Advertenties


olielekkage

Gestart door Umpire (Robin), 20 december 2012, 17:17:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Umpire (Robin)

Ik heb een flink olielek gehad door het te laat vervangen van het oliefilter.

Nu komt er dus rook onder mijn kap vandaan als ik een eindje gereden heb (dat gebeurd dagelijks, dat heb je met een vriendin in Naarden en zelf in Haarlem wonen..)

Vandaag ben ik er maar eens ondergekropen en heb gekeken of ik hem schoon kon krijgen, is met geen mogelijkheid gelukt..

weet iemand een oplossing?
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Roadkill (Michiel)

Je olie filter is dus al vervangen? Neem aan dat ie daar dan ook gelekt heeft, maar nu niet meer dus als het goed is brand dat wel weg en zou je er geen last meer van hebben, blijft het lekken dan is er toch wel wat meer aan de hand.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Umpire (Robin)

dus die olie verdampt in principe gewoon als ik er mee blijf rijden?
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Roadkill (Michiel)

Als de lekkage over is wel....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Umpire (Robin)

Ben bij Sternpoint geweest, had via Pon (bedrijf waar m'n schoonvader veel bezig is) een of andere bon gekregen voor olieverversing inclusief filter. En olielekkage is daarmee dus opgelost.
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Roadkill (Michiel)

Dan ben je binnenkort wel van de rook af hoor ;)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Umpire (Robin)

Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

-Jo-

Als ik het zo lees is dit het probleem:

Citaat van: Roadkill (Michiel) op 21 december 2012, 12:13:55
Als de lekkage over is wel....

als je de motor goed heet gereden hebt zou dit binnen no-time verbrand moeten zijn. Ik denk dat je nog steeds een lekkage hebt indien hij blijft roken.

Umpire (Robin)

Dat zou dus overal vandaan kunnen komen..

Weet iemand toevallig waar de zwakke plek met betrekking tot dit probleem zit bij een meganeblok?
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

fitz

Ik weet  niet wat voor meganeblok het is, maar ik had bij mijn vorige megane lekkage van het kleppendeksel. Plaats eens een fotootje, misschien dat de experts dan conclusies kunnen trekken.

Umpire (Robin)

Ik ga morgen even een foto plaatsen, wel weet ik dat het een 1.4 RL auto is, met het standaard blok erin..
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Umpire (Robin)

#11
[edit] verkeerde links gerbuikt 8)7

Motorblok:


Olie onder het metalen ding dat om de uitgang waar de uitlaat op aangesloten zit. (weet dus niet hoe je dat noemt haha):


Olie naast oliefilter:
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

fitz

Kleppendeksel lijkt het niet te zijn.... Het lijkt toch wel een beetje van de koppakking te komen en dat zou niet goed zijn.

Xanquezer (Frank)

lijkt ook wel veel motorisch zweet...

al zou ik zeggen,  zit de olie filter goed hand vast? (niet hufterproof vast)

olie op peil?
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Umpire (Robin)

jup, oliefilter zit heel goed en stevig vast, ook het oliepeil is in orde..
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev