Advertenties


Rammelend lagergeluid 1.6e

Gestart door MB82, 18 juni 2005, 16:47:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MB82

Bij mijn 1.6e hoor je tijdens het stationair lopen van de motor een soort ratel, het lijkt ook wel een beetje op het geluid van een auto die op diesel loopt. Ik noem het ook wel het ' twingo' rateltje. Dit geluid hoor je wel vaker bij een 1.6e. Ik vind dit nu niet echt een fijn geluid om te horen.

Op het F.A.Q. las ik dat dat te verhelpen is door een zwaardere krukas poelie te monteren. Is dit echt de oorzaak of licht het puur aan het feit dat het een 1.6 is? Weet iemand hoe dit te verhelpen is en hoe duur dat e.v.t. is? Een sportief ogende auto mag ook wel sportief klinken vind ik. Alvast bedankt!

EyesOnly

Ja ik word ook gek van die ratel....
Bij de dealer hadden ze het over de kleppen

roger

Ja, bij mij ook zelfde probleem. Bij mijn megane komt het van rechts voor. Heb mij laten vertellen dat het opgelost zou kunnen zijn, zodra de distributieriem en spanrollen vervangen zijn. Weet echter niet of dit waar is ???

Roger

pmf4k

de mijne heeft het bij een koude start ???? ratelend geluid direct bij het starten.. (als ik de auto smorgens start en maar 1 tik aan de sleutel geef en vervolgens nog is doe om de auto te starten is het probleem weg...

heb het eens nagevraagd aan een monteur en hoorde dat het de HYD:Klepstoters waren, enige optie van hem was om er andere olie in te doen 5W....andere dan wat ze normaal voorschrijven !!!!!

volgens hem was dan het problem verholpen !!

Edgar

Hoor je deze ratel nog steeds als je de koppeling intrapt??

Erik22

hee bekende ratel, mijn megane heeft het ook..

MB82

Citaat van: Edgar op 19 juni 2005, 15:19:52
Hoor je deze ratel nog steeds als je de koppeling intrapt??

Wanneer ik de koppeling intrap hoor je de ratel nog steeds. Ik moet zeggen dat bij het proefritje vorig jaar de ratel mij niet is opgevallen. Mijn distrubutieriem moet met de volgende APK vervangen worden het kan dus daar aan liggen. Ook loopt 1 van de poelie's van 1 van de snaren iets scheef wat volgens de garage niets uitmaakt maar dat geeft ook ongeveer zo'n geluid. Het is dus een algemeen kwaaltje van de 1.6e. Hoe zit het dan met de 2 liters en de 16 kleppers? Die motoren hebben het niet zeker.

Meganez

Mijn 2.0L 8v heeft het in ieder geval ook!
Mijn distributieriem en multieriem zijn een maand geleden vervangen en met mijn nieuwe cilinderkop zijn ook de kleppen meteen gesteld. Toch heb ik het idee dat het bij mij nog de kleppen zijn.

Erik van der Velde

Als je je koppeling intrapt en dan gas geeft, gaat het ratelende geluid dan mee met het toerental?

MB82

Citaat van: Erik op 19 juni 2005, 19:09:44
Als je je koppeling intrapt en dan gas geeft, gaat het ratelende geluid dan mee met het toerental?

ja, als het toerental hoger wordt dan gaat het ratelen zo snel dat het geen ratel meer is. Ik hoor het ook als je langzaam dicht langs een muurtje rijdt. Het geluid wordt dan weerkaatst en dan hoor je echt dat ' twingo' geluidje. In de 2e versnelling is het weg. Het is dus alleen met lage toerentallen in de 1e versnelling.Tenminste dat zijn mijn bevindingen. Ik weet niet hoe het bij jullie is. Ik zal er iig nog wat beter op letten.

EyesOnly

Citaat van: Erik op 19 juni 2005, 19:09:44
Als je je koppeling intrapt en dan gas geeft, gaat het ratelende geluid dan mee met het toerental?
Ja

Erik van der Velde

Ik heb het wel een keer gehad dat je gelijk met het toerental een hoog geluid er overheen hoorde. Dit klonk niet echt ratelend. Het was meer een hoge toon die je kan vergelijk als je zo'n citroen eend voorbij hoort komen. De toon ging gelijk mee met het toerental. Dit hoorde ik alleen iedere keer als ik de koppeling intrapte.
Dit probleem is ontstaan nadat mijn distributieriem was vervangen. Het bleek dat ze die te strak hadden gezet. Toen hij iets losser was gezet was het probleem niet meer aanwezig.

Erik22

ik heb ook iets gehoord dat het renault-tikje ofzo.. kan dat kloppen??

MB82

Ik vind het wel een Renault-tik en dat hoge geluid heb ik ook iets maar dat vind ik niet zo erg. Als die rammel maar weggaat.

Erix

Die ratel heb ik ook (2.0 8v) alleen hoor het alleen als de motor een beetje begint te 'bokken'. De kleppen zijn het niet. Die tikken ook maar hebben een andere klank en de ratel komt ook meer van rechts. Zoals altijd kon de RENAULT garage niets vinden (alleen rekeningen schrijven lukt ze altijd wel  >:( ) Echt serieus ben ik er zelf nog niet verder ingedoken. Maar blijkbaar komt het vaker voor. Waarom is er dan zo'n beetje niet bekend wat het is? en waarom weet RENAULT zelf al helemaal niet, of wilt niet weten wat het is?!

Soms (eigenlijk steeds vaker) heb ik stiekem het idee dat ik in een of andere rammelbak stap als ik mijn Megane start. Beetje zonde....
ZX-Audio · the finest audio products around

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev