Advertenties


Inbouwen scheidingsfilter composet

Gestart door Dante, 29 september 2011, 10:33:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dante

Dames & heren --,
Ik heb hier nog een schitterende RCF 13cm composet liggen met een apart filter. Waar zou ik die het beste aan kunnen sluiten?
Ik begreep dat er standaard tweeters onder m'n voorruit liggen & de speakers in de deuren. Idealiter zou ik de hoofddraad links onder het dashboard ergens willen hebben, daar het filter & dan middels de originele bedrading naar de huidige plek van de tweeter & speaker en daar mijn composet inbouwen. Maar ligt daar wel zo'n draad, of zal ik zelf vanaf het stekkerverdeelblok kabels moeten leggen..?
Het liefst gooi ik de filters niet in de deur. Volgens mij is dat de reden dat de 2 filters van mijn andere composet losse spoelen hebben. Naast het constante gedreun van de speaker in de deur, zal ook het dichtgooien van de deur z'n schade hebben aangericht ;)
Iemand al eerder met dit bijltje gehakt :huh:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Den

Het beste kun je nieuwe bedrading leggen of je moet in de kabelboom willen knippen.
Origineel lopen de draden naar elke speakers, 1 naar de tweeter en 1 door de deurstekker naar het midwoofertje. Deze zijn gewoon op elkaar aangesloten.

Optie 1:
- Om het zo origineel mogelijk te houden kun je het beste 1 nieuwe draad vanaf je radio naar de filter leggen en vanaf de filter 1 nieuwe draad naar de tweeter, de draad voor het midje vanaf de filter naar de radio waar origineel de speakers opzaten zodat je originele bedrading kan gebruiken voor je midwoofer in je deur.
Zo maak je een lus die weer terug gaat naar de speaker in de deur. Erg omslachtig maar zo blijft het wel origineel.

Optie 2:
- Bedrading leggen en de optie van Dirk gebruiken (how-to's: speakerkabel door deurstekkers) en je filters onder je dash wegwerken
Dit wordt alleen een probleem als je electrische ramen en spiegels enzovoort hebt want dan zijn je stekkers al helemaal bedraad en kun je dus geen doorvoeren maken.

Hoop dat je er iets mee kan ;)
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

nd-photo.nl

Ik heb wel in mn kabelboom lopen "knippen", achter de radio. (ok nu even flink terugdenken) de kabels die naar de tweeter gaan van de kabelboom afgehaald en op de composet filter. Zelfde voor de deurspeakers.

De filters heb ik ergens onder mn dash liggen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev