekken vanaf het scheidingsfilter. Origineel zat dit filter namelijk op de tweeter.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Schaap

Dat vroeg ik me dus ook af. En waar is er plaats voor die filters dan? Achter de radio?

Ik ga er geen versterker tussen hangen, dus dan laat ik de bekabeling voor zover mogelijk zitten.
Trotse eigenaar van een Mégane II CC 2.0 16v 2004

Roadkill (Michiel)

Als je met filters gaat werken zou ik zeker de bekabeling aanpassen,dat moet je toch om de filters ertussen te krijgen. Als je gewoon logisch nadenkt is het allemaal wel zelf te doen,is alleen een hoop demonteren. Dus als je een warme plek en de tijd hebt zou je het nu gewoon kunnen doen,anders ff wachten op beter weer.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Schaap

Oke. En als je er tweeters in plaatst, moeten er filters in. Dan gaan we dat op een mooi dagje eens proberen. En op internet staat vast wel hoe alles gedemonteerd moet worden...
Trotse eigenaar van een Mégane II CC 2.0 16v 2004

RobScénic

gewoon losklikken. Wijst zich vanzelf.

Overigens, als je een composet erin zet, dan MOET je met filters werken. Deze zitten niet voor niets in de set. Het filter splitst het inkomende signaal in een signaal voor hoge tonen (voor de tweeters), en midden en/of lage tonen (afhankelijk van een 2-, 3- of 4-weg composet) en stuurt dit naar de juiste ontvanger. Doe je dit niet, dan gaat je tweeter ook lage tonen spelen, en de low-mid speaker gaat ook hoge tonen spelen. Daar zijn ze niet voor gemaakt, en dit kunnen ze ook niet aan.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Schaap

Top! Mijn dank is groot. Mocht ik er niet uitkomen, dan post ik hier weer!
Trotse eigenaar van een Mégane II CC 2.0 16v 2004

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev