Advertenties


[Megane Coupe Phase 1][2.0 16v Supercharger][Dirk Kuipers]

Gestart door Dirk Kuipers, 25 augustus 2006, 00:16:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk Kuipers

#75
Vandaag weer druk bezig geweest!

De audio doet het inmiddels! Nu de opstelling nog inelkaar timmeren en bekleden.

We hebben andere draden naar de deuren getrokken:





En dan zie je er dus vervolgens niets meer van!  !-!



Daarnaast maar weer even een fotoshoot gemaakt op mijn favoriete plekje. Aanezien hij bij de vorige shoot nog hoog op zijn pootjes stond, wil ik toch liever nieuwe foto's gebruiken:





De gehele shoot bekijken? Kijk hier:
http://www.dirkkuipers.nl/index.php?p=album&boek=Album71

Ook nog even een foto gemaakt met mijn telefoon bij mijn voorbumper. Zoals je ziet lig ik vooraan erg laag, en omdat de bumper ook nog enorm uitsteekt heb ik het bij sommige drempels nu wel erg zwaar.






Dirk Kuipers

Vandaag dan eindelijk mijn raamspoilertje vastgeplakt.





Nu maar hopen dat i straks vast zit! :)

Ik laat het eerst wel minimaal een dagje drogen.

Ik heb er goed gewicht op gezet om hem hopelijk goed aan te drukken. Ik moest wel met dingen komen die men niet zomaar mee neemt aangezien ik het gewoon voor de deur deed. Een zak potgrond en een volle doos oud papier bleken geschikt voor deze klus!  !-!

Dirk Kuipers

Hier het resultaat.
Ikzelf ben toch niet helemaal tevreden...





Maar misschien moet het wel even wennen. :)

Ook heb ik er helaas toch een naatje zitten aan de bovenkant... Maarja, daar is nu weinig meer aan te doen ben ik bang. :)

Dirk Kuipers

Heb andere wissers geplaatst.
Klein detailtje natuurlijk, maar ben toch tevreden. De wissers zijn iets strakker dan de oude:



Dirk Kuipers

Van het weekend besteld:



(alleen de intercooler zit er niet bij)

Nu even wachten tot ik het in huis heb zodat ik de rest erbij zoeken kan.

Mensen die weten waar ik straks met mijn auto een chip op maat kan laten maken mogen mij altijd even een berichtje sturen! :)

Dirk Kuipers

#80
Vandaag bezig geweest met het knoppen en usb paneeltje wat voor de pook komt te zitten. De vorige keer toen ik ermee bezig ging is een usb gaatje vol gelopen met polyester. Ik moest dus weer helemaal opnieuw.
Ik ben niet heel netjes met polyester waardoor ik echt heel veel strak maken moet. Maarja, dat is niet anders. :)


Eerst de oude usb hub eruit gehaald en vervolgens de nieuwe eerst met kit erin geplakt. Omdat je straks met het duwen van een stekkertje in die gaatjes best veel druk op het hubje zet, moet hij wel goed vast zitten. Ik heb aan de achterkant dus ook alles met polyester gemaakt zodat de hub ook geen kant meer op kan mocht de kit het al begeven. Ook hoop ik dat het zo niet gaat scheuren.



Vervolgens met polyester de boel dicht gesmeerd. :)



Daarna de eerste laag plamuur. Zoals ik eerder zei heb ik er wel een aardige knoeiboel van gemaakt. Maar omdat de vorm ook nog niet helemaal top was, heb ik eerst een laag plamuur aangebracht om de vorm te "optimaliseren".



Vervolgens de gaten voor de knoppen gemaakt, en deze even bevestigd om te kijken hoe het allemaal zit. Straks ga ik ze uit eindelijk achter vastkitten.







Al met al best wel tevreden. Alleen moet ik nu nog veel gaan schuren en plamuren. :)
Probleem is dat de usb er al inzit, en ik die er niet uit halen kan. Hierdoor moet je ze wel heel precies afplakken wat best een "priegel" werkje is.

Later meer nieuws!

Dirk Kuipers

Vandaag weer even bezig geweest met het paneeltje.

Hij is al bijna klaar, ik moet er nog even één keer mee bezig om de puntjes op de í te zetten.
Vooral om de usb gaatjes heen is het nog niet helemaal goed.

Omcircelen waar de plekjes zitten en ik nog iets moet doen:



Zoals hij er nu bij staat:



Ik denk dat ik er pas volgende week aan toe kom om het af te ronden.. ach, het hoeft toch pas volgende zomer af te zijn, dus alle tijd! :)


Dirk Kuipers

Vandaag m'n hoedenplank even zwart gespoten. Niet veel werk en het staat toch net wat mooier bij de rest dat al zwart is.





Daarnaast de auto weer even een sopbeurt gegeven en ook de binnenkant opgeruimd.
Alle drade die er nog inlagen heb ik weggewerkt en ik heb er nieuwe matten ingelegd.






Dirk Kuipers

Vandaag maar weer eens bezig geweest met de computer.. De convertor (van volts naar watts) begon op één of andere manier te piepen (wat wil zeggen dat de stroom toevoer niet goed was), en ik kreeg nooit beeld op het schermpje in mijn dashboard. Na een hele middag knoeien heb ik het gelukkig op kunnen lossen.
In principe werkt alles nu! Het beeld is nog niet super mooi, waar dat aan ligt weet ik nog niet precies.

Waar het om gaat is dat ik, zonder stroom van buitenaf, mijn computer nu werkend heb! Daarnaast gaat het geluid nu via mijn radio (net als bv een ipod).
Ik heb even een filmpje gemaakt.. ;)

http://nl.youtube.com/watch?v=jD0W28Uswwg

To do list m.b.t. de audio/computer:
- De radio en beeldscherm in dashboard via de tweede accu achterin laten spelen (zitten nu nog op de gewone accu).
- Kofferbak indelen en netjes maken.
- Computer en beeldscherm en convertor allemaal in één keer aan laten gaan door één knop.
- Dashboard opnieuw strak maken.
- De computer configureren dat alles met een paar klikjes kan en hij snel opstart.

Hierna is mijn plafond aan de beurt die nog een kleurtje moet krijgen. En daarna kan er begonnen worden met de extra pk's!

Dirk Kuipers

Vandaag eindelijk weer even tijd gehad om met de auto bezig te gaan.

Ik heb inmiddels de computerbak zwart gespoten. Ik ben echter niet helemaal tevreden, dus dit ga ik later nog even aanpassen.
Daarna heb ik de computer erin geplaatst met alle bedrading.
(Ook de bedrading voor de versterkers wordt  in deze kast gesplitst. Een hoop wirwar van draden dus).





Vervolgens heb ik een netwerk kabel naar mijn knopjes paneeltje getrokken zodat ik voor elke knop 2 draadjes naar achteren beschikbaar heb.



Ik heb 2 draadjes op een schakelaar gezet. Hiermee kan ik de powerconvertor aan en uit zetten. Anders zou deze altijd mijn accu leegzuigen ook al staat mijn computer niet aan.
Zodra ik de schakelaar omzet kan de convertor zijn werk doen en krijgt de computer stroom.



Ik wil nu alleen nog kijken hoe ik een manier vind om de computer zelf aan te zetten. Stroom heeft hij nu dus wel, maar aanzetten zal met een andere knop moeten. Dit wil ik niet. Ik wil met die ene schakelaar dus ook dat er één stroomstootje naar de Aan/uit knop gaat zodat die ene schakelaar alles regelt. Dit kan niet hetzelfde draadje zijn waar constante spanning op staat, hou je knop van je computer maar eens 10 seconden in, dan gaat hij weer uit.
Het moet dus een eenmalig stroomstootje wezen. Moet komende week nog maar even op onderzoek uit, is vast wel mogelijk!

Hier nog maar eens een actie foto:



Later meer nieuws!

Dirk Kuipers

Vorige week bij de meeting in Emmeloord kwam ik er halverwege achter dat mijn voorbumper losser zat dan normaal.
Ik was de zelfgemaakte bodemplaat met neon erin verloren in Duitsland.. Maar onderweg naar Emmeloord was de steun in het midden ook losgeknapt. Hij hing dus alleen nog maar aan de twee schroefjes aan de zijkanten vast..

Van het weekend de bumper maar weer vastgezet.. Zit als een huis nu.

De steun is weer vastgelast:





Daarnaast een nieuwe plaat gemaakt onder de bumper.

Eerst weer een mal gemaakt van de originele bumper, zodat de plaat aan het uiteinde dezelfde vormen heeft:



Vervolgens met polyester verder gegaan:



De plaat heb ik vervolgens op maat gemaakt en zwart gespoten.
Het zit weer als een huis nu.

Hier nog een kort filmpje tijdens het drogen van de polyester.

http://nl.youtube.com/watch?v=QuXONYsdNps

Ow ja, iemand die nog interesse had in mijn dakstrips is nu telaat.. :)






Dirk Kuipers

Geen nieuws vandaag.. Alleen nieuws dat er binnenkort weer nieuws komt!  8)7
Vandaag een leuk pakketje binnen gekregen!

De laatste week met veel bedrijven gebeld over de software voor mijn compressor project.. Helaas hoor ik overal hetzelfde... De computer van de 2.0 16v is niet aan te passen. Ze kunnen er niet inkomen.
Niet één bedrijf kan mij helpen.

Dus dan zou ik een hele nieuwe computer moeten nemen (staan op ebay wel voor $200-400 tekoop) alleen moet ik dan ook een hele nieuwe kabelboom in de motor maken (laten maken) en dan moet heel die computer worden geprogrammeerd wat samen gaat met heel wat rollebank uurtjes..
Ik zal morgen even bij een man horen die dit wel doet in de autosport. Of het mogelijk is, of hij er zin in heeft en of het betaalbaar blijft.

Achterberg motorsport heeft mij een ander alternatief gegeven i.p.v. de compressor.
Hier kom ik wellicht nog op terug! Indien ik voor dit alternatief kies, ben ik heel wat duiten lichter, maar heel wat vermogen rijker!  :D

Later meer nieuws, en wellicht een compressor te koop. :)

Dirk Kuipers

Van de week de knoop doorgehakt.

De compressor komt er wel op.

Vandaag zijn we begonnen met passen en meten.

Hier een actiefoto:



Deze kreeg ik bij de compressorkit meegeleverd, dus die zet ik er denk ik ook maar op! :)



Hier hebben we al aardig wat ruimte gemaakt:



Dit wordt ongeveer de nieuwe opstelling:



De compressor op de plaats van de dynamo, en de dynamo aan de andere kant.

Later meer nieuws!

Dirk Kuipers

Jullie willen nieuws omtrent mijn compressorproject? :)
Helaas!  :q

Vandaag even bezig geweest met de kofferbak. Ik heb er weinig zin meer in maar het moet toch maar een keer gebeuren.

Ik heb er voor gekozen om de computer met 2 knopjes aan te zetten. Met 1 knop zet ik de powerconvertor aan (omdat hij anders mijn accu altijd maar zou leegslurpen) en één knop om de computer zelf aan te zetten. Daaraast heb ik ook nog wat blauwe lampjes in de computerbak geplaatst die je met een knop uit het paneeltje aanzetten kunt.

Bij licht:



Bij donker:



Ik heb bovenaan in de kofferbak een plaat gemaakt zodat ik de zijpanelen met hoekjes kan vastzetten aan de bodem en dak plaat.
Daar de versterkers opschroeven en vervolgens een plaat met een gat voor de versterker eroverheen zodat de draden weg zijn en je alleen de voorkant van de versterker ziet.




Dirk Kuipers

En vanmorgen alweer een probleem opgelost! :)

Ik zat nog steeds te tubben over de dynamo. Die andersom moet gaan draaien.
Als hij andersom gaat draaien, dan kan de waaier hem niet meer koelen. Deze draait dan namelijk ook andersom.
De huidige dynamo's laden wel gewoon beide kanten op.

Ik heb nu een dynamo gevonden die een waaier met rechte schoepen erop heeft. hier maakt het dus niet uit welke kant hij op draait.

Hier de oude dynamo waar de waaier er inzit. Als je dit zelf wil gaan veranderen moet je de dynamo uit elkaar halen. Deze zit op sommige stukken gelast waardoor dat een heel karwei is.



De nieuwe dynamo heeft de waaier aan de buitenkant zitten. Deze kun je dus ook nog altijd aanpassen. Maargoed, zoals je op de foto zien kunt zitten de schoepen recht, waardoor hij 2 kanten op kan draaien om te blazen.



Ook kreeg ik er nog een stalen steun bij die we wat kunnen verlassen en verwerken in de nieuwe steun die we moeten maken voor de compressor en de dynamo.




Weer een stapje verder. ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev