Advertenties


LPG houd in tussen circa 2500 toeren en 3000 toeren

Gestart door Zanquis, 11 augustus 2010, 17:03:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zanquis

Zoals topic zegt.

Ik heb sinds kort een Renault Megane 1,6 met LPG G3 installatie, op benzine rijdt hij foutloos. Op LPG meestal wel goed maar als ik langzaam versnel en dan rond de 2500 toeren nader merk ik dat de motor inhoudt. Meer gas geven zorgt er dan voor dat de motor eerst niet reageerd en vervolgens krijg ik een duw in mijn rug van de versnelling. Daar buiten draait ie op LPG als een zonnetje.

Om verdere schade te voorkomen rij ik tijdelijk op benzine als ik vermoed dat ik rond die toerentallen moet/wil rijden. en enkel als ik weet dat ik er onder kan blijven of er boven dan schakel ik over op LPG.

Iemand idee waar ik aan moet denken?

RobScénic

Ik zit weer aan de ontsteking te denken. Last van backfires toevallig?
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Zanquis

Even als extra info: de motor maakt niet meer geluid dan normaal, schokt ook niet, maar wil gewoon even niet harder op dat moment lijkt het.

sanderr

dit probleem kan ik controleer eens de gas slang van klokhuis naar inlaat spruitstuk, deze zat bij mij los. vast gedraaid en probleem was opgelost.

Patrick84

#4
Ik zou de ontsteking goed controleren en kijken wanneer er nieuwe bougies ingekomen zijn.
De penbobines blijken ook weleens problemen te geven, maarja ik ben ook geen monteur.
Maar heb je al gekeken naar de luchtslang?.
Door een backfire is die bij mij destijds naar binnen geklapt (aluminium achtige slang),
Waardoor de motor onvoldoende lucht kreeg en bij het gas
geven ging hij juist langzamer rijden.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev