Advertenties


Diepte speakers voordeuren

Gestart door Heatzone (Mark), 2 september 2011, 13:16:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heatzone (Mark)

Ik ben al even gaan zoeken maar kan het eigenlijk nergens terug vinden.
Hoe diep kunnen en mogen de speakers zijn in mijn voorportieren? Zonder dat dit uiteraard ten kosten gaat van het geluid!

Het betreft een phase 2 cabrio met elektrische ramen. Mij werd aangeraden te gaan voor de Polk Audio DB6501 of de DLS RS6a
Bij de Polk zitten er volgens mij niet losse tweeters bij.. Hmm

http://rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=5047&hoofdgroep=9&subgroep=1495

http://rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=9356&hoofdgroep=9&subgroep=1495

Iemand andere suggesties? Of wat hebben jullie erin zitten?

* zie zojuist dat bij de Polk de tweeter erop zit :P

Dante

#1
Interessante vraag waar ik het antwoord ook wel op zou willen weten... Ik heb hier nog een RCF composetje liggen met een 13cm speaker met een zeer dikke magneet...
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Heatzone (Mark)

6,5 inch zou verder qua maat moeten passen toch? Qua diepte wist de audioboer het niet zeker vandaar denk ik dat hij de ondiepe speakers had gekozen..

Dante

Dat zou 16,5cm moeten zijn. Geen idee of je deur dat slikt...

In de break zitten achterin iig heeeele kleine speakers... l- Daar gaat m'n andere RCF composet niet inpassen...
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Heatzone (Mark)

#4
Voor is volgens mij groter als bij de coupe en break achter :P, wat ik uit andere topics begreep dan!
De audioboer gaf mij 16,5cm als maat om in me deuren te plaatsen, merk en type enzo door gegeven ga er vanuit dat ie dat goed heeft bekeken :P

Maar liever natuurlijk wat diepere speakers lijkt mij het geluid ten goede komen dan ondiepe en vrij dure speakers :P

Dante

Ik ben al blij als ik die RCFs erin krijg... Jaaaren geleden zaten die in m'n auto. Die krengen zijn 13cm, 100w nominaal/200w max met carbonfiber conus... Zonder versterker op een 4x55w Kenwood, lieten die alles trillen wat er te trillen viel... Ik heb wel besloten dat ik de filters maar niet in de deur monteer dit keer. Met dat getril in de deur zijn er al 2 filters met allebei 1 losse spoel...
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Heatzone (Mark)

#6
Ik heb plaatjes ter illustratie Dante :),

Hierbij de afmeting voor de maximale diepte voor de 13cm speakers:


Dit zat er in:


En hier de speaker opening


Let op ik heb wel een cabrio, ik weet niet of die maten verschillen.

De specs van mij headunit zeggen
Maximum Output Power    50W x 4
Power Output (at 4Ω and ≤1% THD+N)    18W RMS x 4

Wil dit zeggen dat me speakers niet meer als 18w krijgen en dus als ik speakers neem die erboven komen ze toch niet meer power hebben?
Huidige hebben al 25w..

Dante

Klopt. Je radio geeft 4x18w continue/nominaal & 4x50W max.
Thanks for the picas. Ik ga morgen even bij mezelf kijken & meten... ;) Voor èn achter...
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Dante

Voor zitten momenteel de standaard 13cm Renault speakers met 2 torx schroeven vast. Achterin zitten 10cm 2-weg speakers (vermoedelijk) met 4 kruiskop schroeven vast. Vast door een vorige eigenaar gemonteerd. De gaten in het dak lijken ook geschikt voor 13cm. Ik zal dalijk eens de speakers los maken...
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Heatzone (Mark)

Wel raar de Audio boer vertelde mij dat 13cm niet standaard is voor de Megane... Bij mij zat er ook 13 in. Ze hadden al eens eerder eenzelfde Megane gedaan en hij zei dat hij voor achter ook nog wel een leuk setje wist. Volgens mij zitten die achter de achterbank bij een cabrio :P. Maar voor moet 16,5 cm makkelijk lukken en dan kan je aardig diep gaan met je speakers omdat hij veel meer naar voren word geplaatst als de 13cm speakers. kan je eens een foto maken van de speakers die je erin wil hangen? Ben wel benieuwd.

Dante

Deze (Dit zijn de 2 met ingedeukte domes. Ik heb ook een gave set...):

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev