Advertenties


Directe inspuiting

Gestart door Dirk, 25 oktober 2004, 13:57:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk

Weet iemand of bij een Renault Megane 2.0 16V uit 1997 ook V-Power benzine van Shell aankan?
Heeft deze auto ook directe ingespoten motor?

Michel Cijs

nee deze auto heeft geen directe inspuiting, deze motor is pas in 1999 gekomen dus

v-power kan dus gewoon getankt worden aangezien de advies brandstof voor deze motoren vanaf octaan 95 is en v-power is dat zeker ;)

DIRK

merk je dan wel verschil tussen v-power benzine en gewoon euro95?


Bob

Echt verschil merk je niet..... hij loopt ietsjes soepelder..maar het is iig geen wereld van verschil  :-\

dirk

dank u voor de snelle reactie..  8)

Michel Cijs

de v power in Duitsland is daadwerkelijk een hoger octaangehalte 100 namelijk......

dit merk je wel iets, en in Duitsland is 1 liter v power ong net zo duur als 1 liter euro 95 in NL

dus in Duitsland tank ik bij tijd en wijlen wel eens v power, ook omdat men beweert dat het de motor reinigt. Beetje baat het niet dan schaadt het ook niet zeg maar

in NL is het vaag wat voor octaangehalte v power heeft, ik heb wel eens 97 ergens gelezen.......maar in NL gaat het met name om de reinigende middelen.......tenminste naar het schijnt ;)


dirk

maar als je wel directe inspuiting hebt en je merkt er wel van, verbruik je dan meer dan normaal?
lijkt me logisch als je meer verbruikt.

Michel Cijs

#7
je merkt het wel maar eerder in het soepeler oppakken

ik moet zeggen dat het qua brandstofverbuik zelfs iets minder is met octaan 100, miss door de hogere verbranding (?) maar het scheelt niet heel veel.

meestal tank ik gewoon 95, 1 op de 3 keer denk ik v power, bij voorkeur in Duitsland ;) (voorheen altijd 98 maar kan bij mijn 'vaste'  tankstation enkel kiezen tussen 95 en v power 100 :D)

jeroen84

ik tank altijd super 98 is wel duurder maar omgerekend ben ik goed koper uit omdat mijn auto stuke zuiniger loopt
en de motor loopt veel soepeler en is gewoon beter voor de motor

Risk

Ik heb nu ook een aantal keer V Power getankt. Ik heb een IDE en ik merk wel degelijk verschil. Hij rijdt veel soepeler, ook stationair gaat het allemaal veel soepeler. Qua power merk ik er niet veel van.  :-\

Ik ben Vpower gaan tanken om de reinigende werking. Omdat de IDE erg snel smerig wordt is dit een goede oplossing. Het is ietsje duurder dan de normale euro95 die ik tank, maar ik hoop dat mijn motor dan ook langer schoonl blijft.

Ed

Wat ik me nou wel is afvraag, als je nu altijd gewoon euro 95 hebt getankt en je gaat er dan v power ingooien, v power zegt dat het de motor reinigt, waar gaat het vuil dan heen wat er in de loop der jaren in de motor is gekomen?
Bestaat er dan niet een kans dat er iets anders defect gaat of vastloopt door het vuil?

jeroen84

het vuil lost op
net als zout in water snappie

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev