Advertenties


elektrische antenne megane cabrio doet raar

Gestart door eugene, 15 februari 2009, 11:19:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eugene

hoi mensen

een vraagje over de elektrische antenne.
hij doet het de ene keer wel dan weer niet, daar bedoel ik mee schuift uit gaat vervolgens een paar dagen niet in.
en dan doet hij het ineens weer. wie weet hoe het precies werkt of waar ik het moet zoeken.

alvast bedankt _o_

richard65

#1
Ik zou beginnen met de electrische aansluitingen te controleren aan de radio en aan de antenne zelf.
De antenne krijgt een electrisch signaal van de radio als jij de radio aan zet dan gaat hij omhoog als jij de radio uitzet dan valt de stroom weg van de antenne en gaat hij weer omlaag.
Ook de massadraad aan de carosserie controleren als het dat niet is de hele draad nalopen van de antenne misschien ergens een breuk of zit ergens klem.
Daar na zou ik de antenne los gaan halen en eventueel vervangen. Succes !-!

eugene

nog even de radio geeft een puls dat is bij mijn radio de blauw draad gaat op de steker naar een bruine draad.
geeft de radio maar een korte puls (stroom) of blijft er stroom op staan.
eugene

matthew

ik denk dat het motortje van de electrische antenne gewoon aan het einde van zijn latijn is

M@ttie

even de antenne compleet demonteren, meestal gaan de tanden van de spriet eraf, deze kan je los vervangen!! wel even de antenne uit elkaar halen, is zo gedaan...
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Timo Zuiderduin

probeer hem ook even in te vetten!

vaak door oxidatie schuift de antenne nogal stroef in en uit, nadat je hem een beetje schoon poetst en wat invet doet ie het wel weer.

eugene

oke bedankt vorde info's ga diet maar eens allemaal nakijken Y

Jurgen

Is de antenne van de cabrio altijd elektrisch?
Mijne heeft het dan namelijk nog nooit gedaan  :x

rs50jochem

Altijd electrisch tenzij hij stuk is of niet aangesloten is..

Jurgen

Daar kom ik snel genoeg achter dan.
Antenne moet er toch af aangezien iemand zo vriendelijk is geweest hem af te breken  >:(

matthew


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev