Advertenties


Stuurbekrachtiging piept soms

Gestart door Wendy, 5 oktober 2004, 08:54:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wendy

Hoi Mensen,

Klein vraagje... Soms als ik moet inparkeren piept mijn stuurbekrachtiging... Wat kan dat zijn... ???

Gr Wendy

Timski

Heeft dat niet met ??n of andere ring in de stuurinrichting te maken? Kan volgens mij geen kwaad, hoor.

Wendy

Zat al weer helemaal te panieken dat het vast weer niet goed was...
en veel geld ging kosten

Vincent

Wendy ik zou ook even het reservoir van de stuurbekrachtigingsolie even peilen (bij koude stilstaande auto)

Als deze droog staat maakt deze namelijk ook een gillend/piepend geluid.

indien niet helemaal meer vol, bijvullen met (volgens mij) automatische transmissie olie.

en in de gaten houden en blijven peilen, bij lang stilstaan zou er wat olie uit de auto kunnen lopen, let hier even op.

maar het kan ook de "ring" zijn.

suc6!

mich

of de snaar die de stuurbekrachtigingspomp aandrijft kan slippen bij extreem insturen..snaar aanspannen of vervangen

Ferdi

Citaat van: mich op  5 oktober 2004, 13:47:30
of de snaar die de stuurbekrachtigingspomp aandrijft kan slippen bij extreem insturen..snaar aanspannen of vervangen

Idd multiriem vervangen  :D

Erik van der Velde

Eerst strakker laten zetten, is zo geregeld.

Mocht hij helemaal uitgerekt of aan het rafelen zijn, dan is hij aan vervanging toe.

Wendy

Citeer

Idd multiriem vervangen :D
Citeer

Is dat die riem die je zo ziet zitten zonder dat je er dingen voor los moet halen?
Deze moet er toch af als je de distributieriem laat vervangen? Deze heb
ik net vervangen. Ik neem aan dat als hij versleten is dat ze die dan wel gelijk mee
vervangen??? Hoe zet je hem strakker???

Alvast bedankt :D

mich

dan zal hij waarschijnlijk een beetje zijn opgerekt die nieuwe riem...dus hoeft hij alleen strakker gezet te worden. je ziet hem zo zitten het is de buitenste riem

Ferdi

Citaat van: Wendy op  6 oktober 2004, 08:01:28

Hoe zet je hem strakker???

Alvast bedankt :D

de middelste "spanrol" los maken en zover mogelijk naar achteren trekken en dan weer aandraaien... Niet te strak maar ook niet te zacht afstellen  :D

Wendy

Okido dat klinkt niet moeilijk...  :D

Ferdi


Wendy

Oke ik ben dus naar de garage geweest... en die zei inderdaad dat die riem iets strakker kon... Dat
zou hij wel even voor mij doen... Nu heeft hij alleen doordat hij wat vast zat de stelbout afgebroken :(
Hij zei dat het niet erg was... maar dat het nu alleen wat moeilijker is om hem te stellen...

Maar na het stellen piept hij dus nogsteeds...

Mijn vraag dus wat kan het dan zijn ???

mich

de snaar zit nog steeds niet strak genoeg. en zonder stelbout kun je denk ik ook niet meer stellen.. of de snaar is zover versleten dat hij niet meer verder gesteld kan worden. dan moet er een nieuwe snaar op.

Wendy

Dus maar weer terug... Morgen weer wat te doen :D
Hopen dat het wel een keer over gaat...

En kan hij er geen nieuwe stelbout inzetten???

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev