Advertenties


piepende multi-riem

Gestart door herman25, 17 augustus 2011, 10:42:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

herman25

Zo'n poelie kost 50 euro.. das niet zo duur.. maar kan hem er dus zelf niet opzetten ivm gereedschap.
maar hoe weet ik zeker dat het die poelie is.. ik kan het niet goed zien namelijk

mathijs

hallo ,

ik heb zelf een megane 1.6 die ook fijn piept in de ochtend ik heb airco en dus zit mijn dynamo aan de achterkant en kan ik die ook op een fijne manier stellen uhum, wij hebben heel veel van die megane's in onderhoud en ze hebben er allemaal last van
het kan ook zijn wat eerder werd gezegd dat de span en vrijloop rol niet zijn vervangen wat wel moet gebeuren als de riem wordt vervangen. mocht dat wel gebeurd zijn zou je ook een gereviseerde dynamo kunnen pakken voor een euro of 75 en ben je gelijk klaar bespaar je die 50 euro en arbeidstijd mee ;) voor de poelie te vervangen.

Mathijs

herman25

#17
Ik heb de bon nog even opgezocht, en daar staan de spanrollen wel bij op. dus dan mag ik hopen dat ze die er ook opgezet hebben :)
anders ben ik ver##### 8)7

ik ga deze week naar de garage. laten die maar een blik werpen.

mathijs

Ja dan zal dat vast en zeker gebeurd zijn.

laat het even weten wat het zou kunnen zijn ben benieuwd.

gr

matthew

#19
Nou het probleem is echt duidelijk te zien op de laatste foto's,je dynamo polie zit vast aan het huis gelopen en dat piepot.

Zo snel mogenlijk laten vervangen.

Er moet ruimte vrij zijn tussen poelie en dynamo huis,die is compleet weg.
Daardoor ligt de multi riem ook niet meer lekker in lijn te zien op laatste foto,en kan er dus nu ook makkelijker af gaan lopen,omdat die niet in lijn ligt.

Er komt wel een totaal andere poelie op.(is gewijzigd).

herman25

Ik zal er mee heen gaan. Of is dit zelf ook te vervangen? Als ik die multi riem eraf krijg, dan is de dynamo geen probleem meer dacht ik zo.

Dirk Kuipers

De multiriem kun je er vrij gemakkelijk vanaf halen door de zelf spanner te ontspannen (kan met een sleuteltje die je op de bout zet en hem dan de juiste kant op te drukken. Vervolgens kun je een boortje door een gaatje prikken zodat hij in die stand blijft staan.. Of je laat hem gewoon weer terug spannen en als je er weer een riem omheen legt zul je hem weer moeten ontspannen.. Wijst volgens mij best wel vanzelf allemaal..
De bout van de dynamo poelie zal wel redelijk vast zitten.. Met een luchtsleutel heb je hem denk ik wel los.. Maar ook dat is ff proberen..

herman25

ok. ben er vanmorgen even mee naar de garage geweest. en daar zeiden ze dat je het helemaal niet zien kunt dat de poelie stuk is....
ze denken dat het de spanrollen zijn....

matthew

#23
Dan hebben ze de ogen in hun broekzak zitten.

Zal ook wel geen dealer zijn,die kent namelijk de kwaaltjes wel.

herman25

dit was idd geen dealer.. ik zal morgen eens langs gaan. wordt nu ook steeds erger heb ik het idee

herman25

Ben vandaag naar de dealer geweest.
Monteur mee gelopen. er loopt niks aan. alles ligt goed. alleen de riem is vettig en waarschijnlijk een kapotte spanrol..
krijg volgende week een nieuwe riem met spanrollen.. hopen dat het dan over is.

Rud Sure

Ik zou maar ff snel naar de poelie van de hydro-motor van de stuurbekrachtiging kijken. Die raakte bij mij los waarna de multisnaar tussen krukaspoelie kwam met als resultaat 10 kromme kleppen 8)7. Megane 16v K7M

matthew

Ik wil toch nog even terug komen op dit topic.

Aangezien het eindresultaat niet gepost is van wat het was.

Ik zie nu een foto in je topic van bougies,en zie net een randje van je dynamo poelie,en dat is een nieuwe.

Dus toch een nieuwe dynamo poelie opgekomen.

herman25

haha ja je had gelijk !-!
probleem opgelost. had het hier even neer moeten zetten.

Nicole

Mijn riem piept ook gigantisch nadat er nieuwe riemen zijn opgekomen.
Hoofdzakelijk bij het starten, maar soms ook ineens onderweg heel kort.
Er is een nieuwe dynamo opgekomen + 2 nieuwe riemen.
Wat kan hier het probleem van zijn?
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev