Advertenties


Hij wil niet starten

Gestart door Pinkelmans, 18 oktober 2004, 18:32:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

geepee

Hallo mensen,

prima topic  _o_.

ik heb (uiteraard anders hier geen post) soortgelijke problemen met mijn megane 1.6e.

Twijfel echter zeer tussen BDP sensor en stappenmotor.
Auto start meestal prima maar soms slecht (bijgeven gas en enkele malen proberen hielp tot nu meestal).

Ik heb echter daarnaast ook soms een probleem met stationair toerental. Meestal gaat alles goed maar zo nu en dan schommelt ie stationair ontzettend waarbij ie veelal zelfs afslaat bij koppelen.Auto start op die momenten wel meteen. Toerental probleem verdwijnt dan meestal pas na of een langere rit op snelweg zonder al te veel stop/start/koppel werk, of na een langere stop, dus stilstand van een dag ozfo.

Het toerental euvel zou weer meer richting (vuile/oude defecte) stappenmotor wijzen, die ik al enige malen heb schoongemaakt met wisselend resultaat. Ik vraag me nu dus af of de startproblemen ook stappenmotor gerelateerd kunnen zijn of dat de BDP sensor hier alleen in het spel meedoet.

In dit topic is al eerder gevraagd wanneer de BPD sensor zijn werk doet en wanneer de stappenmotor en daar heb ik nog geen eenduidig antwoord op kunnen ontdekken, dus bij deze nogmaals die zelfde vraag.

Ik ga de BDP sensor denk ik sowieso maar eens vervangen,

Grt, Ger.

Me Gane

misschien de nokkenassensor ivm afslaan lage toeren?

goldwing64

Die van mij wil ook niet starten cq aanslaan. BDP sensor vervangen geen verbetering. Laten uitlezen bij de garage en wel de temperatuurmeter zpu stuk zijn vervangen en wel geen verbetering zo wordt je het geld wel uit de beurs gehaal. Voor mij geen Renault meer

matthew

Het kan natuurlijk een ander probleem zijn,brandstof pomp,of de aansturing naar brandstofpomp of brandstofrelais dat daar bv een kabelbreuk zit.


Vonkt die wel goed niet dat er een bobine stuk is.

Maar als ik jou goed begrijp deed de auto het later wel en is er niks gevonden bij de dealer.

Als dat zo is dan moet je het denk ik toch gaan zoeken in het eerste stukje wat ik schrijf,maar daar kun je alleen gaan zoeken als die het ook werkelijk niet doet.

greenbeauty

Ding was toch 2 tientjes zeggen jullie?
Nou voor mij 69 euro voor mijn Megane met automaat bak.
Is dat misschien anders dan???

greenbeauty

Uhmm nu zie ik het.. sensor zelf is 28 euro..
Maar die gasten zeggen dat ik ook de kabel met stekker moet kopen die erop klikt omdat die ook veranderd is??
die is dus 30 euro..

is dat zo??

matthew

Opname element vliegwiel (bdp sensor)is inderdaad gewijzigd.

Een sensor met een losse stekker erbij.

En van een automaat is ook iets anders dan van een schakelauto.

greenbeauty

Citaat van: matthew op 17 november 2008, 23:36:52
Opname element vliegwiel (bdp sensor)is inderdaad gewijzigd.

Een sensor met een losse stekker erbij.

En van een automaat is ook iets anders dan van een schakelauto.

oke dus die gast heeft toch gelijk?
ik heb ze voor de zekerheid toch maar beide gekocht,
bedankt matthew

greenbeauty

Matthew,

Ik kan dat ding echt niet vinden.. ik heb een automaat dus misschien zit hij wel ergens anders.
Dit is mijn motorblok, ik neem aan dat hij in het gebied zit van de rode circel?



Dat is dit stuk ingezoomd:



Zit hij daar ergens??
Zo niet hier nog wat fotos uit andere hoeken in het motorruim:













Waar zit hij precies dan?
Ik zoek me rot en vind niets





matthew

Als je dat voorste luchtfilter buis weghaalt dan kun je het beter zien de sensor zit net boven de bak en dan richting motorblok gemonteerd en heeft nu nog een zwarte stekker.Dus met je eerste foto zit je met je circel al goed.

greenbeauty

haha remco bedankt..
dat is ook me volgende vraag eigenlijk..

me koelvloeistof pijl zakt egt snel.. elke 2 maanden kan er een halve liter bij.
Ook als smorgens weg rijdt hoor ik water borrelen vanuit binnen..
Wat zou dit kunnen zijn?
hij lekt nergens zo te zien.. nooit plasjes.

matthew

dan eerst het koelsysteem ontluchten en dan warm laten draaien en dan als de ven draaid controleren of alle koelslangen lekker warm zijn.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev