Advertenties


Steeds meer gedoe met Mégane Coupé 2.0 8v

Gestart door nielsjoh, 4 januari 2012, 14:42:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nielsjoh

Hallo. Er begint steeds meer slecht te functioneren aan m'n Renault. Hij start direct, maar zakt vervolgens weer terug naar 250 t/minuut. Af en toe slaat hij dan ook af. Vanmiddag werd het helemaal gek.. E kwam een raar piepend schurend geluid tevoorschijn, toen hij net 2 seconden gestart was, na een paar tellen was het weer weg. Stappenmotor is al schoongemaakt. Km stand is 212.000
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

Xanquezer (Frank)

is het niet zo dat je misschien eens naar de distru en V set/snaren moet na kijken?

lijkt wel of een spanrol droogloopt en/of stil staat.
Zo doende heb je het piepende geluid en de lage toeren doordat de motor ermee wordt belast. (of zo iets)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

nielsjoh

Fijn dat je dat aangeeft. Kan ik dat alvast meenemen naar de garage. Hij start met een warme motor trouwens wel goed...
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

Xanquezer (Frank)

:)

Misschien check lijstje maken?

-spanrollen
-vsnaar
-distruband
-lagetoeren
- etc...

komt helemaal goed ! :)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Nicole

Mapsensor(slang) ivm lage toerental en weer uitvallen.

Piepende/gierende geluid kan idd een riempje zijn. Heeft mijn megane ook kuren mee, ondanks dat er bij mj 2 nieuwe riemen om zitten.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

nielsjoh

Bedankt voor jullie reacties. Die neem ik mee naar de garage.
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

nielsjoh

#6
Misschien een meevallertje: Ik kan mijn Megane Coupé inruilen tegen een Mégane Sedan (Classic) uit 2000, met 149.000 op de teller, tegen die van mij met 212.000 op de teller, hoop niet teveel bij te hoeven leggen. Dus die beurt laat ik ff achterwege nu, aangezien ik morgenavond, of vrijdag al naar deze Sedan kan gaan kijken. Iemand ervaring met de Mégane sedan's hier? Ik vind het persoonlijk wel een stoere auto, lekker veel ruimte, mooie kont, en hij gaat mij waarschijnlijk een hoop in de verzekering schelen, ik betaal voor mijn coupé nu 88 euro per maand, voor de Sedan, met een 1.4 motor, een stuk minder hoop ik. Ik hou jullie op de hoogte!
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

Karin

Succes dan a.s. vrijdag. Geen ervaring met de sedan dus daar kan ik je niet mee helpen.

matthew

Seden heeft zelfde dingen als de rest van de megane serie,alleen het model is anders.

nielsjoh

Is die ook niet wat hoger? En zijn die 1.4 motoren betrouwbaar?
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

Roadkill (Michiel)

ja,tenminste die van mij wel (enkel probs gehad door de dynamo) en die van mijn vriendin ook. Ik heb een Meg2 1,4 16v en me meissie een Kangoo 1,4 8v
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!


matthew

1.4 8v

Koppakking kan weleens stuk gaan maar dat geld ook voor de 1.6e.
En remleiding op achteras achter uitlaat wil weleens rotten daar,maarja komt toch nieuwe apk op en moet er toch naar gekeken worden.

En even informeren of de d riem is gedaan en zoja welke datum en kilometerstand,anders even laten doen en in je kostte plaatje meenemen.

nielsjoh

Bedankt voor de tips, ik zal ze ff opschrijven en meenemen naar de verkoper. Volgens mij ben ik, als de koop doorgaat, ook de 1e hier met een Mégane classic, of niet? :p
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

matthew


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev