Advertenties


megane break lpg probleem

Gestart door meganeclassic, 13 augustus 2014, 17:09:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meganeclassic

Tijdje geleden ook al problemen gehad met de megane, maar toen was de pakking lek aan de onderkant van de inlaatspruitstuk.maar toen had ik alle pakkingen vervangen en was al gelukkig verholpen.nou dacht ik pas laat ik dan nog even een schoon lucht filtertje er in zette dan is het voorlopig weer helemaal klaar.
Maar een dag erna begon die weer raar op het gas te geageren met optrekken.
Want nu als die stationair draait en geef heel iets gas voorzichtig, ongeveer tot 10000 a 1500 toeren dan stottert die heel erg totdat ik wat meer gas geef.lijkt weer op een vacuum probleem.maar kan niks vinden hellaas. En het is alleen heel erg te merken op lpg.weet iemand misschien wat het kan zijn of waar ik naar kan kijken? Heb alles alweer een x losgehaald en gekeken of alle pakkingen goed zitte, maar alles is nog als nieuw en niks kapot ofzo

meganeclassic

Het gaat trouwens om een megane break van bj 2000 1.4 16v.

BadEend

Rijd de auto op benzine wel helemaal goed?

meganeclassic

Ja op benzine rijd die verder goed.als die koud is heb ik er weinig last van want dan loop die iets hoger.
Maar zodra die warm is trek die slecht op.en als die stationair draait en geef echt een heel klein beetje gas van 500 tot 1000 toeren dan llijk het net of die verzuipt ook.

meganeclassic

Een gasfilter ? Zit dat bij elke installatie? Misschien die ook maar eens vervangen als die er zit of zou zoiets het niet kunnen zijn?

BadEend

Welk merk LPG installatie heb je?
Uitgaande van een Eurogas wat in jou geval het waarschijnlijkste is heb je geen LPG filter omdat er geen injectoren zijn.
Is de pakking van het gasklephuis nog goed?
Controleer met zeepsop of er ergens LPG lekt, vooral bij de verdamper.

meganeclassic

Zal morgen weer even kijke wat voor merk het is en even met zeepsop.de pakkingen zijn pas allemaal vervangen en reed eerst goed.heb het nog een keer los gehaald maar geen verschil.lijkt er toch op dat die af en toe op benzine ook niet helemaal gked reageert zoals eerst.

meganeclassic

Het gas zit zo te zien niet op de injectoren.de slang zit gewoon op de luchtfilter boven op.

jorritmg

Citaat van: meganeclassic op 18 augustus 2014, 01:34:55
Het gas zit zo te zien niet op de injectoren.de slang zit gewoon op de luchtfilter boven op.

Klop deze zit achterop je gasklephuis als ik het goed heb(denk hetzelfde systeem als bij mij), Die van mij heeft dit ook gehad en toen kwam ik erachter dat het gaatje waar het gas word ingespoten vervuild was en niet helemaal meer open, dit ff schoonmaken met een mini borsteltje en probleem was weg.

Hopelijk kom je hier wat verder mee

meganeclassic

Dat kan ik wel even proberen ja.moet ik daarvoor de luchtfilterbak er af halen? Krijg bem er nog al lastig tussen uit.en dat buisje waar de slang op komt zit ook los bij mij.heb wel een keer gelijmt gezeten zag ik maar weer dus niet precies welke kant die moet opwijzen. Of dat het niks uit maakt

jorritmg

Die bak moet inderdaad eraf en het kan kloppen dat die niet heel makkelijk eraf komt maar alles wat los komt gewoon weer terug erop doen :p nog geen problemen mee gehad  !-!

meganeclassic

Het heeft even geduurd maar heb alles nog even schoongemaakt .het heeft alleen niks geholpen.maar het lijkt of het probleem niet helemaal aan het gas lig.op benzine doet hij het soms ook niet helemaal lekker.soms met start blijft hij ook heel laag lopen of valt uit soms.maar op gas is nog het ergst.

jorritmg

-Bougies goed?
-Opnieuw lpg inleren? (http://www.spronk.us/index.php/auto/109-inleren-eurogas-g3)
-BDP sensor schoon/ nog goed? 


meganeclassic

Bougies zijn nog aardig nieuw maar de bdp sensor heb ik pas vervangen met een van de sloop.zat een zwarte op ,nu een blauwe.had toen start problemen.kan ik niet op een of andere manier testen of die goed is?

eehm

op deze manier ? voor de goede orde, k heb er geen verstand van


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev