Advertenties


kapotte versnellingsbak

Gestart door anthony, 15 januari 2005, 16:03:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anthony

Vanmorgen is de versnellingsbak van mijn Coupe uit 2001 naar de kloten gegaan. Een eerste blik van een monteur leverde een vermoeden op dat de bak al vanaf de fabriek niet helemaal goed heeft gezeten. Er zitten o.a. verkeerde lagers in. Heeft iemand hier vaker van gehoord? En weet iemand of dit nog onder garantie of coulisse valt?
Alvast bedankt voor de reactie!

Erix

Bakken van Megane's hebben geen goede reputatie. Vooral de even versnellingen synchroniseren niet altijd even graag. Verder durf nix te zeggen hierover...
ZX-Audio · the finest audio products around

Tony

Ik denk dat je even moet kijken in de service bulletins.
Ik weet wel dat er ooit een is uitgegaan, omdat Renault de versnellingsbakken had voorzien van verkeerde olie.

Wendy

Citaat van: Tony op 19 januari 2005, 12:32:16
Ik denk dat je even moet kijken in de service bulletins.
Ik weet wel dat er ooit een is uitgegaan, omdat Renault de versnellingsbakken had voorzien van verkeerde olie.


Waar zijn die te lezen dan???

Tony

Die kun je gewoon inkijken bij de dealer.
Hij kan je dan ook vertellen of dat er bijzondere problemen waren met de serie versnellingsbakken die in je auto zit.

Tony

Dat ligt er maar net aan...
Als de wagen altijd zijn servicebeurten heeft gehad bij de dealer, en hij is dus op de hoogte, dan is de dealer in gebreke gebleven en hoort de reparatie kosteloos uitgevoerd te worden

Tony

ombuds/man/vrouw (geen ervaring mee)
Bovag (Heel goed)
Advocaat (kan werken maar kost geld als je verliest)
Bureau voor Rechtshulp (zo zo)
ANWB (verwijst je door naar Bovag)
Zelfdoen (als je niet laat afschepen en kennis van zaken hebt)
Niets doen, betalen en niet zeuren (als bovenstaande tips niet werken of als je lui van aard bent en geld over hebt)

Keuze genoeg lijkt me ;-)

Wendy

Sorry maar hier moet ik ook even wat van zeggen.

Ik heb niet zo heel veel goede ervaringen met dealers.
Zal je een klein verhaal vertellen.

Mijn Brava (fiat ja sorry hoor;-) had een storingslampje dat af en toe aan ging.
Niks aan de hand natuurlijk even uit laten lezen. Antwoordt nee mevrouw niks aan de
hand... Volgende dag lampje gaat weer aan... Niks aan de hand weer uit laten lezen...
En ja hoor nu was het de temperatuursensor. Vervangen kosten niet zo heel veel...
Maar mijn uitlaatpakking moest ook vervangen worden vonden ze bij de dealer... Oke ging
194 euro kosten bij elkaar... Ik nog vragen: Hierna is er geen probleem meer dus... En hun
nee hoor mevrouw alles is opgelost hierna... Word ik op de dag van de rep gebeld... Uuuh mevrouw
er is een probleem... we hebben een bout tot stront gedraaid en het gaat u 100 euro meer kosten om
hem uit te boren...

Feit is al gebeurd dus wat moet je dan... Maak hem maar...

Kortom door een stomme idioot die niet weet wat een moersplitter is moet ik 100 euro extra betalen.

Dealer zegt jammer jij moet betalen
Bovag zegt jammer ga maar bewijzen dat ze het fout hebben gedaan
Rechtsbijstand zegt jammer maar jij moet bewijzen dat hun fout zitten en dat is niet te doen...

Dus ze beschermen elkaar lekker allemaal...

En het leuke van het verhaal was dat het probleem niet eens opgelost was... En ook daar kreeg ik de zelfde antwoorden
van Bovag Dealer Rechtsbijstand... Dus kortom de dealer kan je alles wijs maken... Is het onderdeel vervangen maar niet
het probleem dan vervangen we gewoon nog een onderdeel... en jij je salaris maar blijven weg brenge...

Oh ik zou ook even de oplossing geven van het probleem... De thermostaat was stuk... Maar dat was volgens hun niet
mogelijk dat het daar door kwam.

Kosten oplossing zelf uitgevoerd omdat ik geen vertrouwen meer had in de dealer 50 EURI
Kosten oplossinge dealer 294 + 3 keer uitlezen wat ook 50 euri kost...

Zo kan ik nog wel even door gaan....

Dus het is niet zo makkelijk als je zegt.



Tony

hmmm,

Dealers hebben een tabel waarin de werktijden staan per handeling, of ze hier nu kort of lang aan werken, dat is de tijd waar een klant voor betaald.
Daar zitten de tegenvallers dus ook in verwerkt.
Natuurlijk is niet iedere dealer jofel, en een leek kunnen ze van alles wijsmaken, maar dat is niet zoals het hoort.
Er wordt in de garage wereld veel geknoeit met facturen en werkorders. Soms komt het zelfs vor dat monteurs de werkzaamheden aan hun eigen auto opturven bij een klant.
Misschien eens leuk om een zwarte lijst van dealers samen te stellen en eentje met goede ervaringen?
Ergens op deze site staat al een soort database mbt reparaties, de ervaring met de garage zou daar dan ook bij kunnen.
Dit is een megane club, dus ik neem aan dat er wel de nodige contacten zijn met Renault en dealers?

Jeroen

Helaas, daar gaan we niet aan beginnen.

De 1 heeft goede ervaringen met een dealer en de ander juist weer zeer slechte ervaringen met die dealer.
Plus het feit dat de dealer zich niet kan verweren en we dus een eenzijdig verhaal krijgen staan we dit soort zaken niet toe.


Tony

Misschien heb je gelijk, maar zo gaat dat nu eenmaal met marktwerking, als de een beter is dan de ander dan gaan klanten daar naar toe. Vaak is het toch zo dat mensen van een ander weten wie wel goed is en wie niet. Bij APK zie je dat veel gebeuren. En of een dealer zich kan verweren, ik weet niet of deze daar zo-wie-zo zin in heeft?

Tony

Wendy:

We hebben net een Fiat Brava binnen...
Iets voor jou ?

Wendy

Citaat van: Tony op 21 januari 2005, 02:53:35
Wendy:

We hebben net een Fiat Brava binnen...
Iets voor jou ?

Nee hoor dank je... Rij net een half jaar in deze. Ben dus net mijn brava 8 maanden kwijt ofzo...

En nou moet ik eerlijk zeggen... Fiat nee dat doe ik echt niet meer... Alhoewel we ook nog een
panda hebben... ;D :D

Tony

Misschien opturven bij de servicewagen?  ;D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev