Advertenties


Mijn auto..

Gestart door yamf, 5 september 2005, 17:17:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yamf

Hi!!

Ik heb 2 maanden geleden een auto Gekocht een Renault Megane Coupe 1.6e Benzine..   ;D

alleen ik had nooit verwacht dat hij zo veel benzine zou zuipen!! ik rij 1 op 12 is dit normaal?  Ik ben erg tevreden met mijn auto dat wel ben helemaal gek op mijn coupeetje.. alleen ik vraag me echt af of het dit echt normaal is..  :-\


Ik hoor het wel..  ;)

yamf

Sorry.. ik dacht dat ik deze topic bij motorisch neer had gezet!   :-\

Timo Zuiderduin

Je kan het topic zelf verwijderen en ergens anders opnieuw plaatsen!

p.s. gefeliciteerd met de aankoop van je wagen en complimenten voor je keuze :D

Stefan

Citaat van: yamf op  5 september 2005, 17:23:00
Sorry.. ik dacht dat ik deze topic bij motorisch neer had gezet!? ?:-\

daar stat ie toch ook.?

1:12 lijkt me niet zo heel erg onzuinig trouwens.
Wat had je er zelf van verwacht?
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Marco K

Gisteren heb ik met 599 km op de dagteller er 47,6 liter in mijn 1.6e gegooid, dus da's 1:12,6. Keb de afgelopen weken behoorlijk doorgereden, regelmatig flink doorgetrokken maar ook stukken snelweg.

Volgens mij is bij normaal 'sportief' een verbruik van 1:12 niet overdreven veel. Als je het echt zuinig aan doet dan is 1:14 makkelijk te halen, en misschien zelfs 1:15 als je erg goed je best doet.  :D

EbOoZ

Maar dat moet je ook maar zin in hebben natuurlijk ;). Ik heb dat ding niet gekocht om al bij 1000 toeren te schakelen zeg maar ;D

Stefan

over het algemeen moet je als een bejaarde rijden om een verbruik van 1 op 14 ? 15 te realiseren.
Maar dan kan het wel natuurlijk.
Ik kan met mijn auto (op gas) ook 1 op 12,5 rijden (1x gelukt)
toen heb ik wel van utrecht tot groningen achter een vrachtwagen gehangen met 85km/u.
En op de terugweg niet harder dan 100 en zeer snel opschakelen.
Ik werd moe van dat opletten of ik wel zuinig rij.
normaal gesproken rijd ik op gas zo'n 1 op 10 en dat is ook het meest re?ele verbruik denk ik.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Timo Zuiderduin

ik redt de 1 op 15 altijd!! maar wel met 16v motor, en bijna alleen snelwegkilometers!!

Patrick

Ik rij gemiddeld 1 op 10 met een 2.0,
dus 1 op 12 met een 1.6 lijkkt me niet slecht.

Marco K

Citaat van: Stefan op  5 september 2005, 19:08:33
over het algemeen moet je als een bejaarde rijden om een verbruik van 1 op 14 ? 15 te realiseren.

LOL  :)

Die 1:15 gehaald na een dagje Limburg waarop ik 500 km achter mijn schoonouders' Fiatje Panda aan heb getuft, met amper 110 km/u. Schiet amper op, maar is wel zuinig!  :D

ronaldm

ik heb ook een 1.6e uit '96 en heb gisteren 49 liter getank
teller stond op 660 dacht ik
:D

mooi toch

Stefan

Citaat van: Marco K op  5 september 2005, 19:47:29
Citaat van: Stefan op  5 september 2005, 19:08:33
over het algemeen moet je als een bejaarde rijden om een verbruik van 1 op 14 ? 15 te realiseren.

LOL? :)

Die 1:15 gehaald na een dagje Limburg waarop ik 500 km achter mijn schoonouders' Fiatje Panda aan heb getuft, met amper 110 km/u. Schiet amper op, maar is wel zuinig!? :D

dat bedoel ik idd. Zo red je het wel... ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Paultje

ik heb het nog erger gehad. gem. 1 op 17.5 over een stuk van 140 km. Reed achter me ouders aan die reden weer met een sleurhut. lekker 90 op cruise.....
snappie

Timo Zuiderduin

Citaat van: Paultje op  5 september 2005, 22:27:02
ik heb het nog erger gehad. gem. 1 op 17.5 over een stuk van 140 km. Reed achter me ouders aan die reden weer met een sleurhut. lekker 90 op cruise.....

haha, ik heb precies hetzelfde gehad ooit met mijn oude audi 80 1.6,.. bak uit 89'. achter mijn ouders aan naar Frankrijk, vanaf Nederland tot Midden frankrijk,.. ik was op een gegeve moment bang dat mijn benzinemeter stuk was want die auto bleef gaan en de tank raakte maar niet leeg. was ook iets van 1 op 17.5.

ForeverYoung

ik rijd dus bepaald niet als een bejaarde (integendeel  >:D), maar heb toch in de korte tijd dat ik M?gane rijd al 1:15 gedaan  8)

oke 1 op 14,97 volgens www.autoverbruik.nl  ;)

gemiddeld rij ik 1:13.87, m'n beste verbruik was dus 1:14,97 en m'n slechtste 1:13,09  :D

hiervoor reed ik een Renault 19 RT 1.8i en daar moest ik echt moeite doen om 1:13 te rijden, gemiddeld reed ik 1:12 maar de 1:13 aantikken lukte me zelden. in het begin toen ik de auto net had (ergens eind 2003 of ergens in 2004) lukte dat wel, kennelijk gaan auto's steeds duurder lopen ofzo  O0

met de M?gane 1.6e (Hatchback) doe ik regelmatig even een stukje 190 's avonds laat en ook trek ik altijd flink door in de toeren (op de snelweg invoegen met 100 in de 3 ofzo)

en dan toch 1:13 soms 1:14 doen, vind het best knap van mezelf  ;D

vraag me af wat ik allemaal nog meer moet doen om de M?gane net zo duur te laten lopen als m'n 19  ::) (waarmee ik overigens wel eens 1:9 heb gedaan  :) )

die 1:15 kreeg ik trouwens niet door langzamer dan normaal te rijden, dat waren veel snelwegkilometers volgens mij, dus lekker constant rond de 120/130 km/u.

normaal gesproken kom ik niet zoveel op de snelweg (voor woon-werkverkeer rij ik op de autoweg, en dan (helaas) vooral achter de wat slomere medeweggebruikers zoals vrachtwagens en zondagsrijders die zich zo verveelden door de weeks dat ze maar de autoweg onveilig gingen maken)

de laatste tijd heb ik ook regelmatig met aanhanger gereden maar ook dat had geen ingrijpende gevolgen op m'n verbruikscijfers  ??? (i.v.m. spullen naar de camping rijden en terug, maar dan rij ik ook niet harder dan 100  :) )


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev