Advertenties


megane break lpg probleem

Gestart door meganeclassic, 13 augustus 2014, 17:09:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meganeclassic

Lees op internet ook veel dat het aan de lambdasensor kan liggen.kan je zo iets testen of het nog goed werkt?

meganeclassic

Normaal rijd de vrouw veel met de auto ma nou ik deze week zelf veel gereden heb,merkte ik dat als die stationair 750 toeren draait en geef heel iets gas geef tot 1500 toeren.en de toeren weer terug valt de motor iets schokt en auto trilt.en ook de lampen seinen en alle verlichtingen.dit gebeurt dan tussen de 750 en 1000 toeren.hebt dit ook iets te betekenen?

BadEend

Lambdasensor moet variëren tussen de 0,1 en 0,9 volt, dit is te zien bij het uitlezen.
Het knipperen van de verlichting licht misschien aan een slechte massa of slechte dynamo of accu.

meganeclassic

Vandaag aan het eind van de middag toch nog even langs de garage gereden en heb het uit laten lezen op benzine.
En er kwam een storing van de lambdasonde. Maar niet dat die kapot is zei de monteur.was me niet helemaal duidelijk en zou morgen terug komen.

hansenn

een tijdje geleden ook mijn lambdasonde laten vervangen, omdat er steeds een lampje ging branden op het dashboard. Had echter geen invloed op het lopen van de auto.
NB: het was de voorste sonde.

Mij werd verteld dat als je met een kapotte sonde doorrijd, er kans is dat je kathalysator het begeeft

meganeclassic

Er gaat bij mij niks branden op dashboard.hij gaf wel aan voorste lambdasonde.dacht dat de megane er maar 1 had.heb niet goed gekeken denk ik .

meganeclassic

Vandaag terug bij de garage.en ze hebbe de sonde nagekeken op een breuk.maar draad was verder goed.kon beter langs de lpg boer zei de monteur.
Maar hij moet toch eerst goed zijn op benzine ook?

BadEend

#52
Als de foutmelding van de lambdasonde na het wissen terugkomt zal het probleem waarschijnlijk hierin zitten.
De LPG installatie maakt ook gebruik van de lambdasonde.
Eerst moet de auto goed rijden op benzine daarna naar het LPG gedeelte kijken indien nodig.

meganeclassic

Vandaag kwam er geen melding bij het uitlezen.dus is niet terug gekomen.nou zag ik ergens op internet dat sommige de eurogas installatie uitlezen met knippercodes.is iemand hier bekent mee of dat werkt en hoe?

meganeclassic

Heb ondertussen een knippercode schema gevonden voor het eurogas.en geeft aan ,Signaal koelvloeistof tempratuur blijft continue hoog.kan dit betekenen dat de sensor kapot is misschien?

meganeclassic

De kvs slangen naar de verdamper worden ook best vergeleken met de rest.die van de radiateur worden niet zo snel heet.

meganeclassic

 Worden snel heet bedoel ik.

meganeclassic

Vandaag thermostaat vervangen en sensor aan de zijkant van de motor .maar helaas geen verschil.het enigste is dat die nu wel aanslaat met inleren.maar dan ook gelijk uitvalt.eerder sloeg die helemaal niet aan.

BadEend

De verdamper zit aangesloten buiten de thermostaat om vandaar dat deze eerder warm word.
Rijd de auto inmiddels goed op benzine?
Zo ja, laat dan de LPG computer eens uitlezen. (kvs temperatuur is dan zichtbaar)

meganeclassic

Ja op benzine rijd die verder weer prima.ben nog opzoek naar iets waar ik het uit kan laten lezen in de buurt van ede.maar er zit niet zoveel.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev