Advertenties


Schade

Gestart door RMCMichiel, 27 september 2005, 23:04:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RMCMichiel

Hey rmc-ers,

Hierbij m'n geopende topic over schade in het algemeen. Mijn verhaal:

Vandaag mijn RMC phase 1 1996 naar m'n garagehouder gebracht voor de montage van een standaard demper omdat de huidige doorgeroest was en iets t? veel geluid gaf, nog maar net door APK geloof ik.

De auto afgezet --> gaat enkele uren later de telefoon met de mededeling "wist je dat jij schade had?" uitgelegd waar het zat etc, meteen wezen kijken aangezien ik erg zuinig op m'n beestje ben.

Zit er dus tussen de plaats waar de deur openscharnierd en de rechtervoorband een verticale vouw, op nog geen 0,5 cm voor het knpperlicht, geen andere lak te zien, vrijwel geen krassen maar wel lak gesprongen en van bovenaf gezien 4 ? 5 cm ingedeukt. Het is een scherpe vouw.

Ik weet (met getuige) zeker dat deze schade er voor aflevering van de auto niet zat. Nog geen definitieve uitspraken gedaan. De garagehouder/monteur/eigenaar staat er voor in dat personeel dit niet gedaan heeft en heeft (ook) geen idee hoe de schade gekomen is...

WAT IS JULLIE MENING HIEROVER? IEMAND ERVARING MEE? IEMAND KENNIS OVER AANSPRAKELIJKHEID IN ZO'N GEVAL?

Graag tot ziens hier op dit forum!

RMCmichiel

EbOoZ

Jeetje... dat is vervelend. Heb gelukkig zelf zoiets nog niet hoeven mee maken.
Lijkt mij dat dit een welles, nietes verhaal gaat worden?!

In ieder geval succes met de afhandeling :D

wess

dit kan heel vervelend voor je af gaan lopen. ben ik bang voor je.

zolang hun niets toe geven, heb je geen poot om op te staan.  :-\

Kier

Ik heb zon zelfde geval gehad met mijn velgen (waren een maand oud), die na vervanging van de remschijven opeens onder de krassen en afgebladerde delen zaten.

Dit is door de dealer keurig en naar alle tevredenheid opgelost.

Timo Zuiderduin

misschien dat je een dealtje kan maken met je garagae, hij kan niet bewijzen dat jij het hebt gedaan en jij kan niet bewijzen dat hij het heeft gedaan!

kijken of je de kosten kan verdelen waardoor beide partijen er enigzins goed afkomen!

peterachterop

heb je ook geen foto van gisteren of zo recent mogelijk...

RMCMichiel

Heb jammergenoeg niet een foto of iets dergelijks.

Alleen wel dat mijn vriendin erbij was en er pal bij stond aan die zijde waar de vouw zit. Als het er toen gezeten had, (kun je niet missen) had ze me dat allang gezegd, zij is nog preciezer als ik en autogek...
Zelf loop ik altijd rond de auto om, bijvoorbeeld bij het terugkomen bij een parkeerterrein na college/ winkelen/ werk of wat dan ook.

???

GVR

Waarom belt zo'n bedrijf met de vraag of je weet of je schade hebt? Doen ze toch niet bij elke auto? Klinkt me vreemd in de oren.

ids

Zoals GVR al zegt, vreemd dat ze bellen??? Hier zit een luchtje aan...

EyesOnly

Misschien ben ik heel para maar ik maak altijd 4 foto's van mn coupe voordat ik hem ergens achterlaat, en dan foto's voor de deur met datum stamp :)
Bij renault veghel stonden ze laatst raar te kijken :)

RMCMichiel

Ok jongens,  E 573,59  :o Inclusief BTW 19%, demontage, montage spuitwerk etc etc.

Er moet dus een geheel nieuw zijscherm op. Gespoten en wel. Dit door de horizontale
belijning op al onze coup?tjes. Het scherm kost (ex) iets over E 90,- de grootste kosten
liggen in spuitwerk (uiteraard) en (de)montage.

To Erik van Rijn:
Heb zelf soms ook het gevoel dat ik para ben, altijd eromheen kijken etc of niemand anders wat
heeft geflkt, maar foto's zou in mijn geval uitermate handig geweest zijn aangezien de bewijslast
bij de benadeelde partij ligt.


coupe-monte-carlo

? :o kun je geen zijschermpje van de sloop halen? lijkt me iets goedkoper ....

RMCMichiel

Misschien niet eens zo'n gek idee, maar heeft iemand info / telnr's van zoiets?

Vraag me af of je dan met kleurverschil te maken kan krijgen. Het is zowiezo goedkoper
omdat het spuitwerk niet inbegrepen zit bij zoiets, dan koop ik gewoon een gele van de
sloop: Nieuwprijs E 92,-- --> van de sloop allicht minder is zowiezo minder dan E 573,59

coupe-monte-carlo

kleurverschil voorkom je nooit 100%
maar als je een net scherm kunt vinden, zie? je het verschil waarschijnlijk zelf niet eens
http://www.meganecoupe.nl/forum/index.php?topic=213.0

GVR

Ik zou er een zaak van maken ( maar heb dan ook een hele goede rechtsbijstandsverzekering( leuk woord met scrabble))  . Jij weet zeker dat je geen schade had,dus waarom moet jij er dan voor opdragen? ??? Heb je nu ook foto's van de schade?  Ben zelf ook "paranoia"als ik ergens parkeer en vertrouw het niet helemaal dan noteer ik de kentekens van de auto's naast de mijne.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev