Advertenties


stappenmotor ( vervolg oude forum)

Gestart door coupe-monte-carlo, 22 oktober 2004, 17:55:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

coupe-monte-carlo

wie kan mij vertellen wat er nou precies gangbaar moet zijn? ik heb de stappenmotor nu uit elkaar liggen,
het puntje is niet te bewegen , er zit een zwart busje omheen, die kan ik wel heen en weer bewegen, hoort dat metalen puntje mee te bewegen zijn?


coupe-monte-carlo

ik heb het er maar op gegokt dat het wel goed zat, ik dus ik monteer het weer, vliegt mij zowat de motor om de kop  :) 8) ;D

is dit een goed teken? of juist nie, hij vloog naar de 3 a 4 000 toeren,

omdat ik zo slim ben geweest om mijn auto te kopen met BOVAG garantie,  in het verleden veeel problemen heb gehad, doordat mijn kop gereviseerd moest worden, en hun dat dus zogenaamd niet wilden omdat dat natuurlijk te duur was, en ik toen dat verstand nog niet had, dat revisie het probleem van toen op zou lossen, vermoed ik zeer sterk dat ze alleen het toerental altijd wat omhoogdraaide,

dus kan het nu zijn dat mijn toerental gewoon veeeeel te hoog staat afgesteld ?
of kan het liggen aan de stappenmotor wat ik net heb proberen schoon te maken, dat hier iets mis is gegaan?

??? ??? ??? ??? ??? ??? wheeeelp !!  ??? ???

EyesOnly

Voor zover ik weet is het stationaire toerental niet af te stellen

Ferdi

lijkt me ook niet... maar misschien stom maar zou je je gaskabel niet even nakijken misschien dat ie hier en daar wel een keer blijft hangen... en anders moet je echt je stappenmotor goed schoonmaken...
mijn klachten waren dat ie onrustig liep als ie in zijn vrij stond elke keer tussen 1000 en 2000 toeren op en neer.. maar 4000? ??? ik geloof niet dat zoiets kan liggen aan de stappen motor... maar het zou kunnen...

coupe-monte-carlo

ik heb de gaskabel zelfs al iets versteld nu , nu loopt tie 500 toeren minder, mja nog niet echt het gewenste resultaat wat k moet hebbe  :(


Ferdi

nee idd dat is niet goed... ik denk dat ik je met mijn kennis niet verder kan helpen misschien dat Remko de W. wel iets weet....
stuur hem ff een Pm-tje of wacht ff geduldig, hij zal vast wel reageren  :D iig succes en ik hoop dat dit probleem vlug is opgelost  :D

coupe-monte-carlo

 :) :) :)
ik heb nog even op het oude forum gekeken, en daar kwam remko (fleetwood) op het idee dat je bij renault eerst effe een gebedje moet doen, dus dat maar geprobeerd, en ja hoor, ineens komt er een engeltje aan vliegen :o, kijkt me aan, lacht me toe ;D, en vliegt weer weg ?8), dus ik denk, nou ja ::), laten ?we maar gewoon weer proberen :P, en ja hoor, hij doet het weer netjes ?:D

maar snap er nog geen bal van, waar het nou aan lag ????
maargoed, bedankt voor het helpen/meedenken ?;) :D
ik was eigenlijk al in paniek, k schrok me dood, 4000 toeren stationair ?:o :) :)

Ferdi

nou fijn dat het is opgelost God zij met Renault....  ;)  :D

Michel Veltman

Citaat van: matthijs op 22 oktober 2004, 19:17:12
4000 toeren stationair
welkom in de wereld van de Formule 1 ;) ;D (daar draaien ze stationair tussen de 3000 en 5000 toeren...)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Ferdi

[off-topic]

ja kan ie ook tot de 19000 toeren dan, de mijne niet...  ::)

[/off-topic]

coupe-monte-carlo

ik wil het wel proberen,maar denk nie dat dat engeltje voor een 2e keer komt, dus waag het er maar niet op  ;D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev