Advertenties


slecht starten renault megane

Gestart door herman25, 5 augustus 2011, 13:41:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nd-photo.nl

Check de MAP sensor slang voor scheurtjes. Laat hem stationair lopen en beweeg dan de slang, kijk of hij dan uitvalt of dropt in toeren.

Tedo

Al mee langs de garage geweest? Anders blijft het slechts gokken op deze manier (niemand hier kan daadwerkelijk onder je motorkap kijken).

testit

#17
stappen motor regelt stationair toerental als deze de motor stationair op toeren houdt bij byv inschakelen groot licht blower aan achterruit verwarming dus wisselende belasting stationair kan je deze uitsluiten ,eerst maar een keer resetten Nachtje accu los volgende morgen accu er weer op starten zonder gas geven verbruikers aanzetten
dit eerst proberen kost niets vaak groot plezier, Mapsensor slangetje controleren eerst natuurlijk (de kans dat hij mooi stationair loopt 700 800 toeren is niet groot met lekke vacuum slang maar toch)

testit

stappen motor ongeveer 60 euro nieuw bij veam

herman25

Ik ben ermee naar de garage geweest.
Daar dachten ze dat het aan het gasklephuis lag. Die is gereinigd.
merk er verder niks aan. Hij heeft af en toe van die momenten dat er niks aan de hand is.
kan ik met koude motor gewoon weg rijden zonder schokken, maar meestal loopt hij beroerd met koude motor.

Ik zal het eens gaan proberen om de mapsensor te bekijken. en misschien de accupolen eraf.

Waar zit die mapsensor eigenlijk?

bedankt alvast! :)

herman25

Hoe kan ik het beste mijn gasklephuis reinigen? En smoorklephuis is dat tevens je gasklephuis?
Ik heb er ook nog een gaskabel aan zitten. kom hier dus ook motoren tegen die dat niet meer hebben.

Paul

Heb je al een injectiecleaner in de tank gegooid. De k4 motoren zijn erg gevoelig voor vervuilde injectoren.
Stappenmotor kun je het beste op ebay.de bestellen als dat nodig zou zijn.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

testit

Gasklep huis klep open zetten met de hand (motor of kabel aandrijving maakt niet uit remmenreiniger en een doekje doen de rest als je hem
demonteert gaat het makkelijker evt kan het potmetertje dat de positie van de gasklep aan geeft ook een slecht stukje hebben map sensor is plastic doosje boven je rem bekrachtiger met snoertje en vacuumslang

herman25

ik kan de mapsensor niet vinden. verder heb ik de auto een reset gegeven.
Liep vanmorgen erg mooi met koude motor. geen toerental dat weg zakt en geen schokkende auto.
Misschien heeft het geholpen. zal anders nog eens spul door de benzine gooien. en gasklephuis reinigen.

tot nu toe alvast bedankt iedereen voor de hulp! :q


Paul

Citaat van: testit op  7 augustus 2011, 17:23:15
map sensor is plastic doosje boven je rem bekrachtiger met snoertje en vacuumslang

Dat is bij de oude motoren wel zo, maar bij de 16v's zit hij rechtstreeks op het inlaatspruitstuk gemonteerd.

@ Herman Hoe heb je hem een reset gegeven, dat kan je nml niet zelf
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

herman25

Ik had een stukje gevonden hier op het forum over resetten.
accupolen eraf. los laten hangen. tegen elkaar houden.
daarna accupolen weer monteren. auto starten met alles aan. verwarming, radio, achterruitverwarming,
en 10min-15min laten lopen. schijnbaar wordt dan alles op nul gezet :?


Paul

Met de accupolen eraf word er niks gewist.
Met 10-15 min stationair laten draaien word de adaptieve waarde wel aangepast (indien nodig)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

testit

Dat resetten werkt wel degelijk maar dat had je zelf al gemerkt een nachtje is beter dan kort dat ontladen weet ik
niet bij nieuwere types (bv grandscenic) moeten de ramen en alles weer ingeleerd worden is dit wat minder practisch

herman25

Ik merkte vanmorgen wel degelijk verschil.
ik kijk morgen weer. als hij dan weer goed loopt is het voor mij klaar.
en anders dan nog een keertje een nacht de polen eraf.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev