Advertenties


zwaar inhouden bij warme motor

Gestart door monteurtje, 29 maart 2008, 19:29:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

monteurtje

heb een megane coupe uit 1996 met een 1.6 8v motor sinds een paar dagen heb ik een probleem. het probleem luid als de motor koud is merk je bijna niets. maar zodra de motor warm begint te worden gaat deze steeds meer inhouden. het is ook zo dat als je dan gas geeft stilstaand dat hij maar tot 4000rpm komt normaal 5800rpm belast bij bedrijfstemp. haald hij maar 4000rpm met moeite en lijkt of hij dan in zijn toerbegrenzer hangt? zodra de motor nog iets warmer wordt door heletijd zwaar trappen komt de motor belast en onbelast maar tot 3500rpm. dus je snapt wel als ik de snelweg op wil heb ik al 500 meter nodig om van 70 naar 120 te komen.

iemand ideeen?

alvast bedankt
mvg corné

matthew


monteurtje

zal de kat er eens onder uitslopen dan kijken wat hij dan doet als dat het is net een auto binnen gehad met lege kat. ook een megane :P dus even proberen dan :D zogedaan denk bedankt iedersgeval

mvg corné

monteurtje

Nou heb nu de kat er onderuit gesloopt wat een geluid mensen heerlijk maar hij is weer van ouds de open kat van de andere megane die nu hier in de garage staat gaat er zo dadelijk onder dan heb ik een open pijp naar achter en dan mijn dempertje dat veel tegen houd  ;( maar goed in toeren maakt hij nu wel mooi geluid :P en hij komt ook weer helemaal in toeren tot rood toe  8)7  :) :) :) :) :)

dank u zeer allen  :)

mvg corné

monteurtje

ja kan je al zegge dat hij daar op dezer manier zoals hij er nu voor staat niet door heen gaat komen omdat er geen binnenwerk meer in deze kat zit dus gewoon pijp co en lambda zullen niet goed zijn als het goed is bij 3000rpm maar komt goed dat kan ik ok nog wel omzeilen  >:D ze gaat gewoon door de keuring zonder kat eronder :D. maare net even gereden tjonge jonge lijkt wel of ze meer pit heeft gekregen nu of ze moet alles wat ze in heeft moeten houden nu kwijt dat kan ook :P

mvg corné

Marcelo

omdat er geen binnenwerk meer in die kat zit??
kan je dat er gewoon uithalen dan? of begrijp ik het verkeerd?

monteurtje

klopt de mijne kom nu niet door de apk als ik bij wijze van niks van auto's af weet zou ik tegen de tijd van de apk een nieuwe kat moeten komen die er onder schroeven. maar er zijn trucjes voor om het lambda signaal te foppen en toch door de apk heen te komen :P. zal het nog eens na vragen hoe een collega van me dat doet en zal ik dat ook hier bij deze topic posten zal wel een beun manier zijn. maar komt hij wel goedkoop door de apk :P  !-!

mvg corné

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev