Advertenties


Tikken 1.6e

Gestart door EyesOnly, 22 januari 2005, 12:04:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EyesOnly

Na het starten van mijn coup? hoor ik telkens een tikkend geluid.
Bij hogere toeren dan stationair gaat het over in een irritante ratel.
Ik heb het idee dat het alleen bij een warme motor is.

Wat zou dit nou weer kunnen zijn.... :-\

Broekie

olie pijl al nagekeken???

bij te weinig olie kan de motor gaan tikken....

EyesOnly

Heb ik gisteren gedaan
Staat perfect

Broekie

helaas anders was het makkelijk op te lossen....

maar dan weet ik het ook niet....

misschien de kenners onder ons... :D

pieter

waterpomp misschien?

Erix

Hoi Erik,

Klepjesspeling zouden niet goed meer kunnen staan.

Waar de torretjes na aantal jaartjes ook soort tikkend geluid door maken zijn de injectoren. Als er wat vuil inzit kan er door de enorme impulsieve druk een kort fluitend geluidje ontstaan wat erg op een tik geluid lijkt. Kunt proberen om ze te reinigen met prutje door benzine of ze hoogfrequent te laten reinigen.

Suc6 ermee  ;)
ZX-Audio · the finest audio products around

mich

volgens mij heb ik dat geluidje ook, ook alleen bij warme motor,i k had altijd het idee dat het uit de versnellingsbak kwam. trap de koppeling maar eens in dan is het volgens mij weg. een monteur zei tegen mij dat de meeste auto's wel een geluidje uit de versnellingsbak hebben en dat dat niet zo erg is, maar irritant blijft het.

Marco K

Citaat van: mich op 23 januari 2005, 14:55:23
volgens mij heb ik dat geluidje ook, ook alleen bij warme motor,i k had altijd het idee dat het uit de versnellingsbak kwam.

Inderdaad, die indruk heb ik ook bij het getik dat soms uit mijn M?gane komt.

Als ik met warme motor stilsta in z'n 1 met de koppeling volledig ingedrukt (bv bij een stoplicht) dan komt er soms een ratel vanuit het vooronder. Laat je dan de koppeling opkomen met de voet op de rem dan is het vaak weg, maar druk je de koppeling weer in dan komt-ie weer. Zet de bak in neutraal en het is soms weg maar soms ook niet.

Och ja, over een maandje moet de wagen toch voor de 150k grote beurt, eens kijken of ze dan iets verontrustends vinden. ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev