Advertenties


Inhouden/haperen bij koude start

Gestart door Kj, 1 oktober 2006, 18:39:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kj

Zo, kreeg er een aangeboden voor 50 euro ex verzendkosten. Gaan we maar is proberen.... Iemand nog tips op de vragen in mijn vorige post??????  :? :? :?

Kj

@ Remko, wat zou jij dan denken dat het wel is?

TrickeY

als je je achterbank deraf hebt, en je laat iemand je auto op contact zetten of starten, dan hoor je wel als de pomp loopt of niet!... trek anders je retour leiding eraf en kijk of daar genoeg benzine uit komt, dan weet je ook als je pomp goed werkt of niet

die retour leiding moet de benzine echt snel uitlopen, en aardig veel ook, en als je meer gas geeft, komt er minder uit.

Kj

@ Remko: Ik heb inmiddels al gedaan...

-Bobines gecheckt;
-Smoorklephuis gereinigd;
-Stappenmotor gereinigd.

Jochem had een soortgelijke klacht (geconstateerd op Jaarafsluitingsmeeting) met de coupe van zijn vriendin. Die auto houdt ook in bij de koude start, probleem verdwijnt zodra auto op gas overschakelt of warm is. Eerder had hij zelf ook bij zijn eigen auto hetzelfde probleem, dat verdween na het vervangen van de brandstofpomp. Vandaar dus de sterke verdenking dat de brandstofpomp slecht is.

Kj

@ Trickey: Thanks, kan ik altijd proberen! Moet ik dan wel meteen bij een koude start doen, zodra de auto warm is, reageert hij niet merkbaar anders dan normaal.

TrickeY

#35
dat is eigenlijk raar, want wrom zou een brandstofpomp niet goed werken als de motor koud of warm is .
kan eigenlijk niet kloppen, hij werkt wel of hij werkt niet.

doet ie alleen bij starten vaag? of ook onder het rijden?

Kj

Bij het gasgeven na de koude start houdt ie in bij +/- 1500 toeren. Dan bokt ie. Als ie warmer is, is er geen probleem. Zie ook eerder beschreven in mijn topic.

Kj

Brandstofpomp a € 57,50 is onderweg.... Die eerst maar is inbouwen, dan doet ie het hopelijk goed. Zo niet, ben ik dus weer € 57,50 armer en gaan we verder puzzelen  :D

Martin1

Hallo, ik ga ook maar mee doen want ik lijk het zelfde probleem te hebben.
Keesjan, wat ik op verschillende plekken lees op het forum, gaat mijn verdenking heel sterk uit naar je injectoren.
Misschien kun je wel een verbetering merken als je er een keer een injector reiniger in gooit, lijkt me geen dure test.
Jochem gaf aan dat hij geen last had op lpg en hij heeft uiteindelijk baat gehad bij een nieuwe brandstof pomp, maar als je het logisch bekijkt en je houdt in gedachte dat een lpg instalatie gebruik maakt van een eigen injector dan is de benzine injector nog steeds een verdachte.
Ik begrijp uit je verhaal dat je de brandstof pomp al hebt besteld dus uitproberen kan nu alleen maar meer duidelijkheid verschaffen.

Bij mij kan ik spreken van bokken, zo rond de 1500 tot 2000 toeren, ik heb er het meeste last van als ik rustig rij en eigenlijk gaat het niet echt weg als de motor warm is.
Als ik volgas weg trek dan houd hij wel een beetje in in het onderste toeren gebied maar dan bokt hij niet.
Een mooie oplossing en zeker wel fun is om gewoon niet rustig te rijden maar met de huidige brandstofprijzen (ik rij benzine)...

geen goed plan.

gezien jij je bobines al hebt vervangen, denk ik dat ik daar niet als eerste moet zoeken.
Tenzij het geen wat ik boven heb omschreven bij iemand duidelijk bekend voor komt en ze mij dat even laten weten.
Ik ga in iedergeval een beetje injectorreiniger in de tank gooien, mocht dat helpen dan laat ik het nog weten

Kj

#39
Juist, na een langere periode stilstaan heeft hij het koude start probleem op benzine (je kan nu eenmaal niet op LPG starten). Precies zoals ook Jochem zegt, smoren/te weinig benzine bij intrappen gaspedaal en niet lekker stationair lopen bij koude motor. Bij warme motor (op benzine) speelt dit niet meer. Heb alleen mijn top op benzine maar niet uitgeprobeerd in het flitsgekke Nederland.
Tot ik de pomp vervangen heb is de enige remedie om normaal weg te rijden na een koude start: starten, een halve minuut wachten (motor blijft wel lopen, maar niet lekker. Krijgt duidelijk te weinig benzine), trap het gaspedaal iets dieper in tot hij overschakelt op LPG. Op LPG dan geen centje pijn meer mee.
Inmiddels heb ik een andere brandstofpomp binnen, die ga ik vanavond inbouwen. Ik hoop dus morgenochtend na de koude start te kunnen zeggen of het probleem over is of niet.

Kj

@ Jochem, is het probleem met de cabrio van Jolanda al opgelost? Zelfde probleem?

Kj

Dank je voor de tip Remko, ik tank inderdaad ook hoeveelheden van 5 tot 10 liter, probeer dat een keer in de 2 maanden te doen. Rijd liever niet op dat dure goedje genaamd benzine. Een volle tank LPG voor € 18,-- is veel prettiger voor de portemonnee  :D

Kj

Goed, deze pomp was nog defecter dan defect.... Grrr. Was een klereklus, kreeg de schroefring eerst met geen mogelijkheid los. Daarna ging het vlotjes. Oude pomp dus maar weer tijdelijk gemonteerd en ik ga er vanuit dat de pomp om te ruilen is......

Auto gaat ondertussen steeds slechter op benzine lopen

Kj

Hoe doe ik dat? Door zo'n flesje door de benzine te mikken? En is het dan gelijk over? Hij loopt echt behoorlijk beroerd nu op benzine.

Kj

Enig idee wat dat kost? En dat kan alleen bij de Renault dealer?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev