Advertenties


Bij starten soms haperen, alle foutlampjes aan en pufje rook uit motorkap

Gestart door Yskonyn, 14 januari 2007, 22:21:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yskonyn

Hallo mensen,

Sinds dat het weer slechter is geworden ben ik tegen een vreemd probleempje aangelopen.
De auto doet soms moeilijk bij starten, waarbij bij het omdraaien van de sleutel de startmotor eerst lijkt te gaan starten, dan ineens abrupt ophoudt waarbij vervolgens alle lampjes die er maar zijn oplichten (waarbij het zelfs 1 keer is voorgekomen dat de klok op 0 sprong en er een pufje rook vanonder de motorkap kwam aan de rechterkant uit het rooster net voor de voorruit; kortsluiting naar mijn idee?).
Na het contact af te zetten, even te wachten en vervolgens opnieuw te proberen start de auto wel alleen loopt hij vaak een tijdje erg ruw en is hij moeilijk aan de gang te houden stationair.

Hij doet het niet altijd, maar het lijkt nu wel steeds vaker voor te komen... :(
Enig idee wat dit kan zijn?

Kevin_33

Ik zou je accu maar eens na laten kijken.
(die zit onder dat roostertje voor het raam)


Paul

Dan maken de kabels slecht contact die op de accu zitten.
Effe losmaken en dan de contacten goed schoonmaken (bijv met een schuurpapiertje) en dan weer terugmonteren. Dus ook de accuklemmen zelf en de kabelverbinding die erop zit.
Dan werkt het weer !-!
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Yskonyn

Super! Dat was em inderdaad! Heb de massa kabel ontdaan van alle roest en helemaal blank geschuurd. Daarna wat zuurvrije vaseline op de pool en de klem en klaar is kees. Hij doet het weer als een tiet! Bedankt!

Dj-Matthe



Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev