Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics DEEL 46

Gestart door Stefan, 25 maart 2013, 19:41:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


J to the H (Jeroen)

GENTS...

We zitten hier toch met ons allen op dit forum om elkaar te helpen?
Afsnauwen en voor gek zetten hoeft mijn inziens niet.
Daarvoor moet je de tweede kamer ingaan...

Xanquezer (Frank)

daar liggen idd de maat eenheden anders ;)  Ff verkeerde vergelijking...




----

ik stop met typen,   op naar de next update, ON TOPIC!
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Lennart

#108
Citaat van: J to the H (Jeroen) op 15 april 2013, 22:14:40
GENTS...

We zitten hier toch met ons allen op dit forum om elkaar te helpen?
Afsnauwen en voor gek zetten hoeft mijn inziens niet.
Daarvoor moet je de tweede kamer ingaan...

Kijk, Hier sluit ik mij bij aan   _o_

/offtopic
heb je heel toevallig nog een ingang bij de tweede kamer ??
Slap praten (alle synoniemen worden weg ge-"#" ), goed verdienen... ik zie dat wel zitten   :P
assumption is the mother of all f*ck ups

Dante

@Jeroen: Het verhaal gaat wat verder & langer terug dan deze recente posts... ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

J to the H (Jeroen)

@Dante, Dat heb ik begrepen,

Maar het is hier gezellig  --, en als je het niet met elkaar eens bent, mag dat natuurlijk geuit worden.
Maar zoals ik zei, elkaar voor gek zetten is niet nodig lijkt me.

@Lennart, sorry, heb zelf ook geprobeerd om daar binnen te komen, maar toen bleek dat ik een hoger IQ had dan tandenborstel, kwam ik al niet meer door de voorselectie helaas..

Lennart

damn, too bad.. Dan zal ook ik tegen die drempel aanlopen  ;(
assumption is the mother of all f*ck ups

Christian de Vriend

@Jeroen,het "voor gek zetten" heeft ,zoals Dante aangaf,echt met het
verleden te maken,en is meer om (hopelijk) iets duidelijk te maken
dan "voor gek te zetten"
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rebecca Fontijn

Ik zeg " WEES EENS LIEF VOOR EN NAAR ELKAAR "  :-*

Dirk Kuipers

Citaat van: Xanquezer (Frank) op 15 april 2013, 22:05:31
oja,  dirk heeft een 16 klepper.

Ik wil de discussie niet weer oprakelen, maar het lijkt erop dat je het niet begrijpt. Dus wil je toch nog even vertellen wat nu het verschil is.
Mijn motor krijgt lucht ingeblazen d.m.v. compressor. Jouw motor krijgt geen lucht ingeblazen maar zuigt het aan. Dat is het verschil tussen een motor met een turbo/compressor en een atmosferische motor. Via google kun je hierover natuurlijk heel veel informatie lezen.

Laten we weer ontopic gaan over de updates in de projecten!

Renegade (Mark)

Citaat van: Xanquezer (Frank) op 15 april 2013, 22:05:31
oja,  dirk heeft een 16 klepper.

268graden zal sowieso een upgrade zijn tov. de standaard nokkenas, alleen zoals jo probeert uit te leggen is er geen extreme winst mee te behalen. Dan zul je toch echt voor een nog scherpere nokkenas moeten gaan en daarbij ook zorgen dat inlaat, uitlaat en cilinderkop optimaal "flowen" samen met een aanpassing aan je motormanagement. Hoe scherper je gaat hoe meer aanpassingen er nodig zijn, denk hierbij aan sterkere klepveren en in het geval van hydraulische stoters ze ombouwen tot vaste stoters zodat de kleppen niet kunnen gaan zweven op hogere toerentallen. Hebben ze trouwens ook een verstelbaar nokkenastandwiel gemonteerd om de timing optimaal af te stellen op de dyno ?

Dirk heeft inderdaad een 16v maar, deze is FI (Forced Induction, een geblazen motor dus) en daarbij word een inlaatnokkenas gebruikt die anders is van profiel als de uitlaatnokkenas. Bij een 8v zoals de jouwe krijg je bij een geblazen motor een nokkenas met een asymmetrisch profiel. Aangezien jij een NA (Natural Aspirated, ongeblazen dus op atmosferische druk) motor heb schiet je hier niets mee op en moet je hier ook niet naar kijken en heeft vergelijken dus ook geen zin ;)

EDIT, Dirks post kwam net iets voor mijne binnen 8)7

Jacques

Citaat van: -Jo- op 15 april 2013, 22:10:31
omg...

Oh my God. Ik stond er even niet bij stil. Hij mag je echt wel even terzijde staan als je niet in lachen, huilen of woede wilt uit bartsen.

Karin

Didi, balen zeg. Succes met het herstellen.

Christian de Vriend

Das ff minder Didi,en de autorijder krijg automatisch de schuld jammer genoeg,of kan je het toch verhalen?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Didi

Kan niks verhalen op niemand.  :neen:
"gelukkig" had de fietser niks.
kap heb ik reeds gevonden, nu alleen nog halen en monteren, en dan naderhand weer folie erop.   Y

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev