Advertenties


Trillingen door muziek.

Gestart door Mossel, 28 november 2008, 17:03:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mossel

Gisteren eindelijk m'n woofer kunnen installeren na van alles dat was mis gegaan.
Alleen nu trilt natuurlijk alles als een gek zodra het volume een beetje open staat.
De binnen verlichting is het aller ergste!
Dus mij vraag is hoe los ik dit op?
En waar hebben jullie nog meer last van en hoe kan je deze oplossen?

Groeten Boy

sensen

ik weet niet waar je vandaan komt maar bij de http://www.akoestiekwinkel.nl/audio-installatie.html

kan je goede dempings matten kopen voor een goede prijs.

Mossel

Ja dat ken ik, dat komt er ook zeker nog.
Maar dat kan ik niet op m'n binnen verlichting plakken ;)

Thijsie

Ik heb hetzelfde (en dan heb ik nieteens een sub 8)7)
Je kan de boel dempen in deuren etc. Maar volgens mij is dat rammelen gewoon een eigenschap van de megane  >:D

renault meganefreak467

ik heb het ook met mijn 12" woofer.   

net als Thijsie zegt een eigenschapje van de megane.
zwarte megane coupe ph1

Mossel

Natuurlijk rammelt een megane meer dan een audi, maar het moet toch op te lossen zijn?

Benjamin Renon

Misschien wat met rubber gaan werken (opvullen) en anders gaan kitten.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Dirk Kuipers

Ik heb de auto ook helemaal voorzien van dempingsmatten. Dat is echter niet om de trillingen te verhelpen maar om het rijgeluid minder in je auto te hebben, en je udio beter in jw auto te houden. :)

Het trillen van dingen kun je (gedeeltelijk) oplossen door uit te zoeken wat de trilling veroorzaakt, en vervolgens dat vastdraaien of inderdaad kitten. Het is maar net wat er trilt natuurlijk...

Maargoed, als je een installatie hebt die snoeihard kan, dan zou het ook gaan trillen in een audi natuurlijk..

Mossel

De ergste trilling is nu weg. De binnen verlichting trilde ergens tegen aan. Hier heb ik nu wat tussen gestoken en is opgelost. Ik hoopte eigenlijk dat iemand er al meer ervaring mee had om alle trillingen weg te halen zodat ik niet alles zelf hoef te gaan zoeken.   

En dempings matten zorgen er wel voor dat er minder trillingen zijn. Ze zijn zo zwaar dat lichtere delen minder of niet meer gaan trillen. En ze zorgen er inderdaad ook dat geluid wordt geisoleerd. Maar die komen later pas

Marcelo

ik heb er gewoon een papiertje tussen gedrukt, je hebt ook van dat zwarte gummy spul het lijkt kit maar dit is makkelijker te verwijderen, en het dempt bij alles wat kraakt of piept gewoon een druppel ertussen en klaar is kees :D

monteurtje

ja die kit die jij bedoeld noemen wij drop kit is zwart heeft kit eigenschappen en is weer te verwijderen tip gebruik het niet das zooi en als het warm wordt wordt de samenstelling tijdelijk dunner en krijg je van die vieze zooi die dus wel lastig te verwijderen is :S

maar heb er ook alst van met mijn 2x 12" gewoon een zwaardere versterker zodat hij nog harder kan dan heb je er geen last meer van heb ik ook gedaan :P

mvg corné

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev