Advertenties


[Megane Coupe Phase 1][2.0 16v Supercharger][Dirk Kuipers]

Gestart door Dirk Kuipers, 25 augustus 2006, 00:16:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dirk Kuipers

Dinsdag (morgen) gaat niet lukken. Het is één dagje opgeschoven.


Dirk Kuipers

Auto ophalen is weer uitgesteld.  Y

Ik ga niet meer zeggen wanneer ik hem nu ophaal, omdat dit geen gelukt brengt zo te zien.

Zo staat hij er nu bij:





Volgende foto's zullen zijn wanneer we hem opbouwen!  !-!

Dirk Kuipers

Eindelijk een zwarte kleur die overeen komt met de huidige kleur voor m'n intereur.
Vandaag dus druk bezig geweest met spuiten:

Zo waren ze:



Eerst alle panelen afplakken:



Vervolgens spuiten:



En klaar is kees:



En dit natuurlijk met alle panelen en delen van het interieur:



Dirk Kuipers

En eindelijk weer op de kar, op weg naar de werkplaats!



Wat onderdeeltjes:



Vervolgens (alles) voorzichtig en rustig in elkaar zetten.

De spiegels hebben een spiegeltje in de knipper wat ik niet zo mooi vind. Mijn lichten zijn immers ook allemaal zwart (voor en achter). Een vriend kwam met het idee om het gewoon zwart te spuiten. Ik moet zeggen dat ik er zeker niet ontevreden over ben (ben helaas vergeten een foto te maken van voor het spuiten):









Ik weet inmiddels wel wanneer mijn auto op zijn mooist is.. in de zon! :)
Zie bv deze onderdeeltjes (ik moet zeggen dat het in het echt beter lijkt dan op een foto):



Morgen weer een dag!  !-!

Dirk Kuipers

Lampen plaatsen:


Achterkant. De Achterbumper zit hier nog niet vast.
(ben zelf zeer tevreden over de achterlichten in combinatie met de nieuwe kleur).


Dirk Kuipers

Vandaag geen foto's. :) Alleen een lappie tekst.

Ik had een technische storing en heb vanmiddag alle renaultgarages in de buurt gebeld.
Geen één garage had binnen een week tijd om er even naar te kijken..

Aangezien ik 22 juli naar de Franse autodag wil, had ik er best wel wat haast mee. Ik zag het daarom allemaal niet meer zo zitten vanmiddag.

Gelukkig heeft een vriend die automonteur is er vanavond naar kunnen kijken met als resultaat dat de technische storing is opgelost.

Alweer een stapje verder!! Morgen de hele middag weer bezig met opbouwen! Ik hoop dan een heel eind te komen.
Volgende week de binnenkant weer in elkaar schroeven!!

Dirk Kuipers

Vandaag weer druk bezig geweest!

Bijna alles aan de buitenkant is nu wel klaar.

Voorbumper gemonteerd met de neon er weer onder.



Klemmetjes gemaakt voor de voorbumper. Hij zit bovenaan op 3 punten vast. In het midden en op de zijkanten.
Alleen zakt hij in de tussenstukken erg door. Door middel van deze klemmetjes is dat probleem opgelost.



Ook de binnenkant komt nu een begin aan. Eerst maar eens stofzuigen!



De nieuwe stoelen plaatsen:



En toen een stukje rijden.. EINDELIJK!!!!!!!!
De achterbumper moet er nog even op en ook de booskijker moet ik nog even aanbrengen. Verder zit hij in principe in elkaar. Wat een lekker gevoel om weer even in mijn coupétje te rijden zeg! Phooee!!!





Heb inmiddels het volgende paneeltje op de kop kunnen tikken. Ik heb de originele knopjes uitgehaald omdat ik deze toch niet gebruik. Ik ga er vier mooie knopjes in maken die ik bv voor het openen van mijn achterklep en het opstarten van mijn Carputer kan gebruiken.



Ook ga ik hier een usb hubje inbouwen. Ideaal natuurlijk.



Later meer hierover!

Toen was het alweer avond en worden de auto's weer netjes opbeborgen om er morgen weer mee verder te kunnen!




Dirk Kuipers

Vandaag eindelijk de auto mee naar huis!

Eerst het dashboard zwart gespoten:









En daarna in de avondzon nog een paar leuke foto's gemaakt. Auto is niet gewassen en velgen hebben ook al 3 maanden geen vocht meer gezien.






Dirk Kuipers

Gister lekker verbrand in het zonnetje terwijl ik mijn auto een goede poetsbeurt heb gegeven.







Ook kreeg ik vandaag een pakketje binnen!  !-!


Dirk Kuipers

Vandaag het interieur zo goed als 'afgemaakt'.



Alleen de spiegels moeten nog worden aangesloten, vandaar dat je kapjes er daar nog niet opzitten.



En nog een overzichtje (die knopjes voor de pook in dat paneeltje word wel erg mooi al zeg ik het zelf. Ik moet het nog even polyesteren, maar zoals op deze foto een beetje te zien is lijkt het wel erg mooi daar. Ik had het al met polyester gemaakt, maar door het niet goed afplakken van de usbhub, zijn de usb gaatjes volgelopen. Moet dus eerst weer een nieuw usb hubje regelen):




Dirk Kuipers

Vandaag de achterkant van de auto verlaagt. Was nog een heel karwei om te ontdekken hoe het moest. Eenmaal gedaan, bleek het helemaal niet zo moeilijk te zijn zoals overal omschreven is.
De eerste keer ging het even iets te gek, waardoor de auto iets te laag lag! (wel erg vet, maar niet haalbaar) :)



Heb niet een goede foto van het eindresultaat. Dit is morgen te bekijken in Oss.

Hier de beste foto die ik heb:



Ook wel grappig is dat mijn auto sávonds onder de lantaarnpaal niet oranje maar geel is. Eigenlijk precies dezelfde kleur als de oude gele.





Dirk Kuipers

Hier dan eindelijk foto's van de verlaging. Het is wel wat een vertekend beeld maar ben zelf zeer tevreden!
De auto ligt nu ook lekker stug op de weg. Morgen nog even laten uitlijnen.

Voor:



Na:


Dirk Kuipers

Vandaag eindelijk de accu splitter gemoneerd.

Aangezien de draad van de dynamo naar de startmotor gaat en pas daarna naar de accu konden wij deze draad niet gebruiken voor de splitter (de auto kon toen niet meer starten). Het was dus toch iets ingewikkelder dan verwacht. Gelukkig had ik vandaag weer hulp van iemand die er alles vanaf wist!
We hebben een nieuwe draad vanaf de dynamo naar de splitter getrokken (de dikke draad) en vervolgens vanaf de splitter een draad naar de voorste accu en een draad naar de achterste accu getrokken.
Daarnaast hebben we vanuit de zekeringkast onder de motorkap een draadje getrokken die de splitter aan zet als ik de auto start en dus weer uitzet als ik de auto uitzet. De accu's laden nu allebei apart van elkaar op.

Hier een totaal plaatje:



En hier een foto van de splitter (heb hem onder de motorkap geplaatst bij de accu):




Dirk Kuipers

Een dilemma.


.


.


.


.


.


.


Vandaag bezig geweest met de kofferbak. Aangezien ik nu al heel erg lang zonder muziek rond rij en het aardig beu begin te worden. "het zaakje moet nu maar eens werken!"

Ik heb een plafond in mijn kofferbak gemaakt zodat alles gewoon vlak loopt. Aangezien er ook een bodumplaat is gemaakt kan ik de zijpanelen er nu eenvoudig vast tussen monteren. Alles nog volgens plan dus! Zoals eerder uitgelegd komt er in het reservewielgat de computer en toebehoren. Dus een gat in de bodemplaat waar ik straks een doorzichtig luikje in maak.

Maar, met de bodumplaat en de plafondplaat kan ik de basrol niet meer in de kofferbak krijgen. Oké, nog geen man over boord, eerst de basrol er al in voordat we de plafondplaat bevestigen (dan kunnen dieven hem ook niet mee jatten).

Maar nu komt het, de basrol komt nu toch wel erg ver naar voren toe waardoor het luikje wel erg klein wordt. Ik kan ook nooit meer bij de tweede accu op deze manier (aangezien die daarachter zit). In principe zou dat ook niet hoeven, en zou ik eventueel door de basrol te verwijderen wel bij de accu kunnen komen. Maarja, de basrol wil dus niet meer uit de kofferbak als alles in elkaar zit (oplossing is om de basrol dan naar de kofferklep te duwen zodat ik via de achterbank bij de accu komen kan "maar wat een gepruts zeg").

Nu toch zwaar de overweging om heel die achterbank er maar uit te slopen zodat ik genoeg ruimte heb. De achterbank kan toch niet meer gebruikt worden omdat mijn banden dan aanlopen.

Hier een paar foto's van mijn plan zoals ik het voor me zag:

Hier komt de basrol in te liggen:



Hier het geheel (de versterkers worden nog voorzien van een afdekplaat zodat je geen draden meer ziet maar alleen de voorkant):



En hier het gat wat nog overblijft naar de computer toe:



Het kan wel allemaal, maar het is verre van ideaal.

Ik vind mijn achterbank echter ook wel weer mooi staan als je mijn auto van binnen bekijkt. Alles mooi zwart met een mooie zwarte leren achterbank.
Ik ga er dus maar eens een nachtje over slapen!
Tips zijn altijd welkom!



Dirk Kuipers

Slapen heeft weinig geholpen.  8)7
Ik denk dat ik het eerst toch maar op de manier ga doen zoals ik wou. Bevalt het niet dan kan het altijd nog anders.

Maar weer wat spullen gekocht voor de audio:



De draad van de accu naar de versterkers (inelkaar):



Ook nog een filmpje gemaakt tijdens het rijden. Opzich wel grappig. Tis maar een kort filmpje dat ik een bocht neem, op de velg gericht (niets speciaals verder):

http://nl.youtube.com/watch?v=8zd5FdvVOwY

Vandaag verder met de audio, vanavond waarschijnlijk wel weer meer nieuws.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev