Advertenties


Zware koppeling

Gestart door Arno, 29 augustus 2005, 11:01:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arno

hoi

Even een vraagje tussendoor, ik heb een ONTZETTEND zware koppeling om in te trappen.
Als ik het vergeiljk met wat andere autos dan moet ik echt enorm hard trappen.

Is dit een bekend probleem? En wat kan ik er eventueel (Zelf) aan doen?

Graag wat meer info hierover, want file rijden is echt verdomd vermoeiend zo :\

Meganez


solidsjakie

Die van mij gaat ook een beetje zwaar. Na APK was het even weg maar nu is het er weer. Weet zo niet wat het is, maar heb er verder niks over gehoord.

Arno

Ik weet dat me koppeling met een kabel zit... die zie je ook zitten als je de kap open doet.

Maar ik durf niet zo snel iets open te halen of wat dan ook... maar het trapt echt loeizwaar...

Mss telefoontje plegen naar renault dealer? Kijken of hun weten wat het is...

Arno

Ze zeggen, kom maar langs en dan zetten we hem op de brug.

Mja dat gaat me veel doekos kosten gelijk, weet niemand iets waar ik zelf mss na kan kijken of dat iemand  ervaring mee heeft?

solidsjakie

Citaat van: Arno op 31 augustus 2005, 20:46:59
Ze zeggen, kom maar langs en dan zetten we hem op de brug.

Mja dat gaat me veel doekos kosten gelijk, weet niemand iets waar ik zelf mss na kan kijken of dat iemand  ervaring mee heeft?

Denk gewoon kabel vetten/vervangen.

Arno

Dat is mss wel een idee ja aangezien de koppeling ook piept als ik hem langzaam in trap.

Hoe kan je zoiets het makkelijkst doorsmeren en met wat voor vet? Speciaal iets nog ofzo?

Meganez

Ik zou geen frituurvet nemen... maar verder zal het niet veel uit maken. Ga gewoon naar een autohandelaar en zeg dat je een kabel in wil smeren.

De enigste manier waarop dit mogelijk is, is of door de hele binnen kabel er uit te trekken (als dat mogelijk is) en volledig in te vetten, of op een bloot stukje kabel (zo dicht mogelijk bij de mantel) wat vet te doen, dan een paar keer op je pedaal te trappen en zo nog een keer of 50, met de kans dat het allemaal voor niks is geweest omdat het uiteindelijk niet aan je kabel bleek te liggen...

En je hoeft niet per see naar een renault dealer om er naar te laten kijken, de meeste handelaren doen dit vele malen goedkoper, en een beetje handelaar wil ook nog wel gratis voor je kijken wat het probleem is (met voor hem de hoop, dat je het dan ook bij hem laat repareren)

Timo Zuiderduin

Citaat van: Meganez op  1 september 2005, 00:42:49
Ik zou geen frituurvet nemen... maar verder zal het niet veel uit maken. Ga gewoon naar een autohandelaar en zeg dat je een kabel in wil smeren.

vergis je niet in de verschillende soorten vet,.. uit ervaring (werken in een scootershop) weet ik dat je niet zomaar elk vet overal in kan doen. ga dus wel even goed na wat je gebruikt! sommige willen nogal snel hun werking verliezen en dan mag je een week later weer opnieuw beginnen. sommigen worden vrij snel hard en worden brokkelig, en dat moet je natuurlijk ook niet hebben.

Arno

wd40 is geen vet

Dat is te dunne olie om echt iets in te vetten.

Dat weet ik uit me race-scooters ervaring ;)

Arno

Citaat van: Meganez op  1 september 2005, 00:42:49
Ik zou geen frituurvet nemen... maar verder zal het niet veel uit maken. Ga gewoon naar een autohandelaar en zeg dat je een kabel in wil smeren.

De enigste manier waarop dit mogelijk is, is of door de hele binnen kabel er uit te trekken (als dat mogelijk is) en volledig in te vetten, of op een bloot stukje kabel (zo dicht mogelijk bij de mantel) wat vet te doen, dan een paar keer op je pedaal te trappen en zo nog een keer of 50, met de kans dat het allemaal voor niks is geweest omdat het uiteindelijk niet aan je kabel bleek te liggen...

En je hoeft niet per see naar een renault dealer om er naar te laten kijken, de meeste handelaren doen dit vele malen goedkoper, en een beetje handelaar wil ook nog wel gratis voor je kijken wat het probleem is (met voor hem de hoop, dat je het dan ook bij hem laat repareren)

Ik ga ff de lokale "van alles en nog wat auto's repareren we" dealer opzoeken ;)

steffin

ik heb het wel vaker gehad in de garage (ben automonteur)
ik doe het zelf altijd met een busje chain lube spuit je op de scharnieren van je pedaal en op de randjes waar die kabel de hoes in gaat spuiten paar keer trappen en dan weer spuiten net zo lang tot dat ie lichter gaat werkt altijd.

succes gr stef

Arno

Citaat van: steffin op  1 september 2005, 21:35:55
ik heb het wel vaker gehad in de garage (ben automonteur)
ik doe het zelf altijd met een busje chain lube spuit je op de scharnieren van je pedaal en op de randjes waar die kabel de hoes in gaat spuiten paar keer trappen en dan weer spuiten net zo lang tot dat ie lichter gaat werkt altijd.

succes gr stef

chain lube is een soort vet te begrijpen uit je verhaal?

Meganez

Zal wel ketting - vet zijn.. maar ook heer zijn weer vele soorten in..

Arno

Net de kabel ingevet enzo, de koppeling kraakt nu niet meer zo. Alleen hij blijft ontzettend zwaar trappen.
Als ik de kabel los doe, dan trapt ie gewoon soepel dus de kabel klemt nergens ofzo.

Die "pin" die de versnellingsbak in ga, die kan ik niet opzij duwen met me hand, zo zwaar gaat ie.. dus het zit echt in de bak denk ik...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev